كدخبر: 112 تاريخ : 17 ژانویه 2018 - 08:44
سلسله گفت وگوهای ایکنا با شوراهای قرآنی استان همدان

مدرسه قرآنی در کبودرآهنگ راه اندازی می‌شود

گروه فعالیت‌های قرآنی: رئیس شورای قرآن شهرستان کبودرآهنگ عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد با همکاری اداره آموزش و پرورش، مدرسه قرآنی در مقطع پیش دبستانی و دبستان در شهرستان کبودرآهنگ راه اندازی کند.

مدرسه قرآنی در کبودرآهنگ راه اندازی می‌شود

امید درویشی، رئیس شورای قرآن شهرستان کبودرآهنگ در گفت‌و‌گو با خبرگزاری بین‌المللی قرآن(ایکنا) از همدان اظهار کرد: این مجموعه ۱۱ سال است که در حوزه‌های مختلف قرآن فعال است.
وی افزود: دوره‌های حفظ، قرائت و ترتیل قرآن کریم و آموزش مداحی در طول هفته با استقبال خوبی روبرو است که با وجود حدود ۷۰ قرآن آموز، ۱۰ قاری، ۳ مرتل، ۲ موذن و ۲ حافظ توسط مجموعه تربیت شده است.
درویشی با بیان اینکه مخاطبان دوره‌های قرآنی گروه‌های سنی ۱۰ تا ۴۵ سال هستند اضافه کرد: در روستای دستجرد، شیرین سو و پایگاه نوژه نیز دوره‌های ترتیل قرآن برپا و با استقبال خوبی مواجه است.
رئیس شورای قرآن کبودرآهنگ ادامه داد: بسیاری از قرآن آموزان این مجموعه حائز رتبه‌های اول تا سوم مسابقات استانی ارگان‌های مختلف شده اند، علاوه بر فعالیت‌های قرآنی، برنامه‌های ورزشی در رشته‌های ژیمناستیک، کنگ فو و کیک بوکس برگزار می‌کند.
وی عنوان کرد: این مجموعه در نظر دارد با همکاری اداره آموزش و پرورش مدرسه قرآنی در مقطع پیش دبستانی و دبستان در شهرستان کبودرآهنگ راه اندازی کند.
درویشی ادامه داد: یکی از مشکلات این مجموعه کمبود بودجه و حمایت‌های مالی است و پیشبرد فعالیت قرآنی و دستیابی به اهداف بدون توجه به تامین منابع مالی امری مشکل است اما با این وجود این مجموعه با کمک خیرین همواره زنده و فعال است.
رئیس شورای قرآن کبودرآهنگ گفت: برای اینکه مروج قرآن باشیم حتما نیاز به پست و مقام یا داشتن کلاس و موسسه نیست، هر فرد مسلمان با اعمال و رفتار خود می‌تواند مروج فرهنگ متعالی وحی باشد و مخاطبان را به این مفاهیم والا دعوت کند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار