كدخبر: 2315 تاريخ : 12 دسامبر 2022 - 21:43

اولین همایش اصلاح الگوی کشت در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد

اولین همایش اصلاح الگوی کشت در شهرستان کبودراهنگ برگزار شد

‍ ‍

اولین همایش اصلاح الگوی کشت با حضور دکتر توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی، مدیر کل جهاد کشاورزی استان و جمعی از مسئولان استانی و شهرستانی و کشاورزان شهرستان کبودراهنگ در سالن سینما جوان این شهر برگزار شد.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی در همایش اصلاح الگوی کشت با انتقاد از اینکه وجود نیروگاه شهید مفتح در منطقه و ایجاد بیش از ده ها فرو چاله در شهرستان، اظهار داشت: یکی از مهمترین دلایل بحران آب در شهرستان کبودراهنگ همین مسئله است که متاسفانه امروز مردمان این منطقه با این مشکل دست و پنجه نرم می کنند.

توسلی همچنین افزود: جانمایی نیروگاه بخاطر شرایط کشور و جنگ تحمیلی و تامین برق بوده و در زمان فعلی هم بحث ملی است و با راه اندازی فاز دوم برج خنک کننده مصرف اب و پساب کاهش پیدا خواهد کرد.

نماینده مردم با بیان اینکه امسال و سال گذشته ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه آب به شهرستان کبودراهنگ تخصیص دادیم گفت :متاسفانه با توجه به کاهش نزولات اسمانی در چندین سال اخیر با مشکل جدی آب مواجه هست و شرایط بحرانی داریم.

وی همچنین افزود: کشاورزان، پایه امنیت غذایی کشور هستند بنابراین حمایت از کشاورزان باید در اولویت کاری همه مسئولان قرار گیرد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه به بخشی از مشکلات کشاورزان شهرستان کبودرآهنگ اشاره کرد و افزود: بیمه محصولات کشاورزی ،پرداخت تسهیلات کشاورزی که بانک ها سختی های بی مورد در این خصوص دارند، کنترل و مهار آب‌های سطحی، آموزش کشاورزی، فراهم کردن امکانات پ تجهیزات کشاورزی، نبود صنایع وابسته و صنایع تبدیلی ،صادرات سیب زمینی و…. از جمله مهمترین مشکلات کشاورزان این منطقه است و با توجه به اینکه ۸۰ درصد جمعیت این شهرستان روستایی هستند همه ما موظف هستیم به مشکلات کشاورزان رسیدگی کنیم و از آنها حمایت کنیم.

وی در پایان افزود بنده خادم مردم هستم و تاکنون از هیچ کاری که به نفع مردم حوزه انتخابیه و منطقه باشد فرو گذاری نکردم و خدمت به مردم را بزرگترین لطف خدا در حق خود میدانم.

شایان ذکر است که توجه به وضعیت آب و شرایط بحرانی ان و اشتغال غالب مردم منطقه به کشاورزی، نیاز به اصلاح الگوی کشت و مصرف بهینه آب بصورت ویژه وجود دارد تا ضمن افزایش بهره وری از منابع موجود، تولید هم به مراتب بیشتر شود و این امر مستلزم آموزش صحیح واصولی، حمایت همه جانبه از کشاورزان و فعالان این عرصه و مدیریت صحیح اب و خاک را می طلبد‌.

بارها تاکید شده است که بهره گیری از اصول نوین جهت افزایش رضایتمندی نیارمند صرف زمان مناسب و اموزش پایدار و پیوسته است و از شروط داشتن اقتصاد پایدار توجه به زیر ساخت ها و برطرف کردن موانع توسعه است. حال انکه داشتن امنیت غذای هر کشور نیازمند خود کفایی اقتصادی و زیر بنایی است. توجه به این امر در رشد و تحول همه جانبه جامعه تاثیر گذار است.

۱۴۰۱/۹/۱۲

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار