كدخبر: 1912 تاريخ : 3 فوریه 2022 - 00:05

مسکو: رفتار آمریکا در اعمال تحریم غیرقابل پیش‌بینی است

مسکو: رفتار آمریکا در اعمال تحریم غیرقابل پیش‌بینی است

به گزارش خبرگزاری فارس/ سخنگوی کرملین ضمن ابراز نگرانی از غیرقابل پیش‌بینی بودن رفتار آمریکا در اعمال تحریم‌ علیه کشورها خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز واشنگتن شد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین امروز (چهارشنبه) در جمع خبرنگاران ضمن ابراز نگرانی مسکو از رفتار غیرقابل پیش‌بینی ایالات متحده در اعمال تحریم‌ها گفت که روسیه برنامه‌هایی برای به حداقل رساندن پیامدها در صورت وضع تحریم‌های اقتصادی آمریکا علیه مسکو دارد.

بنا بر گزارش خبرگزاری ریانوستی روسیه، پسکوف در جمع خبرنگاران در این خصوص گفت: «روسیه برنامه‌هایی برای محافظت در برابر خطرات و به حداقل رساندن پیامدها در صورت بروز تحریم‌های جدید اقتصادی آمریکا دارد. مسکو از رفتار غیرقابل پیش بینی آمریکا در اعمال تحریم‌ها نگران است و خواستار توقف اقدامات تحریک‌آمیز آمریکا است».

این سخنگوی روس ادامه داد: «کرملین قطعاً نگران است زیرا رفتارهای آمریکا در خصوص تحریم‌ها قطعاً غیرقابل پیش‌بینی است. ایالات متحده در این زمینه غیرقابل پیش‌بینی بودن خود را در سطح بین‌المللی حفظ کرده است. برنامه‌هایی وجود دارد. برنامه‌هایی برای کاهش خطرات و برای به حداقل رساندن پیامدهای چنین اقدامات غیرقابل پیش‌بینی وجود دارد.

وی با اینحال از آمریکا درخواست کرد: «اما من بار دیگر تکرار می‌کنم. ما دائماً از ایالات متحده می‌خواهیم از اقدامات تحریک‌آمیز و تشدید تنش‌ها در قاره اروپا خودداری کند».

با تشدید تنش‌ها در مرز اوکراین و روسیه، کشورهای غربی به ویژه ایالات متحده آمریکا و انگلیس تلاش‌ها برای تحت فشار گذاشتن روسیه را به بهانه آنکه هزاران نظامی روس را در مرز اوکراین مستقر کرده است و به دنبال حمله به اوکراین است، تشدید کرده و مسکو را با تحریم تهدید کرده‌اند.

روز یکشنبه هفته جاری (۱۰ بهمن ماه) نیز، «باب منندز» و «جیمز ریش» از سناتورهای برجسته آمریکا تصریح کردند که قانونگذاران این کشور به توافق بر سر قانونی برای تحریم روسیه به بهانه دفاع از اوکراین بسیار نزدیک شده‌اند.

منندز در مصاحبه با  شبکه «سی‌ان‌ان» از نزدیک بودن تحریم روسیه خبر داد و گفت: «عزم قوی دو حزبی برای حمایت از اوکراین و مجازات روسیه در صورت حمله به اوکراین وجود دارد. من معتقدم که به آن خواهیم رسید.»

 منندز اظهار داشت: «برخی تحریم‌های موجود در این لایحه ممکن است قبل از هرگونه تهاجم به دلیل اقداماتی که روسیه قبلا انجام داده است، از جمله حملات سایبری به اوکراین، عملیات پرچم دروغین و تلاش‌ها برای تضعیف دولت اوکراین انجام شود. اگر روسیه حمله کند، تحریم‌ها کوبنده‌تر خواهد بود.»

از حدود دو ماه قبل رسانه‌های آمریکایی با اشاره به استقرار یک‌صد هزار نظامی روسی در مرز اوکراین، جوسازی و خبرسازی درباره احتمال حمله روسیه به اوکراین در اوایل سال جاری میلادی را آغاز کرده و موجب تشدید تنش در شرق اروپا شده‌اند. روسیه اما به‌منظور کاهش تنش‌ها پیرامون مسائل اوکراین، پیشنهاداتی در راستای تضمین امنیتی غربی‌ها به روسیه از جمله عدم گسترش پیمان نظامی ناتو به سمت مرزهای این کشور و خروج نیروهای ناتو از این منطقه را مطرح کرده است که هنوز مورد پذیرش غرب قرار نگرفته است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار