كدخبر: 3879 تاريخ : 26 جولای 2024 - 16:35
معاون وزیر آموزش و پرورش:

تجهیز مدارس شهرستان بهار همزمان با آغاز سال تحصیلی صورت می گیرد

معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: موضوع آسفالت مدارس و تجهیزات مدارس شهرستان بهار را در حال بررسی هستیم که برای مهر کمک خوبی به مدارس این شهرستان داشته باشیم.

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، دکتر حمید رضا خان محمدی در حاشیه سفر خود به شهرستان بهار و بازدید از پروژه‌های در دست ساخت نوسازی مدارس شهرستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: به منظور پیگیری مصوبات سفر قبل و نشست‌هایی که با نماینده مردم شهرستان بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی و آموزش و پرورش استان داشتیم ، پیگیری کارها مد نظرمان بود که در این رابطه در نشست های قبل دارای صورتجلسه‌ای مبنی بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه تمام آموزشی در شهرستان بهار بودیم که تعدادی از این پروژه‌ها تحویل و تعدادی در حال ساخت است .

وی افزود: موضوع مدارس تخریبی که در اعتبارات ۱۴۰۴ بودجه برای آن در نظر گرفته شده را در این سفر بازدید میدانی صورت گرفت که در اعتبارات ۱۴۰۴ از این محل تامین اعتبار شود ضمن اینکه موضوع آسفالت مدارس و تجهیزات مدارس را بررسی کردیم که برای مهر کمک خوبی در این رابطه به مدارس شهرستان بهار داشته باشیم.

نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی هم تصریح کرد: سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان بهار دومین سفر ایشان به این شهرستان بود که در سفر قبل جلساتی را با وی در تهران داشتیم و این جلسات منجر به مصوباتی شد ضمن اینکه معاون سابق وزیر آموزش و پرورش نیز از پروژه‌های آموزشی این شهرستان پیش از این بازدید داشته‌اند.

دکتر فتح الله توسلی با بیان اینکه شهرستان‌های بهار و کبودراهنگ در بحث مدارس دارای مشکل هستند، خاطر نشان کرد: در سفر امروز معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان بهار از چندین پروژه در دست ساخت مدارس نوسازی در شهرهای بهار، لالجین، مهاجران، صالح آباد بازدید شد که در بازدید ها مقرر شد در شهر مهاجران خیران و نوسازی مدارس با پیگیری لازم برای احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه ورود پیدا کنند.

وی ادامه داد: در شهر بهار هم یک مدرسه تخریبی وجود دارد که در این بازدید مقرر شد این مدرسه تخریب و مدرسه جدیدی ساخته شود.

دکتر توسلی گفت: در رابطه با بخش صالح آباد نیز مقرر شد بحث الحاق چند کلاس به مدرسه نوساز که داریم پیگیری و انجام شود.

وی اضافه کرد: در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان بهار در بحث تجهیزات مدارس نیز دستوراتی داده شد که این دستورات را برای آسفالت و ایزوگام و تجهیزات آموزشی پیگیریم.

فرماندار شهرستان بهار هم اظهار کرد: در سفر معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان بهار پروژه های نوسازی مدارس و مدارسی که کد خورده‌اند و پروژه هایی که از سفر استانی برای آن برنامه ریزی شده بازدید و مجدد مورد پیگیری قرار گرفت که این پروژه‌ها را به نتیجه برسانیم و اگر نیاز است بتوانیم برای آن اعتباراتی را در نظر بگیریم و اعتباراتی پیش بینی کنیم.

دکتر مجتبی فیض‌اللهی بیان کرد: در شهر مهاجران تراکم جمعیتی دانش آموزان وجود دارد و این امر موجب شده که به دلیل دو شیفته بودن این مدارس با مشکلاتی مواجه شویم که در این رابطه نیاز به احداث یک مدرسه ۱۲ کلاسه جدید در مهاجران است که با حضور معاون نوسازی، این امر مورد بررسی قرار گرفت که تصمیم گیری و در راستای رفع این مشکل اقدام شود‌.

دکتر رسول شیدایی مدیر کل آموزش و پرورش استان همدان هم با بیان اینکه با حضور معاون وزیر آموزش و پرورش به شهرستان بهار بحث سرانه آموزشی این شهرستان پیگیری شد، اظهار کرد: در حال حاضر سرانه آموزشی شهرستان بهار شش است که این سرانه ،سرانه خوبی برای این شهرستان به شمار می‌رود اما برخی از مدارس شهرستان نیاز به بازسازی دارند که پروژه‌های بازسازی با حضور وی مورد بازدید قرار گرفت که یک اقدامی را برای بازسازی مدارس انجام دهیم که در فضای بهتری دانش آموزان این شهرستان تحصیل کنند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار