كدخبر: 686 تاريخ : 19 اکتبر 2018 - 07:55

حاشیه های حضور کفاشیان در شهر کبودراهنگ

ظاهرا برخی مدیران فقط دوست دارند ما تعریف وتمجیدشان کنیم اما لازم است بدانندخبرنگارورسانه ای که فقط تعریف وتمجیدکنه هم به خودش هم به مردم وهم به مدیرخیانت کرده است .جالب است همین اقایان می گویندچرا خدمات ما را پوشش نمی دهید .بفرمایید کدام خدمت را پوشش دهیم.

علی کفاشیان نایب رئیس اول فدراسیون فوتبال جمهوری اسلامی ایران در تاریخ ۲۶/۷/۹۷ برای حضور در همایش داوری فوتسال غرب کشور به همراه علی کفاشیان نائب رئیس فدراسیون فوتبال، فریدون اصفهانیان رئیس کمیته داوران و کاظم سلیمانی دبیر سازمان لیگ فوتسال کشور وارد کبودراهنگ شد .
به گزارش صدای کورنگ ،عدم دعوت اداره ورزش و جوانان شهرستان از رسانه ها و خبرنگاران و انتخاب گزینشی آنان برای حضور در مراسم موجب نراحتی و نارضایتی خبرنگاران و اصحاب رسانه را فراهم نمود.

مدیر مسئول صدای کورنگ نیز در مطلبی به این موضوع اعتراض نمود که با واکنش مسئول روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان مواجه شد.
توسلی ضمن گلایه از عدم دعوت تنها رسانه فعال و رسمی شهرستان نوشت:به خاطر یک مصاحبه با قهرمان ومربی تیم کبدی با نشریه صدای کورنگ که درد دل ومشکلاتش را گفته خبرنگار ما را به جلسه دعوت نکردند ظاهرا برخی مدیران فقط دوست دارند ما تعریف وتمجیدشان کنیم اما لازم است بدانندخبرنگارورسانه ای که فقط تعریف وتمجیدکنه هم به خودش هم به مردم وهم به مدیرخیانت کرده است .جالب است همین اقایان می گویندچرا خدمات ما را پوشش نمی دهید .بفرمایید کدام خدمت را پوشش دهیم.

شاید به حضور خبرنگاران ضرورتی نبوده آیا:
آیامسئولان ورزش شهرستان به اقای کفاشیان گفتند که ماهم چندین هزارجوان داریم دراین شهرستان؟
آیا گفتند که فوتبال که هیچ بندگان خدا کبدی کارانمان هم که قهرمان جهان شدندیک باشگاه درست وحسابی ندارند؟
آبا گفتند که موتورسوران شهرستان که می توانند درجهان قهرمان شوندیک پیست ساده خاکی هم ندارند ومجبورنددرخیابانهای شهر ویراژ بدهند؟
آیا گفتند که در روستاها و کوچه و پس کوچه های خاکی آن نوجوانان و جوانان مستعد ورزش فوتبال وجود دارند که اگر حمایت وتربیت شوند دهها علی دایی وکریمی و… خواهند شد؟
آیا توانستندبرای اندک باشگاههای محروم شهرستان وشهرامکانات ورزشی و… بگیرند ؟
جناب آقای حمیدی مسئول روابط عمومی اداره ورزش وجوانان نیز در پاسخ به ایشان وآقای مجتبی بهرامی خبرنگارشهرستان اعلام کرد:
با سلام خدمت جامعه ورزش و رسانه شهرستان کبودراهنگ
به آگاهی میرساند روابط عمومی اداره ورزش و جوانان و هیئت فوتبال شهرستان کبودراهنگ در خصوص اطلاع رسانی برگزاری سمینار داوری فوتسال از همه توان خود در یک ماه گذشته بهره برده و براساس رسالت ذاتی خود از نمایندگان رسمی صدا و سیما دعوت به عمل آمده بود که بدینوسیله از حضور این عزیزان کمال تشکر را داریم؛
همچنین خاطر نشان میشود اطلاع رسانی کامل در کانال و سایت رسمی اداره ورزش صورت گرفته بود و نیز بنرهای تبلیغاتی در میدان اصلی شهر چند روز قبل نصب گردید(خبر در سایت همدان اسپورت)
متاسفانه برخی از خبرنگاران (البته قانونی بودن فعالیت برخی آنها هم در شبهه هست) بجای آنکه خود تشنه و در پی خبر باشند متاسفانه فقط به دنبال حاشیه سازی بوده و بدون توجه به همه مسائل و مشکلاتی داخلی و خارجی ای که دولت و به تبع آن ادارات دولتی با آن مواجه هستند به نقد غیرمنصفانه میپردازند؛
وقتی مراسمی که عمومی هست و تبلیغات کافی هم انجام شده آیا نیازی به ارسال دعوتنامه به همه خبرنگاران ‌هست!!!! یا فقط دعوتنامه رسمی مختص افراد حقوقی و مسئولین هست؟ دعوت وقتی لازم هست که مثلا جلسه ای خصوصی باشد که مراسم امروز فراخوان عمومی داشت وکافیست عزیزانی که واقعا خبرنگار هستند به خود زحمت بدهند هر از چندگاهی به بنرهای نصب شده در سطح شهر هم نگاهی بیاندازند، آیا هزینه کرد مربوط به نصب این پوسترها و بنرها با هدفی غیر از اطلاع رسانی است؟
در ارتباط با درج مطالبی از قول یکی از مربیان شهرستان در یکی از نشریات هم باید گفت سیستم ورزش و جوانان با تمام مشغله کاری، کمبود منابع انسانی مالی و نواقص ساختاری موجود فرصت آن را ندارد که بخواهد خصومتی در رابطه با خبرنگاران داشته باشد و این مسائل اصلا در شان سیستم دولتی جمهوری اسلامی نیست و متاسفانه حاصل خیال پردازی های برخی از بزرگواران است.
آیا اداره کل ورزش و جوانان استان همدان در مراسمی پس از استقبال کبدی کاران از آنها با مبالغ میلیونی تجلیل نکرد؟(به سایت همدان اسپورت مراجعه شود)، توان مالی و سطوح اختیار ادارات شهرستان تا چه حدی است و آیا در منطقه محروم کبودراهنگ درآمد زایی دارد؟ اکثر سالن های ورزشی شهرستان زیانده هستند! این مطالب چرا گفته نمیشود؟!
چرا در خصوص استخدام یکی از قهرمانان جهان با خود شخص او مصاحبه نشده! که کاملا خود ایشان در جریان پیگیری های موضوع توسط ورزش و جوانان هست؟ همچنین در رابطه با اختصاص یک قطعه زمین به همین قهرمان بازهم چرا از خود او سوال نشده! که آیا مقصر اداره ورزش هست یا مسائل دیگری وجود دارد!؟
در موضوع خانه کبدی هم باید گفت این فضا اختصاص داده شده و پی ریزی مکان مذکور جنب سالن ولایت صورت گرفته که متاسفانه بدلیل مشکلات مالی تاکنون به سرانجام نرسیده و این هم نیازمند تامین اعتبار از سطوح بالاتر هست و اداره شهرستان همانند جامعه کبدی چشم انتظار این تخصیص هاست.
از پیست موتور سواری میگویند حق هم دارند، متاسفانه زمین درنظرگرفته شده سالهای قبل از نظرکارشناسی فرسایشی تشخیص داده شد و زمین دیگری در منطقه قلی آباد شناسایی گردید که این بار با مشکل معارض مواجه بود ولی هم اکنون پرونده این موضوع توسط اداره ورزش، اداره منابع طبیعی ‌و فرمانداری محترم در دست پیگیری است و به دنبال شناسایی زمینی با شرایط مساعد هستیم.
در بحث جوانان هم میگویند اداره ورزش و جوانان چه کرده چرا وام نمیدهد؟ این انتظار وقتی به ظاهر کلمه نگاه میشود کاملا درست هست ولی آیا ادغام دو سازمان ورزش و جوانان کار درستی بود؟ آیا در کنار این ادغام کارشناس مربوطه و منابع انسانی و مالی آن تامین شد؟ آیا بخش جوانان در سیستم ورزش کارآمد هست یا متولیان امور ازدواج اشتغال مسکن و غیره دستگاه های دیگری هستند؟ غیر از این است که ماهیت پست های تعریف شده ورزش و جوانان انجام امور ورزشی آموزشی و فرهنگی است…
در آخر میتوان گفت مشکلات اصلی ورزش کشور بخصوص در مناطق محرومی همچون کبودراهنگ عدم ورود بخش خصوصی و اسپانسرهای مالی بدلایل مختلف است چرا که بودجه های دولتی کفاف تامین همه نیازهای رشته های مختلف ورزشی را نمیدهد.
✍️روابط عمومی اداره ورزش و جوانان شهرستان کبودراهنگ
مدیر مسئول نشریه صدای کورنگ نیز در پاسخ مطلبی به شرح زیر منتشر نمود:
توضیح مدیرمسئول صدای کورنگ درخصوص پاسخ اداره ورزش وجوانان

از مسئولان محترم اداره ورزش وجوانان شهرستان بخاطرپاسخگویی و توضیحاتی که ارائه کردند کمال تشکر را داریم به نظر می رسد این مطلب درپاسخ به مطلبی است که بنده وآقای بهرامی منتشر کردیم .
اما دراین زمینه نکاتی وجود دارد :
۱:اطلاع رسانی عمومی از یک حادثه بحثی است و دعوت از رسانه ها و خبرنگاران برای پوشش رسانه ای بحثی دیگر .معمولا مسئولان در هربخشی به صورت مکتوب از رسانه ها برای پوشش خبری دعوت به عمل می آورند مخصوصا اکریک مسئول بالاتر درهربخشی به شهرستان بیاید
۲-ضمن احترام به همکاران درصدا وسیما آیا رسانه ففط صدا وسیماست؟چرا از تنها نشریه رسمی وفعال شهرستان دراین زمینه دعوت نشد؟
ما هم نیازی نداریم که دراین مراسم حضور داشته باشیم بلکه هدف این است که به مسئولان کمک شود .وقتی موضوعی با پوشش رسانه ای همراه باشد دست مسئولان را برای پیگیری مشکلات باز می گذارد و این یعنی هم افزایی برای کمک به شهرستان
۳-مطالبی که مربی تیم کبدی در نشریه صدای کورنگ گفتند انقدر دردناک وقابل تامل است که لازم است اداره ورزش باتامل بیشتری آن راه مجددا مطالعه وبررسی نمایند وقتی شهرزاهدان که حتما بسیارمحروم تراز کبودراهنگ است با مبالغی چندین برابر ما از ورزشکاران خود تجلیل می کند اینکه بگوییم تجلیل میلیونی برای دو میلیون تومان کمک به یک قهرمان واقعا اسمه میلیون وکمک را خراب کردیم.
۴_ما به خوبی از مشکلات مالی دولت وطبعا ادارات شهرستانی اگاهیم اما باید این مشکلات گفته شود تا فکری شود یا نه؟ما مصاحبه مربی تیم کبدی را دراختیار مدیرکل ورزش استان و دوستان وزارت ورزش وجوانان قراردادیم تا بررسی کنند و به فکر جوانان وورزش شهرستان باشند.
۵-چرا ورزشگاههای شهرستان زیانده هستند؟ایا بررسی علمی انجام شده است؟دوستان اداره ورزش بفرمایند اعتبارات شهرستان دربخش ورزش وجوانان چه قدر است؟
۶-اینکه درخصوص اقدامات وزحمات مسئولان اداره ورزش مصاحبه نشده چون شما اعلام امادگی نکردید کدام نشست خبری را گذاشتید کدام گزارش عملکرد را به رسانه ها دادید ؟ما اماده ایم بسم اللهه
۷-مباحث کلان مربوط به ادغام سازمان ها ووزارتخانه ها در مراکزتصمیم گیری کلان کشور تصمیم گیری می شود واستانها مجری هستندالبته حتما ایرادات زیادی داردکه بایدمنعکس شودلکن هنرآن است که با وضعیت موجود عملکرد داشت وتلاش کردبرای جذب امکانات بیشتره
۸-حتما موضوع ورزش وجوانان نیازبه حضور بخشهای خصوصی دارد اما خوب است عزیزان گزارشی از رایزنی های خود دراین زمینه بفرمایند و مشوقهایی که درنظر گرفته اند
ازیک لحاظ بنده حق می دهم به مسئولان ورزش ؛پیگیری که انجام شد درهمین ساعات اخیر نشان می دهدکه کل اعتبارات بخش ورزش شهرستان درسال ۲۵تا ۳۰میلیون تومان است که حتی پول چایی این ورزشکاران هم نیست .انتظاراین است که نماینده محترم واستاندار محترم از منابع دیگر وحتی منابع ملی اعتباربگیرند زیرا شهرستان جزئ مناطق محروم است و باید شاهدجهش باشیم واین جهش نیازبه اعتبارات کلان دارد.
اینکه برای یک هیات ورزشی شهرستان سالی یک میلیون اعتبارتخصیص پیدا کنه یعنی اصلا چیزی نداده اند ویعنی اصلا شهرستان را ندیده اند
مجددا از مسئولان محترم اداره ورزش وجوانان تشکر می کنم وآماده هرگونه همکاری هستیم.
توسلی مدیرمسئول نشریه صدای کورنگ
************************
از ۲۶ مهر تا دوم آبان به منظور آشنایی جامعه با اهمیت و اثرات کاربرد ورزش در زندگی فردی و اجتماعی، اشاعه و توسعه و ترویج ورزش در خانه و خانواده و هدایت و ارشاد جامعه به ورزش های همگانی هفته تربیت بدنی و ورزش نامگذاری شده است .
بدون شک ورزش سهم بزرگی در سلامت فرد و افزایش شاخصهای سلامتی وکاهش هزینه های درمان درسطح ملی دارد؛جامعه سالم سرزنده تروشاداب تر است و می تواند با تلاش بیشتر وامیدبه آینده ؛سطح اقتصاد وفرهنگ جامعه را نیز تغییر دهد.
ازطرف دیگر ورزشکاران در میادین ورزشی بین المللی به افزایش اقتدارملی وبین المللی کشور کمک میکند و به معرفی ظرفیتهای کشور درسطح جهانی می انجامد.
هفته تربیت بدنی را به همه ورزشکاران و ورزش دوستان ؛قهرمانان وپهلوانان بخصوص جامعه ورزش شهرستان تبریک عرض می کنیم.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار