كدخبر: 2372 تاريخ : 4 مارس 2023 - 23:23

بخشی از به هم ریختگی بازار ارز روانی است

بخشی از به هم ریختگی بازار ارز روانی است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس:
بخشی از بهم ریختگی بازار ارز روانی است/ باید حوزه ارتباطات مان با کشورهای همسایه را ارتقا دهیم.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای کاهش تاثیرگذاری دلار در بازار تجاری و اقتصادی مان باید با کشورهای همسایه ارتباط بهتری داشته باشیم، گفت: بخشی از بهم ریختگی بازار روانی است.

فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان در پاسخ به این سوال که تا چه اندازه می توانیم تاثیرگذاری دلار در بازارهای اقتصادی و تجاری مان را کم کنیم، گفت: یک بخش کار در این زمینه دست ما نیست و همه چیز به نظام و اقتصاد بین الملل برگردد. میزان ذخایر و وضعیت سیاسی و قدرت سیاسی کشورها و جایگاه سازمان های بین المللی در این زمینه بسیار تاثیرگذار است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: خزانه داری آمریکا، بانک جهانی و خیلی از نهادهای بین المللی اقتصادی در این حوزه و بحث ارز قدرت دارند و کار خودشان را انجام می دهند. منابع سنگینی در اختیار دارند، قدرت مالی بالایی دارند، GDP چند ۱۰ تریلیون دلاری دارند و طبیعی است که بر جهان حکمرانی کنند.

وی ادامه داد: بخشی از اینکه بخواهیم آثار دلار را در بازارهای اقتصادی کم کنیم به حوزه ارتباطات مان با کشورهای همسایه برمی گردد تا بتوانیم تا جایی که می توانیم از محل ارزهای آنها و تبادل پول ملی مبادلات را انجام دهیم و مدیریت کنیم که البته خود آنها هم با دلار تبادل می کنند و عملا مشکلاتی دارند.

توسلی تصریح کرد: ما باید تلاش کنیم اقتصاد مان را تقویت کنیم و از دلار هم استفاده کنیم منتهی اینکه الان همه مسایل به دلار مرتبط شده است بخشی از آن روانی است و همه آن واقعیت های حاکم نیست. جو روانی ای در حال حاضر ایجاد شده است و قیمت ارز را در بازار بالاتر اعلام می کند که نمی شود این را منکر شد شواهد امنیتی و غیر امنیتی نشان می دهد آن طرف قضیه این بحث ها نیز وجود دارد یعنی جو روانی حاکم در بازار تا حدودی باعث به هم ریختگی بازار ارز شده است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار