كدخبر: 3905 تاريخ : 27 جولای 2024 - 23:12

شهرستان های بهار و کبودراهنگ سرشار از ظرفیت های متنوع/ضرورت احداث و توسعه سردخانه محصولات کشاورزی در کبودراهنگ

فتح الله توسلی گفت: شهرستان کبودراهنگ منطقه ای کشاورزی است و کمبود سردخانه و سیلو درمنطقه کاملا محسوس است و باید احداث آن در اولویت قرار گیرد.

شهرستان های بهار و کبودراهنگ سرشار از ظرفیت های متنوع/ضرورت احداث و توسعه سردخانه محصولات کشاورزی در کبودراهنگ

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، توسلی در جمع اصحاب رسانه کبودراهنگ اظهار کرد گفت:طبق اعلام جهاد ۹۵ درصد اراضی شهرستان مجهز به سیستم های نوین آبیاری است اما باید تسهیل گردد و تسهیلاتی داده شود تا سیستم هایی که مستهلک شده اند بازنگری مجدد صورت بگیرد تا جلو اتلاف آب وانرژی گرفته شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ افزود: بحث قابل توجهی از قنوات در سطح شهرستان نیاز به لایروبی دارد که علاوه بر تأمین آب قنات در موضوعات زیستی و حفاظت از خاک موثر است که متأسفانه بخاطر خشکسالی خیلی از قنوات دچار آسیب شدند که مرمت آنها در اولویت قرار گرفته است.

وی‌ گفت: باتوجه به اعتباراتی که جذب شد درسال گذشته سرجمع ۱۸ رشته قنات لایروبی صورت گرفت در سال جاری نیز بالغ بر ۹ میلیارد تومان نیز اعتبار برای این موضوع تخصیص یافته است.

توسلی با اشاره به پلمپ برخی چاههای غیر مجاز گفت: متأسفانه به شدت با کمبود آب مواجه هستیم و منطقه فوق ممنوعه است و آن طرف هم کشاورزان با توجه به کشت هایی که انجام دادند دچار مشکل شدند ولی باید شرایط کم آبی را پذیرفت و برای عبور از این بحران همکاری کرد و اداره منابع آب نیز باید در اعلام اخطار ها ترتیب مناسبی داشته باشد و مراقبت شود به کشاورزان اجحاف نشود.

وی در پاسخ به سئوال یکی از خبرنگاران درباره حوزه مخابرات گفت: در حوزه مخابرات و ارتباطات اقدامات ارزشمندی در سطح هر دو شهرستان بهار و کبودراهنگ صورت گرفته که پروژه های مختلف بالغ بر ۵۶ میلیارد تومان اعتبار بوده است.

فتح الله توسلی با بیان اینکه هماهنگی بین مسئولین شهرستان منجر به توسعه شهرستان می شود گفت: فقط در حوزه راهداری بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان پروژه تعریف و انجام شده یا درحال انجام است و در حوزه سلامت علاوه بر اورژانس، درمانگاه تأمین اجتماعی با ۵۵ میلیارد تومان در حال ساخت است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار