كدخبر: 1442 تاريخ : 27 سپتامبر 2020 - 15:27

چرا وقتی معلمان حق التدریسی بومی را استخدام نکردید از افراد غیر بومی استفاده می کنید؟

معلمی که دانشجوی دکتراست و با عشق و علاقه سالیان سال است در محرومترین روستاهای شهرستان مشغول خدمت است اکنون در مرحله نا امیدی از خدمت در شهرستان و روستاست و چه کسی پاسخگوی این افسردگی او وامثال ایشان را خواهد بود و تاثیر آن بر وضعیت آموزشی فرزندان مردم محروم روستا را جبران خواهد کرد؟



۱-خوشحالیم که بعد از طرح موضوع بکارگیری اموزشیاران نهضت سوادی آموزی استان لرستان درشهرستان کبودراهنگ توسط بنده؛سایر نشریات هم به آن پرداخته اندو این موضوع مهم را اطلاع رسانی کردند.
۲- ما به عنوان رسانه وظیفه داریم مطالبات واقعی مردم را بیان کنیم و رسالت مطبوعات هم همین است. ما زبان مردمی هستیم که امکان یا شرایط لازم برای بیان مشکلات خود به مسئولان را ندارند و مدیران محترم هم باید از این فرصت استفاده کنند. ما می توانیم زبان مردم باشیم اما زبان مسئولان هرگز؛ برعکس می توانیم گوش و چشم برای مسئولان باشیم تا انچه می بینیم و می شنویم را منعکس کنیم درعین حال حتما از بیان خدمات مدیران پاکدست وپرتلاش دریغ نخواهیم کرد.
۳- بعد از انتشار خبر جذب وبکارگیری معلمان از استانهای همجوار؛پیامهای متعددی از جانب معلمین محترم داریم که به این وضع معترض هستند.معلمی که دانشجوی دکتراست و با عشق و علاقه سالیان سال است در محرومترین روستاهای شهرستان مشغول خدمت است اکنون در مرحله نا امیدی از خدمت در شهرستان و روستاست و چه کسی پاسخگوی این افسردگی او وامثال ایشان خواهد بود و تاثیر آن بر وضعیت آموزشی فرزندان مردم محروم روستا را جبران خواهد کرد؟ معلم محترمی نوشته :«آقای دکتر توسلی من مولف ۴ کتابم چندین مقاله دارم اما امیدی ندارم که بتونم تو منطقه خودمون کار کنم»

۴– تا کی باید منطقه ؛محرومیت مضاعف را تحمل کند؟بی توجهی به زیرساختها و انباشت مشکلات کلان از سویی؛کاهش اعتبارات ملی و استانی از سوی دیگر ؛ فقدان امکانات مناسب برای اشتغال و سرمایه گذاری از سویی و مهاجرت جوانان منطقه به سایر استانها از سوی دیگر را تحمل کنیم ؟
فروچاله های ناشی از مصرف بی رویه آبهای زیر زمینی از سویی و بر زمین ماندن محصولات کشاورزی مردم از سوی دیگر را بپذیریم
۵_مساله آموزش موضوعی نیست که بشود در مقابل آن سکوت کرد؛این آموزشیاران عزیز لرستانی حتما می توانند معلمین خوبی برای مردم غیور لرستان باشند اما برای مردم و جامعه ترک زبان شهرستان کبودرآهنگ نه ؛
بار دیگر از مسئولان محترم آموزش وپرورش استان و استاندار محترم تقاضا داریم در تصمیم خود تجدید نظر کنند و از نمایندگان محترم معین تقاضا دارم به مسئولان آموزش وپرورش در اخذ مجوزهای استخدامی برای معلمین و اموزگاران شهرستانهای بهار و کبودراهنگ مساعدت کنندتا این عزیزان بتوانند با ارامش بیشتر به اموزش وتربیت نسل آینده کشور بپردازند.
توسلی مدیر مسئول نشریه سیاسی اجتماعی چشم انداز آینده و پایگاه خبری تحلیلی صدای کورنگ
پنجم مهرماه نودونه

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار