كدخبر: 393 تاريخ : 16 ژوئن 2018 - 10:43

کریمی قدوسی:گرایش برخی نمایندگان مجلس و پرداختن به باندهای قدرت موجب کاهش نقش مجلس شده است

مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی خود با جمعی از مسؤولان مجلس و دولت به مسئله افزایش مادی گرایی اعضای این قوا طی سال‌های اخیر اشاره کردند افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند:« یادتان هست اول انقلاب چه اخلاص‌هایی بود؟ چه تلاش‌هایی صورت می‌گرفت و مال و قدرت دنیا جلوه نداشت؟ کجاست آن وضعیت؟» این‌ها حرف‌های دردناکی بود که شنیدنش برای افرادی که درد انقلاب را دارند غیر قابل تحمل است.

جواد کریمی قدوسی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در قم با اشاره به کاهش اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات جامعه نسبت به اوایل انقلاب اظهار کرد: یکی از علل مهم کاهش اثرگذاری مجلس شورای اسلامی در راستای حل مشکلات مردم و همچنین کندشدن ضریب ارتقاء سطح قانونگذاری در جمهوری اسلامی ایران نسبت به اوایل انقلاب، گرایش روزافزون برخی از نمایندگان مجلس پرداختن به تشکیل باندهای قدرت است.

وی با بیان اینکه مقام معظم رهبری در دیدار نوروزی خود با جمعی از مسؤولان مجلس و دولت به مسئله افزایش مادی گرایی اعضای این قوا طی سال‌های اخیر اشاره کردند افزود: مقام معظم رهبری در آن دیدار فرمودند:« یادتان هست اول انقلاب چه اخلاص‌هایی بود؟ چه تلاش‌هایی صورت می‌گرفت و مال و قدرت دنیا جلوه نداشت؟ کجاست آن وضعیت؟» این‌ها حرف‌های دردناکی بود که شنیدنش برای افرادی که درد انقلاب را دارند غیر قابل تحمل است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: نماینده‌ای می‌تواند کارگشا باشد که سبک بار، سبک بال و با اخلاص باشد و به مردم بیندیشد؛ ولی نماینده‌ای که بار خود را سنگین کند و جلوه‌های فریبنده و مادی دنیا را به جای جلوه‌های متعالی دنیا برگزیند قطعا اثرش بر جامعه نه تنها مفید نخواهد بود بلکه مضر خواهد بود؛ امروزه جمعی از نمایندگان مجلس مصداق افرادی هستند که برای مظاهر دنیا کار می‌کنند نه برای مردم، از این رو فعالیتشان برای جامعه مضر است.

ضرورت نظارت پیوسته مردمی بر عملکرد نمایندگان

کریمی قدوسی راه حل اصلی اصلاح عملکرد نمایندگان مجلس شورای اسلامی را بیان نصیحت‌ها و هشدارهای پیوسته و خیرخواهانه توسط مردم به نمایندگان خود در مسائل مختلف دانست و افزود: مردم نباید بعد از رأی دادن به نمایندگان خود آنان را رها کنند و گمان کنند با رأی دادن تکلیفشان به پایان رسیده است بلکه باید همواره نماینده خود را هشدار دهند و حساسیت مسائل مختلف را برای وی شرح دهند تا مبادا آنان از مسائل مهم غفلت ورزند.

وی تصریح کرد: در سایت‌های مختلف اسامی نمایندگان انقلابی مخالف تصویب «FATF» کنوانسیون منع تأمین مالی تروریسم و همچنین اسامی نمایندگان موافق تصویب این کنوانسیون استعماری درج شده و از مردم خواسته شده است که نمایندگان خود را راهنمایی کنند و از آنان خود بخواهند که به این کنوانسیون ننگین رأی ندهند؛ نقش مردم در اینگونه مواقع بسیار مهم و تأثیرگذار است.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: برخی نمایندگان پس از کسب رأی از مردم و راهیابی به مجلس، خود را گم می‌کنند، خود را قدرتی برتر و از مردم کف جامعه بالاتر می‌دانند و با جرأت در مقابل شرع مقدس، آرمان‌های انقلاب و حتی قانون اساسی می‌ایستند؛ انذار پیوسته مردم قطعا بخشی از نمایندگان را از خواب غفلت بیدار می‌کند.

کریمی قدوسی اذعان کرد: چند هفته پیش از نمایندگان لیست امید تهران شنیدم که می‌گفتند «مقاومت و حزب‌الله را رها کنید»؛ این نمایندگان هنوز نفهمیده‌اند که تأمین امنیت امت اسلامی ایران در گرو تأمین امنیت همسایگان ایران است.

وی ادامه داد: اگر چشمان خود را بر اوضاع منطقه ببندیم در عراق ۱۰ صدام دیگر پرورش می‌دهند و هر وقت اراده کنند کشور ما را آماج حملات خود قرار می‌دهند. اکنون بحث انتقال ابوبکر بغدادی از سوریه، عراق و آمریکا به افغانستان مطرح است و اگر چشم خود را بر جریانات افغانستان و حفاظت از جریان مقاومت ببندیم داعش تا قلب مشهد پیش می‌آید.
کریمی قدوسی اضافه کرد: علاج مجلس در دست مردم است، نخست اینکه در انتخابات با چشمانی باز و اشراف اطلاعاتی کامل نسبت به انتخاب نمایندگان اقدام کنند، سپس اینکه وقتی انتخاب کردند آن‌ها را رها نکنند و از نمایندگان خود بپرسند که برای منافع ملی چه کردی و مدام پیگیر اقدامات نماینده حوزه خود باشند.

مجلس در جایگاه خود نیست

وی بیان کرد: مجلس امروز در جایگاه خود نیست و اغلب درگیر انجام کارهای مربوط به شورای شهر، استانداری، فرمانداری و سایر ادارات است. این روند دخالت مجلس در امور دولت است. از آن طرف هم دولت در امور مجلس دخالت می‌کند مثلا وقتی قرار است درباره قاچاق از رئیس‌جمهور در مجلس سؤال شود، دولت وزرا و سایر مسؤولان دولتی را سراغ تک تک نمایندگان می‌فرستد و با روش های گوناگون آنان را مجبور به عقب‌نشینی از پیگیری این طرح می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی اذعان کرد: نمایندگان باید شب‌ و روزشان در مجلس سپری شود ولی نمایندگانی هستند که در صحن علنی و کمیسیون‌ها اصلا حضور پیدا نمی‌کنند. مردم، جریان‌های ارزشی، نخبگان، رسانه‌های استان‎ها و رسانه‌ملی باید پیگیر حضور مرتب و منظم نمایندگان در مجلس باشد و بر آن نظارت کند.

کریمی قدوسی عنوان کرد: اگر مجلس با نمایندگانی در طراز انقلاب اسلامی داشته‌ باشیم آنگاه می‌توانیم سر خود را بالا بگیریم و بگوییم نماد ما شهید مدرس است. مدرس تحت فشارهای طاقت‌فرسای زندان‌های رضاخان گفت: «من نه چیزی دارم و نه چیزی می‌خواهم!» این اوج اقتدار یک مجلس است که نمایندگان آن از طبقات محروم باشند و مال و ثروت جمع نکرده‎ باشند و هوس هم نکنند از سرمایه‌های مملکت برای خود بردارند.

وی تصریح کرد: مردم رئیس‌جمهور را انتخاب کردند و اکنون باید به انتخاب خود نمره بدهند، ورود برخی مشکلات به کشور به علت ورود افکار خاص برخی دولت‌ها است که دولت‌ها به انتخاب مردم بر سرکار می‌آیند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بارها به مردم سفارش کرده‌ام همانگونه که برای خرید یک لباس چندین مغازه را می‌گردید تا جنس خوب بخرید، برای انتخاب نماینده خود که لباسی بر تن شهر و کشور است نیز تفحص لازم را داشته باشید تا خوب انتخاب کنید.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار