كدخبر: 835 تاريخ : 5 فوریه 2019 - 20:18

دفتر نماینده بسته بود از صدای کورنگ شکایت کردند!

نماینده محترم شهرستان نیز از آن جهت که منتخب مستقیم مردم است ؛درمقابل عملکرد خود مسئول است لذا مانند همه مسئولان محترم طبیعتا خدماتی داشته اندکه قابل تقدیراست و مسایلی هم هست که نیازبه توضیح دارد‌
دفتر نماینده ملجا وپناهگاه مردم بایدباشد و هرفردی که ازهمه جا نا امیدشد(غیر ازخداوند متعال) بتواند به راحتی وبدون نگرانی به دفترنماینده خودمراجعه کند تا وکیلی که انتخاب کرده وبرگردن او حق دارد به او یاری رساند.
دفترنماینده باید در محلی باشد که مردم به راحتی بتوانند مراجعه کنند و با نماینده شان یا مسئولان دفترگفتگو کنند.

دفتر نماینده بسته بود از صدای کورنگ شکایت کردند!

درتاریخ ۱۵بهمن نود وهفت اینجانب پیامکی از سیستم اطلاع رسانی قوه قضاییه دریافت نمودم که متن آن به این شرح بود:«آقای فتح ا… توسلی پرونده شما به شماره ….. و شماره بایگانی…. به شعبه …کبودراهنگ ارجاع شد».همزمان مشابه این پیامک برای خبرنگار نشریه که تمام وقت وانرژی خود را درجهت کسب وانتشار اخبار و معرفی خدمات نظام ومسئولین صرف می کند نیز ارسال شده بود.
پس از پیگیری اینکه چه کسی از اینجانب شکایت نموده است مشخص شد که دفتر نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی جناب آقای پورمختار شاکی پرونده است . درتماس با جناب آقای وحدت جعفری مسئول محترم دفتر علت شکایت را جویا شدم مشخص شد که به دلیل انتشار خبر مربوط به تعطیلی دفتر نماینده محترم دریکی از روزهای هفته گذشته در گروه صدای کورنگ، ایشان به اتهام نشر اکاذیب از بنده وخبرنگارمان شکایت کرده اند. دراین زمینه با توجه به سئوالات وتماسهای متعدد همشهریان محترم توضیحات زیر را ارائه می نمایم:
توضیح مدیرمسئول نشریه صدای کورنگ درخصوص موضوع تشکیل پرونده قضایی علیه خبرنگار ومدیرمسئول نشریه
بسم الله الرحمن الرحیم
دوستان وهمشهریان گرامی ؛مردم عزیز شهرستان کبودراهنگ
باسلام واحترام
همانطورکه پیشتر عرض کردم شکوائیه ای از سوی جناب آقای وحدت جعفری به عنوان مسئول دفتر جناب پورمختارعلیه اینجانب و خبرنگارصدای کورنگ در دادگاه کبودراهنگ ثبت شده است.با توجه به سئوالات متعددی که از سوی همشهریان دراین زمینه شده است توضیحات زیر را جهت اطلاع مردم ومسئولان عزیز تقدیم می نماییم:
۱_با پیروزی انقلاب اسلامی و استقرار نظام جمهوری اسلامی آزادی مطبوعات در کنار سایر آزادی ها مورد توجه قرار گرفته و در اصول متعدد قانون اساسی تصریح شده است.
در این اصول، رسالت، آزادی، حقوق و حدود مطبوعات و همچنین نحوه رسیدگی به جرایم مطبوعاتی بیان شده است.
در بند ۲ اصل سوم قانون اساسی ˈبالا بردن آگاهی های عمومی در همه زمینه ها با استفاده صحیح از مطبوعات و رسانه های گروهی ˈ در صدر وظایف دولت قرار گرفته است.
در اصل ۲۴ قانون اساسی، آزادی مطبوعات تصریح شده است: ˈنشریات و مطبوعات در صورتی که مخل به قواعد اسلامی و نظام نباشند، آزادند ˈ.
براین اساس آزادی مطبوعات طبق قانون اساسی دارای حد و مرز است و فعالیت مطبوعاتی نباید با قواعد و مبانی اسلامی منافات داشته باشد و نیز مخل مبانی نظام جمهوری اسلامی نباشد.
در اصل ۱۷۵ قانون اساسی نیز آمده است: ˈتأمین آزادی انتشار و بیان، بر طربق موازین اسلامی در رسانه‌های گروهی(رادیو و تلویزیون) ضرورت دارد.
۲_مطبوعات نیز موظفند که درچارچوب قانون بدون هیچگونه توهین و … فعالیت نمایند.
۳_نشریه و گروه صدای کورنگ از همان ابتدا با تدوین مقررات سخت تلاش کرد که فعالیت خود را به شکلی انجام دهد که ضمن حفظ احترام مسئولان و مردم ؛مطالبات اساسی مردم ازمسئولان نیز دنبال شود و فضای تعاملی بین مردم ومسئولان شکل بگیرد وما به عنوان یک رسانه چشم وگوش مسئولان دربین مردم و زبان مسئولان باشیم.
۴_همکاران بنده دراین مدت نهایت تلاش خود را درجهت تبیین ارزشهای انقلاب و نظام بکارگرفتند و البته با برخوردهای توهین آمیز وتهدید برخی و رضایت مردم مواجه بودیم زیرا توانسته ایم شرایطی فراهم کنیم که مردم درد دلها ومشکلاتشان را بیان کنند وما هم درحد امکان کمک کنیم برای حل مشکلات.
۶_بارها اعلام کردیم وباز تاکید می کنیم که ما با هیچکدام ازمسئولان محترم خدای نکرده عداوتی نداریم بلکه خود را در کنارآنان می دانیم
۷-وظیفه رسانه اطلاع رسانی دقیق؛پیگیری مطالبات مردم و رساندن مشکلات آنان به گوش مسئولان و بیان خدمات وزحمات مسئولان است.
۸-نماینده محترم شهرستان نیز از آن جهت که منتخب مستقیم مردم است ؛درمقابل عملکرد خود مسئول است لذا مانند همه مسئولان محترم طبیعتا خدماتی داشته اندکه قابل تقدیراست و مسایلی هم هست که نیازبه توضیح دارد‌
دفتر نماینده ملجا وپناهگاه مردم بایدباشد و هرفردی که ازهمه جا نا امیدشد(غیر ازخداوند متعال) بتواند به راحتی وبدون نگرانی به دفترنماینده خودمراجعه کند تا وکیلی که انتخاب کرده وبرگردن او حق دارد به او یاری رساند.
دفترنماینده باید در محلی باشد که مردم به راحتی بتوانند مراجعه کنند و با نماینده شان یا مسئولان دفترگفتگو کنند.
۹_اخیرا خبرنگارنشریه برای تحویل مجله به دفتر نماینده محترم مراجعه نمودند که با در بسته مواجه شدند؛برای بار دوم وسوم هم مراجعه کردند که بسته بوده (حسب اعلام جناب وحدت جعفری ایشان درجلسه ای در اموزش وپرورش تشریف داشتند)
۱۰_با هدف اطلاع رسانی به مردم عزیز که می خواستند به دفترایشان مراجعه کنند وبا دربسته مواجعه نشوند؛خبرنگارنشریه موضوع بسته شدن دفتر را در گروه اعلام کردند و همزمان ودرهمان ساعت چند نفرازهمشهریان هم تشکرنمودند وگفتند می خواستندبرونددفتر و با این اطلاع رسانی نرفتند.
۱۱_جناب وحدت جعفری توضیحی را فرستادند که درجلسه بودند و ما هم عینا درگروه گذاشتیم تا حق کسی تضییع نشده باشد.
۱۲-اکنون دفترنماینده محترم از اینجانب وخبرنگار ما به اتهام نشراکاذیب به دادگاه شکایت کرده اند .
انتظار داریم مسئولان محترم سطح تحمل خود را بالا ببرند و با یک انتقادساده از کوره در نروند و در دهه مبارک فجر از تنها نشریه شهرستان که ظرفیت مهمی درخدمت مردم ومسئولان است شکایت نکنند لکن این حق این بزرگواران است و ما با اعتقاد واعتماد به دستگاه قضایی و درصورت لزوم درمحضردادگاه نیز حاضرخواهیم شد .
ایجاد فضای ترس درشهرستان ومحدودکردن رسانه ها خدمت به نظام وشهرستان نیست بلکه آسیب زدن به اعتماد عمومی است .
نظربه موارد فوق انتظارداریم که نماینده محترم بیش از یک یا دونفر را دردفتربکاربگیرند تا زمانی که رییس محترم دفتر حضورندارند کسی پاسخگوی مراجعینی که از روستاهای دور وبا امید گشایشی به دفتر مراجعه می کنندبا دربسته مواجه نشوند .
ان الله شهید بینی وبینکم
توسلی

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار