كدخبر: 4399 تاريخ : 3 اکتبر 2024 - 13:11

نقش موثر دهیاران در توسعه روستاها / ضرورت تثبیت امنیت شغلی دهیاران

نقش موثر دهیاران در توسعه روستاها / ضرورت تثبیت امنیت شغلی دهیاران

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در نشست با دهیاران بخش مرکزی کبودراهنگ ضمن تشکر از تمامی دهیاران که با وجود مشکلات،خدمت به مردم را سرلوحه کاری خود قرار داده اند گفت: دهیاران همراه با شوراهای عزیز در صف اول حل مشکلات روستاها هستند.

فتح الله توسلی با اشاره به نقش کلیدی دهیاران در عمران و آبادانی روستاها گفت: با توجه به گستردگی کار و نقش آفرینی دهیاران، ضروری است که وضعیت شغلی دهیاران ارتقا پیدا کند تا هم امنیت شغلی داشته باشند و هم به عنوان یک نیروی توانمند ارائه خدمت کنند.

وی با بیان اینکه برای پیشرفت و توسعه روستاها بیش از گذشته نیاز به همدلی و همراهی دارد اظهار داشت: تسلط دهیاران بر قوانین و مقررات مربوط به دهیاریها و مدیریت روستایی در پیشرفت و آبادانی روستا موثر است.

توسلی گفت: دهیاران علاوه بر حوزه عمرانی باید به مسائل اجتماعی و فرهنگی روستاها نیز توجه داشته باشند و برخی از دهیاری‌ها اعتبارات ناچیزی دارند که این اعتبارات قابل مقایسه با سایر نقاط کشور نیست و این موضوع باید ساماندهی شود، زیرا محرومیت‌زدایی با این اعتبارات امکان‌پذیر نیست.

نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه در پرداختی دهیاری‌ها باید تجدیدنظر شود، افزود: در برخی روستاها در بازنگری طرح هادی تاخیر وجود دارد که این وضعیت باید ساماندهی شود و دهیاران نیز این موضوع را مطالبه کنند.

وی گفت: در طول تاریخ شهرستان بی سابقه است که در یکسال ۹۷ روستا بهسازی و آسفالت می شود و این کار بزرگ در شهرستان صورت می گیرد و از بنیاد مسکن هم تشکر می کنیم و خداروشکر بالغ بر ۱۲۰ میلیارد تومان کار صورت می گیرد.

نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ اظهار داشت: کار بزرگ همت بزرگ می خواهد انتظار این است که همه دستگاه ها همکاری لازم را داشته باشند تا منابع به بهترین نحو اجرا شود.

وی تأکید کرد: در بحث مطالبات و پیگیری مشکلات مردم با کسی تعارف نداریم و در این خصوص حمایت لازم را انجام می دهیم و اگر کوتاهی صورت گیرد با آن برخورد خواهیم کرد.

توسلی با اشاره به اینکه در موضوع آب شرب با مشکلاتی مواجه هستیم گفت: تغییر اقلیم شرایط کشور را کاملا متحول کرده است،کمبود منابع آبی داریم و شهرستان کبودراهنگ شهرستان فوق ممنوعه است ،سفره های زیر زمینی خشک شده و نیروگاه نیز با ایجاد چندیین فروچاله به نوعی آب منطقه را خشک کرده است.

وی اظهار داشت: مدیریت مصرف آب ضروری است و باید شما دهیاران در روستاها نسبت به این موضوع توجه داشته باشید که با کمبود آب مواجه هستیم و به نوعی کشت‌های بی‌رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با بیان اینکه تهدید آب در بخش‌های مختلف به ویژه در حوزه سلامت نیز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است، افزود: باید مدیریت درستی در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

وی گفت :در حوزه زیرساختی در منطقه باید کار شود،در حوزه راه اقدامات خوبی در حال انجام است و قریب به ۳۵۰ میلیارد تومان در این حوزه اعتبار به منطقه اماده، و در محورهای مواصلاتی کارهای اساسی در حال انجام است.

نماینده بهار و کبودراهنگ گفت: بی شک تاخیر در پرداخت مطالبات گندمکاران می‌تواند مشکلات اقتصادی جدی برای آن‌ها ایجاد کند و انگیزه تولید را کاهش دهد و این مهم جزو اصلی ترین مباحثی بود که با وزیر جهاد کشاورزی و وزیر اقتصاد مطرح کردم.

فتح الله توسلی تأکید کرد: ایجاد اشتغال پایدار، تقویت اقتصاد روستاییان باید اولویت اصلی دهیاران حوزه انتخابیه باشد. عملکرد خوب دهیاران در حوزه عمران و اقتصاد روستا نقش بسزایی در رضایت افکار عمومی و رضایتمندی مردم دارد.

فتح الله توسلی در ادامه اظهار کرد: روستاها محور اصلي رشد، پيشرفت و توسعه هستند و معتقدم که اگر روستا پیشرفت کند منطقه توسعه پیدا خواهد کرد و در این خصوص تمام تلاش خود را با همکاری هم انجام خواهیم داد.

وی در پایان گفت: تثبیت امنیت شغلی دهیاران در مجلس شورای اسلامی در دست پیگیری بوده چرا که دهیاری که با سابقه است و عملکرد خوبی نیز دارد هیچ تضمینی برای ادامه فعالیت آنان نیست که در این رابطه باید شاهد تجدیدنظر و وضع قوانین جدید باشیم.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار