كدخبر: 3762 تاريخ : 6 جولای 2024 - 13:56

آغاز عملیات اجرایی چهار بانده شدن راه خلعت‌آباد -کبودراهنگ در آینده نزدیک

نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی از آغاز عملیات اجرایی پروژه چهار بانده شدن راه خلعت‌آباد به کبودراهنگ در آینده نزدیک خبر داد.

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ فتح الله توسلی اظهار کرد :محور خلعت‌آباد- کبودراهنگ که خان‌آباد سه کیلومتر ابتدایی آن محسوب می‌شود، یکی از محورهای حادثه‌خیز شهرستان کبودراهنگ بوده که اصلاح و بهسازی این محور یکی از مطالبات چندین ساله مردم منطقه بوده است.

وی گفت: در همین رابطه چهار بانده شدن راه خلعت‌آباد به کبودراهنگ، پیمانکار طرح نسبت به تجهیز کارگاه اقدام کرده و به زودی عملیات اجرایی پروژه آغاز خواهد شد، ضمن اینکه  از سمت دیگر از کبودراهنگ به زنجان نیز بخش قابل توجهی از مسیر چهاربانده شده و یک قطعه هم از سمت شیرین‌سو تا  بشیک تپه پیمانکار پروژه کار را به اتمام رسانده و سه یا چهار کیلومتر آن هفته آینده آسفالت می‌شود.

توسلی افزود: پروژه‌های عمرانی مختلفی در سطح حوزه‌های شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در حال اجراست که به واسطه این پروژه‌ها این دو شهرستان به یک کارگاه عمرانی بزرگ تبدیل شده‌اند.

وی با بیان اینکه زیربنای توسعه حوزه انتخابیه راه است، افزود: راه بهار به سمت گل تپه به علیصدر از حسن قشلاق تا گل تپه به طول ۲۰ کیلومتر با اعتباری افزون‌بر ۶۰ میلیارد تومان  در حال روکش آسفالت بوده که چهار خطه شدن سمت دیگر این مسیر نیز به نام طرح همدان_بهار _گل تپه_علیصدر هم در حال انجام است و قطعه اول آن تا حسن قشلاق حدود ۶۰ درصد دارای پیشرفت فیزیکی است.

توسلی با بیان اینکه  روکش آسفالت مسیر لالجین به سمت کوریجان شهرستان بهار در دست اجراست، خاطرنشان کرد: پروژه زیرگذر سیمین شهرستان بهار به منظور رفع نقاط حادثه‌خیز و تسهیل تردد وسایل نقلیه و ارتقای راه دسترسی اهالی بیش از هفت روستا با اعتباری افزون‌بر ۲۵ میلیارد تومان آغاز شده که این پروژه به نوعی دوربرگردان محور جاده کرمانشاه نیز محسوب می‌شود.

وی اضافه کرد: پیش‌بینی شده  این طرح با اعتباری افزون‌بر ۶۰  میلیارد تومان هزینه انجام شود، ضمن اینکه  ۹۰ درصد باکس‌ها با ارتفاع خالص ۵.۵ متر و عرض هفت متر آماده شده است.

توسلی با بیان اینکه پروژه‌های راه روستایی نیز در سطح دو حوزه شهرستان بهار و کبودراهنگ در حال اجرا هستند، یادآور شد: مسیر کبودراهنگ به سوباشی نیز ‌روکش آسفالت آن به طول ۱۷ کیلومتر با اعتباری افزون بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

توسلی همچنین گفت: در ۱۰۰ روستای بهار و کبودراهنگ پروژه‌های عمرانی بزرگ ‌مختلفی در زمینه بنیاد مسکن اجرا شده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۵۰ درصدی پروژه اورژانس بیمارستان کبودراهنگ تصریح کرد: پروژه درمانگاه شیرین سو نیز دارای ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی بوده، ضمن اینکه ‌پروژه درمانگاه سیمین تکمیل شده و تا حدودی تعمیر و تجهیز آن باقی مانده که این امر نیز در حال انجام است.

توسلی  اضافه کرد: بسیاری از مجموعه‌ها و واحدهایی که در شهرستانهای بهار و کبودراهنگ تعطیل شده بودند با پیگیری لازم دوباره به چرخه تولید بازگشته‌اند.

وی همچنین با بیان اینکه در حوزه مدارس شهرستانهای بهار و کبودراهنگ اقدامات بسیار خوبی انجام داده‌ایم، گفت: مجتمع و مدرسه شهیر علیزاده سالیان سال متوقف شده بود که در این رابطه با پیگیری لازم اعتبار مورد نیاز آن تامین شده و کارهای آن در حال انجام است‌.

نماینده مردم شهرستانهای بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به پروژه سالن ورزشی مهاجران، گفت: این پروژه از حدود ۲۰ سال پیش به صورت نیمه کاره باقی مانده بود که با اختصاص اعتبارات لازم عملیات اجرایی این پروژه نیز آغاز شد، ضمن اینکه پروژه ‌زمین چمن مهاجران و صالح آباد نیز ‌فعال شده‌اند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار