كدخبر: 3876 تاريخ : 25 جولای 2024 - 14:13

مسکن مهر خدمت بزرگ دولت هشتم به مردم بود

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، فتح الله توسلی عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با توجه به آغاز فعالیت دولت چهاردهم در روزهای آینده گفت:همه دولتها تلاش می کنند در دوره مسئولیتشان حداقل یک یا چند خدمت برجسته به مردم انجام دهند و در خاطره ها بمانند. بطور مثال هشتم ونهم پروژه ای تحت عنوان مسکن مهر راه اندازی انجام داد که خدمت بزرگی برای مردم محروم کشور بود اگر چه انتقاداتی را هم داشت ولی نمی توان این اقدام نیک را نادیده گرفت چون قشرهای مختلف کشور دارای سر پناه شدند.

وی افزود: این طرح که به ساخت میلیونها مسکن در سراسر کشور منجرشد، تا حدود زیادی از افزایش اجاره بها و قیمت ملک جلوگیری کرد و مردم با هزینه اندکی صاحب خانه شدند. البته انتظارات قطعا با امکانات مطابقت نداشت .

توسلی اضافه کرد: حوزه مسکن به دلیل تنوع فعالیتها موجب تحرک در بخش مختلف اقتصاد وصنعت کشور می شود و دهها نوع فعالیت در ساخت یک خانه وجود دارد واگر این بخش به صورت انبوه باشد هزاران میلیارد تومان گردش مالی را درپی دارد که به رشد تولید ملی وتقویت اقتصاد ملی منجر می شود.
فعالیت در حوزه مسکن موجب رشد اقتصاد ملی است و وقتی این عامل کند پیش رود قطعا تاثیر منفی در اقتصاد دارد .

وی خاطر نشان کرد: اقتصاد مسکن بعنوان یکی از مهم ترین بخش های اقتصادی هرکشوری بشمار می رود که می توان نقش آن را در تحرک اقتصاد ملی تحلیل نمود اما خیلی از دولت ها نسبت به اهمیت این موضوع دقت نداشتند ‌.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: در شهرستان بهار و کبودرآهنگ نیز مسکن مهر برای متقاضیان واجد شرایط تعیین شد که بعد از دوره ای با وجود مشکلات پیش آمده به خود مردم واگذار گردید تا به بهبود روند کیفیت اجرایی ساختمان ها بپردازند، ولی در واگذاری متاسفانه طبق تورم جدید قیمت معین شد و توانایی خرید را کم کرد .

این منتخب مردمی ادامه داد در بحث نهضت ملی مسکن استان همدان موفق عمل نشده است، چنانچه در شهرستان بهار و کبودرآهنگ نیز روند کندی را پیش گرفته است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار