كدخبر: 2320 تاريخ : 12 دسامبر 2022 - 22:13

دکتر توسلی :تمامی پلاک‌های اراضی بهار و کبودراهنگ رفع تداخل می‌شود

دکتر توسلی :تمامی پلاک‌های اراضی بهار و کبودراهنگ رفع تداخل می‌شود

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: در نشست هم اندیشی سازمان امور اراضی مقرر شد در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک‌های دارای تداخل تا پایان سال جاری رفع تداخل شوند.

به گزارش صدای کورنگ به نقل از مهر، فتح الله توسلی صبح شنبه در نشست هم اندیشی و بررسی مسائل اراضی شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ که با حضور رئیس سازمان اراضی کشور در شهرستان بهار برگزار شد از تهیه و تدوین طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی در مجلس شورای اسلامی خبر داد و گفت: امیدواریم بتوانیم آن را به نتیجه برسانیم علاوه بر این در حاشیه این طرح‌ها، قوانینی در حال اصلاح است که به این بخش کمک می‌کند.

وی ادامه داد: تلاش ما در مجلس این است که بتوانیم هم خلاءهای قانونی را پر کنیم و در همین راستا طرح اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی تهیه شده است.

توسلی اظهار کرد: با وجود وضعیت آب، خشکسالی و در کنار آنها خرد شدن اراضی و تغییرات کاربری راه حل‌های جدیدی باید ایجاد کرد تا بتوان با شرایط جدید روبه‌رو شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه نمی‌توان به صرف سودآوری برای بهره‌بردار سرمایه‌های طبیعی کشور را هدر داد، گفت: اجبار کشاورزان به نظارت کارشناسان کشاورزی باید صورت گیرد تا کشت بعضی از محصولات با نیاز آبی بالا هر چند هم که سود آور باشند متوقف و یا با برنامه‌ریزی کشت شود و از کشت‌های جدید و متناسب با وضعیت آبی و خاکی کشور استفاده شود.

وی در ادامه با اشاره به نتایج نشست این هم اندیشی گفت: در شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ تمامی پلاک‌های دارای تداخل تا پایان سال جاری رفع تداخل می‌شود و تمامی اعتبارات آن توسط سازمان امور اراضی نیز پرداخت خواهد شد.

توسلی ادامه داد: مقرر شد در کمیسیون رفع تداخل ماده ۵۴ اگر اختلافی بین زارعین و منابع طبیعی وجود دارد رفع شود و اسناد به زارعین برگردد.

وی با بیان اینکه تأکید شد نحوه چگونگی صدور سند در صالح آباد طی دو هفته پیگیری شود گفت: در حوزه حفظ کاربری مقرر شد یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال اعتبار در دو شهرستان در جهت عملیات شناسایی تغییر کاربری‌های غیر مجاز پرداخت شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: مقرر شد در بخش صدور اسناد اراضی کشاورزی توسط سازمان ثبت تا پایان سال به سرعت پیش رود.

وی ادامه داد: بخشی از پروژه‌ها مانند امور عشایری مقرر شد سند عشایری صادر شود و پروژه‌های که درصد پیشرفتی نداشتند نیز تعیین تکلیف شود.

توسلی در پایان گفت: صدور گواهی بهره بردای در خصوص مرتعداران چمن انداجین در صورت اتمام پروژه نیز از دیگر مصوبات این نشست بود.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار