كدخبر: 135 تاريخ : 17 ژانویه 2018 - 09:11

آغاز کنفرانس بین‌المللی “یاری قدس” در مصر/ عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

آغاز کنفرانس بین‌المللی “یاری قدس” در مصر/ عباس: قدس پایتخت ابدی فلسطین است

کنفرانس “یاری قدس” امروز (چهارشنبه) با حضور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین و چهره‌هایی از جهان اسلام در قاهره آغاز شد.

به نقل از شبکه اسکای نیوز عربی، این کنفرانس که هدف آن کمک به آگاهی درباره مساله قدس، شناخت ماهیت عربی و مسئولیت‌ بین‌المللی در قبال فلسطین و قدس است به مدت دو روز تحت نظارت عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر برگزار می‌شود.

در آغاز این نشست احمد الطیب، شیخ الازهر تاکید کرد: سرنوشت اشغالگران اسرائیلی دیر یا زود نابودی است.

الطیب ضمن دعوت به پایداری و ثبات در رویارویی با سیاست‌های اسرائیل گفت: رویارویی با اقدامات و سیاست‌های خصمانه اسرائیلی‌ها علیه فلسطین و مقدسات آن نیازمند حمایت بین‌المللی است.

همچنین محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز که در این نشست حضور دارد خاطر نشان کرد: قدس پایتخت ابدی ماست که به آن دلبستگی و تعلق داریم. ما در رویارویی با توطئه بزرگی هستیم که هدفش قدس با همه ارزش‌ها و معالم دینی تاریخی فرهنگی و انسانی آن است.

عباس هشدار داد: ما با چالش‌های خطرناکی روبرو هستیم که از زمان امضای معاهده بالفور در ۱۰۰ سال قبل فصل‌هایی از آن آغاز شده است.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین با اشاره به تصمیم اخیر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت اسرائیل تصریح کرد: ۱۲۹ کشور این تصمیم ترامپ را باطل اعلام کردند. آمریکا انتخاب کرده که با این تصمیم خود مخالف قوانین بین‌المللی عمل کند. آمریکا به تصمیم‌های سابقی که درباره قدس به عنوان یک شهر اشغال شده گرفته شدند احترام نمی‌گذارد.

وی همچنین عدم اجرای ده‌ها قطعنامه بین‌المللی درباره قدس را ناتوانی بین‌المللی توصیف کرد.

عباس همچنین اعلام کرد که ملت فلسطین از مبارزه برای پایان اشغالگری‌های اسرائیل و تلاش برای تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شرقی دست نمی‌کشند.

وی گفت: فلسطینی‌ها راهی جز رجوع به تمامی‌ گزینه‌ها از رجوع به امت اسلامی و عربی و هماهنگی با دوستانشان در عرصه ‌های بین المللی ندارند. به تلاش برای پیوستن فلسطین در نهادهای بین المللی ادامه می‌دهیم.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار