كدخبر: 4456 تاريخ : 18 اکتبر 2024 - 11:28
توسلی:

هزینه کردن برای فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری است

چهارشنبه بیست و پنجم مهرماه ۱۴۰۳، نخستین همایش تجلیل از پیشکسوتان، فعالان و مقام آوران حوزه فرهنگ و هنر شهرستان کبودراهنگ در سالن سینمای فرهنگ و هنر جوان این شهرستان با حضور فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودراهنگ،فرماندار شهرستان،مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان برگزار شد.

هزینه کردن برای فرهنگ و هنر، سرمایه‌گذاری است

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، در این همایش که از ۶۰ نفر از فعالان حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان قدردانی شد،نماینده مردم شهرستان‌های کبودراهنگ و بهار در مجلس نیز گفت: شهرستان کبودراهنگ مهد هنرمندان در رشته‌های فرهنگی و هنری است.

فتح الله توسلی با بیان اینکه هنر ایرانیان در دنیا زبانزد و بی نظیر است، افزود: هنر‌های آیینی و سنتی خود را باید زنده نگاه داریم و نگذاریم به فراموشی سپرده شود.

وی گفت:دلیل ماندگاری شعرای بزرگ ما بدلیل این بود که از زبان شعر واقعیت های جامعه و حقیقت های خلقت رو بیان کردید.

توسلی ادامه داد: در قرآن کریم و نهج البلاغه و دعاهای دیگر به زیبایی از هنر شعر استفاده شده تا با بهترین شکل با معبود خود گفتگو می کنید اینها در دنیای اسلام و بزرگان ما دیده می‌شود که نشان از تاثیر هنر است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با بیان اینکه استفاده از هنر در موضوعات مختلف تحولاتی را ایجاد کرده گفت: در بخش های تجسمی و مصور، می بینیم برای اینکه موضوعی را با واقعیت و یا بصورت وارونه تولید کنند از زبان هنر استفاده می کنند.

وی افزود: هزینه کردن در هنر سرمایه گذاری و بسیار با ارزش است و تاثیرات خود را در سطح جامع خواهد داشت.

دکتر توسلی تأکید کرد: هنر موسیقی،نقاشی،تأتر و هر چیزی که به هنر مربوط می شود ماندگار است و به تمدن ارتباط دارد.
در شهرستان کبودراهنگ بیش از ۲۰۰ هنرمند در عرصه‌های فرهنگ و هنر در حال فعالیت هستند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار