به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، کلنگ چهار بانده شدن جاده خلعت آباد به کبودراهنگ سال ۱۳۹۵ به زمین زده شد و از آنجایی که مردم منطقه مطالبهگر نبودند و مسئولان وقت هم پا پیش نگذاشتند و در چند سال گذشته همتی برای این انجام کار نشد ، تا سال ۱۴۰۰ این پروژه به حال خود رها شده بود تا اینکه با پیگیریهای شبانه روزی نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی سال ۱۴۰۱ بالاخره ماده ۲۳ این جاده اخذ شد.
نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اهمیت موضوع و حادثه خیز بودن مسیر ۱۲ کیلومتری خلعت آباد به کبودراهنگ بیان داشت : نمایندگان مجلس با عنایت به وظیفه ی نظارتی خود باید تمام پروژه های عمرانی را نظارت و پیگیری کنند بنابراین این نشست با حضور مدیرکل ساخت و توسعه زیر بنای حمل و نقل استان همدان، ناظران و پیمانکاران و مدیران استانی و شهرستانی با هدف بررسی پروژه خلعت آباد به کبودراهنگ تشکیل شده است.
توسلی تاکید کرد : مدیران دستگاههای اجرایی با تعامل مسئولان استانی دست اندرکار باید برای تسهیل در پروژههای راه سازی پای کارباشند و تا بتوانیم بخشی از مشکلات مردم این منطقه را مرتفع کنیم.
فتح الله توسلی افزود :با پیگیریهای انجام شده در سال ۱۴۰۱ مجوز ماده ۲۳ این مسیر اخذ شد و سال اول قرار بود ۲۳ میلیارد تومان از محل منابع عمومی و منابع دیگر اعتبار تخصیص یابد که در مجموع فقط ۱۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافت و فاز اول این پروژه با اتمام رسید .
وی ادامه داد: برای اجرای فاز دوم این پروژه چندین مناقصه برگزار شده و در مناقصه آخر پیمانکار انتخاب شده و برای تامین اعتبار نیز پیگیریهای لازم انجام شده است.
نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود:برای اینکه از ماده ۵۶ استفاده کنیم پیگیریهای مشارکتنامه ماده ۵۶ اخذ شده که بین بانکهای ملی، صادرات، سپه و ملت است و در حال حاضر در مرحله عقد قرارداد است که ما بتوانیم ۲۵۰ میلیارد تومان ماده ۵۶ مشارکت بانکی را بیاوریم و علاوه بر اعتبار ملی با این اعتبار این پروژه را به اتمام برسانیم .
توسلی خاطرنشان کرد: مشکلات جابجایی تیر برق ،حریم جاده، فیبر نوری ،خط انتقال گازو… برای ادامه اجرای پروژه وجود داشت که با همکاری صنعت و معدن، شرکت ساخت، پیمانکاران،مسئولان استانی و شهرستانی مشکلات در حال پیگیری و بررسی است تا بتوانیم در اسرع وقت موانع را رفع کنیم و این پروژه با سرعت بیشتر انجام شود.
همچنین خاطر نشان میشود با پیگیریهای نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی پروژه چهاربانده شدن کبودراهنگ به خلعت آباد به پروژه ملی کبودراهنگ- قیدار -سلطانیه الحاق شده و عنوان آن نیز به کبودراهنگ -خلعت آباد- قیدار- سلطانیه اصلاح شده است.
مدیرکل ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل استان همدان نیز در این نشست اظهار داشت : مسیر کبودراهنگ_ خلعت آباد و شیرین سو_قیدار دو مسیر مهم برای همدان و زنجان است با پیگیری های مجدانه نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی ماده ۵۶ نیز انجام شده است و با مساعد بودن شرایط جوی ابتدا ۳ کیلومتر از این پروژه تا پایان سال انجام خواهد شد.
سید محمود زمانی تاکید کرد : برای ادامه و تکمیل این پروژه باید همه مسئولان مربوطه تلاش کنند تا موانع و مشکلات این پروژه رفع شود و با تکمیل این پروژه دیگر شاهد حوادث تلخ و ناگوار در این مسیر نباشیم.
0 دیگاه