كدخبر: 3750 تاريخ : 5 جولای 2024 - 00:07
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با شاخه سبز ؛

مسئله اصلی مشارکت و حضور حداکثری مردم هست

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره بر اهمیت مشارکت در انتخابات ۱۴۰۳ ریاست جمهوری ، بیان کرد: طبق روال گذشته و تقویم انتخابات ؛باید سال آینده انتخابات برگزار می شد، ولی با اتفاق ناگهانی و ناگوار که برای رییس جمهور و همراهانش رخ داد و شوک بزرگی به کشور وارد کرد، این رویداد انتخاباتی بر اساس قانون اساسی زود هنگام برگزار شد زیرا قانون حداکثر۵۰ روز زمان تعیین کرده است.
توسلی افزود: این انتخابات در حالی به دور دوم کشیده شد که برای شناساندن کامل برنامه های کاندیدا ها به مردم و انتخاب کابینه ، زمان محدود بود، علی ایحال در دوره اول هیچ کدام از کاندیداها به آن درصد میزان نتواستند رای بیاورند.
من از مسئولان برگزارکننده انتخابات بطور ویژه تشکر می کنم چه نیروهای اجرایی و چه نظارت و مسئولان امنیتی وانتظامی و بقیه که در کمتر از چهار ماه سه انتخابات را برگزار کردند.
وی تاکید کرد: صرف نظر اینکه چه کسی انتخاب می شود، قطعا مسئله اصلی مشارکت و حضور حداکثری مردم هست بنده نیز خواستار مشارکت بیشتر مردم هستم چون میزان رای ملت است، لذا باید بعد از انتخابات به برنده این رویداد هم مردم و هم مجلس و… احترام گذاشت و در آینده نیز همکاری لازم برای اجرای برنامه هایش داشته باشند .
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: قطعا فردی رای می آورد باید به مبانی و چارچوب انقلاب احترام بگذارد . زیرا در قلب اروپا هم که ساکن باشید همه کشورها یک چارچوب بر پایه ی ارزش ها و مبانی ها تعریف کردند و بر اساس آن به سوی پیشرفت حرکت می کنند. برای اروپا لیبرالیسم چارچوب هست و در جمهوری اسلامی نیز که قریب سیصد هزار شهید انقلابشان را با خون پاک خود استوار کردند دموکراسی حاکم است و مردم خود مسئولان خود را انتخاب می کنند .
توسلی اشاره کرد: آقای جلیلی را قریب به سی سال می شناسم، ایشون را فردی سالم ، صالح و دلسوز انقلاب می دانم البته تمامی دیدگاه هاشون را تایید نمی کنم و طبیعتاً در برخی سیاست های خود با کارشناسی بیشتر عمل کند.
نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی اضافه کرد: در مورد آقای پزشکیان هم باید بگویم که فردی سالمی هستند که در دوران نمایندگی ایشان جز ادب، احترام و دلسوزی برای کشور موضوع دیگری را شاهد نبودیم .

توسلی تصریح کرد: رهبرمعظم انقلاب توان و نشاط انجام کار همراه با اعتقاد راسخ به مبانی انقلاب را از دیگری شاخص‌‎های فرد اصلح دانستند و بیان داشتند که اگر کوچکترین زاویه ای داشته باشند نباید در مسند قدرت قرار گیرد. اهداف پزشکیان هم باید اصلاح شود و طبیعتاً مجلس هم در مرحله رای اعتماد از اختیارات خود استفاده می کند.
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره بر دلیل کاهش مشارکت در دور اول انتخابات ریاست جمهوری گفت: مردم در واقعیت مشکلات اقتصادی زیادی دارند، تورم بالای ۴۰ درصد ، کاهش ارزش پول ملی، ناترازی در صادرات غیر نفتی که تاثیر بر سفره مردم دارد همه اینها بر این کاهش مشارکت می افزاید.
وی در خاتمه متذکر شد: عملکرد دولت ها ، مسوولین و حتی نماینده ها در گذشته هم یک مقدار بر این کاهش مشارکت تاثیر گذاشته ولی حق با مردم است، اما باید توجه داشت که انتخاب آنان در اقتصاد و امنیت ملی موثر است و نباید تن به القائات نادرست بدهند و حتما در انتخابات شرکت کنند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار