كدخبر: 4195 تاريخ : 31 آگوست 2024 - 16:54

لالجین مایه افتخار استان است/ سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شهر جهانی لالجین به دعوت توسلی

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین با اشاره به اینکه لالجین مایه مباهات و افتخار استان است گفت: شهر لالجین دارای قدمت تاریخی در زمینه هنر سفالگری بوده و هنر سفالگری لالجین میراث گران‌بها برای آیندگان است.

لالجین مایه افتخار استان است/ سفر وزیر میراث فرهنگی و گردشگری به شهر جهانی لالجین به دعوت توسلی

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در نشست هماهنگی گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین با اشاره به اینکه لالجین مایه مباهات و افتخار استان است گفت: شهر لالجین دارای قدمت تاریخی در زمینه هنر سفالگری بوده و هنر سفالگری لالجین میراث گران‌بها برای آیندگان است.

فتح الله توسلی با تأکید بر توجه و تقویت حوزه گردشگری گفت: مثلث گردشگری علیصدر،شیرین سو و لالجین نقشی مهم در توسعه منطقه دارد که باعث جذب گردشگر و تمایل گردشگران برای بازدید از صنایع دستی نیز خواهد شد.

وی افزود: هنرمندان سفالگر شهر لالجین در دنیا شاخص هستند و بیش از ۸۰ درصد مردمان این شهر در این هنر صنعت مشغول بوده که منجر شده معضل بیکاری در این شهر مشاهده نشود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه با بیان اینکه گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین باید به بهترین نحو اجرا شود گفت: توجه و تقویت معرفی شهر جهانی لالجین در عرصه داخلی و خارجی به طور قطع منجر به جذب گسترده گردشگران برای منطقه خواهد شد و در این همایش باید به این مهم توجه شود.

فتح الله توسلی اظهار داشت: برای تأمین خاک رس پیگیری های لازم را خواهیم کرد چرا که سفالگران لالجین با کیمیاگری، جلوه‌هایی زیبا می‌آفرینند و مدیران اجرایی وظیفه دارند برای رفع موانع و توسعه و پیشرفت هر چه‌ بیشتر شهر جهانی لالجین تلاش کنند.

گفتنی است به دعوت توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس، دکتر صالحی امیری وزیر محترم میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری برای حضور در مراسم گرامیداشت سالروز جهانی شدن لالجین که قرار است ۲۹ شهریور برگزار شود، به این منطقه سفر خواهد کرد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار