كدخبر: 949 تاريخ : 7 جولای 2019 - 23:33

لطفا شهرستان کبودراهنگ را از روی نقشه حذف کنید!

اشکال کار کجاست ؟چرا وزرا علاقه ای به سفر به کبودراهنگ ندارند؟ چرا نماینده محترم شهرستان نمی تواند وزرا را قانع نماید که به شهرستان بیایند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.؟البته نه اکنون بلکه این داستان مربوط به سالهای متمادی است و آمار سفر وزرا به استان نشان می دهد که صرفا تعداد انگشت شماری از وزرا به شهرستان کبودراهنگ آمدند واگر هم آمدند بطور گذری و صرفا جهت اعلام حضور بوده است.

اخیرا مطلبی نوشتم در خصوص سفر وزیر محترم راه وشهرسازی به استان همدان که در جریان سفر به استان همدان به همه شهرستانها سفر کردند الا کبودراهنگ. روز گذشته (پنج شنبه ۱۳تیر) وزیر محترم کشاورزی هم به استان همدان سفر کردند و بر اساس اعلام مسئولان و رسانه ها بیش از ۱۰۰میلیارد تومان پروژه در این سفرها به بهره برداری رسید .لطفا توجه کنید:
• محمود حجتی روز پنجشنبه در آئین بهره برداری از سامانه نوین آبیاری در شهرستان اسدآباد افزود: هر اندازه در حوزه افزایش بهره وری آب و سیستم‌های نوین آبیاری سرمایه گذاری کنیم باز هم جای کار دارد.
• وزیر جهاد کشاورزی وارد تویسرکان شد. وزیر جهاد کشاورزی پس از بازدید از طرح سرشاخه کاری گردوی تویسرکان، طرح زنجیره تولید نهال گواهی شده گردوی پیوندی این شهرستان را بهره برداری ی کند.
• حجتی همچنین پس از بهره برداری از این طرح، سامانه نوین اراضی جنت آباد در شهرستان اسدآباد را به بهره برداری خواهد رساند.
• بهره برداری از سردخانه بالای صفر شرکت الوند سازان کیمیا و واگذاری قطعات شهرک گلخانه‌ای عمان در شهرستان رزن از دیگر برنامه‌های وزیر جهاد کشاورزی به استان همدان است.
• تویسرکان پایلوت طرح سرشاخه در کشور
• بهره برداری از پروژه ابیاری تحت فشار در اسدآباداین پروژه در منطقه جنت آباد به میزان ۴۶ هکتار است که شامل ۳۸ هکتار آبیاری قطره ای و ۸ ۸ هکتار بارانی است.
• برای اجرای این پروژه ۷۱۰ میلیون تومان اعتبار هزینه شده است که از این میزان ۵۵۰ میلیون تومان اعتبار یارانه ای و ۱۶۰ میلیون تومان آورده متقاضی است و این اعتبارات از محل صندوق توسعه کشاورزی است
اکنون سئوال این است:
۱- آیا شهرستان کبودراهنگ بزرگترین شهرستان استان به لحاظ وسعت نیست؟
۲- آیا شهرستان کبودراهنگ مهمترین شهرستان استان در زمینه کشاورزی نیست؟
۳- آیا شهرستان کبودراهنگ یک سوم محصولات کشاورزی استان را تولید نمی کند؟
۴- آیا زيستگاه اصلي گوسفند نژاد مهربان شهرستان کبودراهنگ نیست که جمعيت دامي بيش از ۳۵۸ هزار رأس دام سبک و ۳۴ هزار رأس دام سنگين و ۶۷ واحد صنعتي دامپروري به عنوان يکي از قطبهاي مهم دامپروري استان مطرح مي باشد.؟
۵- شهرستان کبودراهنگ با دارا بودن ۲۴۱۱۶۵ هکتار اراضي کشاورزي شامل ۳۴۵۸۷ هکتار اراضي آبي که بيش از ۱۸۵۰۰ هکتار آن تحت پوشش سيستمهاي آبياري تحت فشار مي باشد و ۲۰۴۳۶۸ هکتار اراضي ديم با سطح زير کشت سالانه حدود ۱۳۳۱۶۵ هکتار و توليد ۴۸۹۵۹۰ تن محصولات کشاورزي از قبيل گندم، جو، يونجه، سيب زميني، ذرت، کلزا، گلرنگ، هندوانه و صيفي جات حدود ۷/۱۰ درصد کل توليدات محصولات زراعي، باغي و دامي استان را به خود اختصاص داده است. پس آیا کبودراهنگ دیگری غیر از آنچه که ما می بینیم وجود دارد؟
۶- پس اشکال کار کجاست ؟چرا وزرا علاقه ای به سفر به کبودراهنگ ندارند؟ چرا نماینده محترم شهرستان نمی تواند وزرا را قانع نماید که به شهرستان بیایند و از نزدیک در جریان مشکلات مردم قرار بگیرند.؟البته نه اکنون بلکه این داستان مربوط به سالهای متمادی است و آمار سفر وزرا به استان نشان می دهد که صرفا تعداد انگشت شماری از وزرا به شهرستان کبودراهنگ آمدند واگر هم آمدند بطور گذری و صرفا جهت اعلام حضور بوده است. از مردم عزیز تقاضا داریم به این اخبار حساس باشند سفر هر وزیری به شهرستان بدون شک بخشی از مشکلات را حل می کند یا از نظر اعتبارات یا از نظر رفع موانع.رسانه ها و گروههای مجازی بجای تعریف و تمجید صرف(که البته در جای خود لازم و مناسب است) به این مسائل مهم واساسی بپردازند و از مسئولان محترم با رعایت احترام مطالبه نمایند.
از استاندار محترم تقاضا داریم با توجه به رایزنیهای بسیار ارزشمندی که طی ماههای اخیر با دولت داشته اند نگاهی به نقشه بیندازند وشهرستان کبودراهنگ را هم در آن ملاحظه فرمایند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار