كدخبر: 118 تاريخ : 17 ژانویه 2018 - 08:50

۵۲ هنرمند شاخص کبودراهنگ در دهه فجر تجلیل می‌شوند

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ گفت: همزمان با فرا رسیدن دهه مبارک فجر بیش از ۲۵۰ برنامه فرهنگی و هنری در این شهرستان اجرا می‌شود.

۵۲ هنرمند شاخص کبودراهنگ در دهه فجر تجلیل می‌شوند

ناصر قره‌باغی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی کبودراهنگ،اظهار داشت: این برنامه‌ها با هدف زنده‌نگه‌داشتن یاد و خاطره روزهای انقلاب و ایجاد شور و نشاط در شهر کبودراهنگ، بخش گل‌تپه، شیرین‌سو و مرکزی و روستاهای این شهرستان برگزار می‌شود.

وی با اشاره به مهم‌ترین این برنامه‌ها افزود: برگزاری نمایشگاه هنرهای تجسمی با بیش از ۳۰ اثر در سالن گالری اداره ارشاد، نشست ادبی با حضور شاعران و علاقه‌مندان به شعر و ادب و همکاری با سازمان تبلیغات اسلامی در برگزاری جشنواره قرآنی کودک و نوجوان از برنامه‌های شاخص دهه فجر در کبودراهنگ به شمار می‌رود.

قره‌باغی بیان کرد: برگزاری آیین تجلیل از هنرمندان فعال و شاخص کبودراهنگ و خانواده‌های آن‌ها از دیگر برنامه‌های این دهه است که ۱۹ بهمن برگزار شده و بیش از ۵۲ نفر در رشته‌های مختلف هنری تجلیل می‌شوند.

وی گفت: البته به دلیل تقارن دهه فجر با ایام فاطمیه، رعایت حرمت این ایام در برنامه‌ها انجام شده و برنامه‌هایی چون برگزاری سوگواره و محفل انس با قرآن در کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برگزار می‌شود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کبودراهنگ از اهدای قرآن به کانون‌های مساجد در دهه فجر نیز خبر داد و افزود: ۴۳ کانون فرهنگی مسجد در مناطق شهری و روستایی این شهرستان فعالیت می‌کنند که بیش از ۱۰۰ جلد قرآن در دهه فجر به کانون‌های روستایی اهدا می‌شود.

قره‌باغی با اشاره به سایر برنامه‌های این اداره در دهه فجر اعلام کرد: هزار جلد کتاب نیز با هدف گسترش فرهنگ کتابخوانی در آیین‌های گرامیداشت دهه فجر مناطق روستایی، کانون‌های مساجد و مدارس شهرستان توزیع می‌شود.

وی عنوان کرد: اداره ارشاد کبودراهنگ از تابستان امسال تاکنون نیز ۲۵۰ جلد قرآن کریم و ۲ هزار جلد کتاب را در مناطق شهری و روستایی توزیع کرده است.

قره‌باغی با اشاره به برنامه‌های دهه فجر در سطح کتابخانه‌های عمومی نیز گفت: عضویت رایگان و برگزاری جلسات نقد کتاب، نشست‌های کتابخوانی و شاهنامه‌خوانی، مسابقات کتابخوانی، جمع‌خوانی کتاب برای کودکان و مسابقه نقاشی و کاردستی ویژه کودکان از مهم‌ترین برنامه‌های پیش‌بینی شده به شمار می‌رود.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد کبودراهنگ با اشاره به مهم‌ترین مشکلات حوزه فرهنگ و هنر این شهرستان نیز تصریح کرد: کمبود اعتبار مالی و فضاهای فرهنگی مناسب از مسائل اصلی این حوزه است و هرچند فعالیت‌ها و کلاس‌های ادبی و هنری در مجتمع فرهنگی این شهرستان برگزار می‌شود، اما در بخش‌ها و روستاها دچار مشکلاتی هستیم.

قره‌باغی تأکید کرد:ایجاد مجتمع فرهنگی‌، هنری در بخش شیرین‌سو و منطقه گردشگری علیصدر ضرورت دارد و در صورت وجود فضای مناسب می‌توان برنامه‌های متنوع را به طور دائمی برای گردشگران و بازدیدکنندگان از غار اجرا کرد.

وی با بیان اینکه شرکت علیصدر می‌تواند بخشی از درآمدهای خود را به ساخت مرکز فرهنگی در بخش گل‌تپه اختصاص دهد، مطرح کرد: در روستاها هم نیاز است تا اداره اوقاف در هنگام ساخت مسجد، فضای لازم برای انجام فعالیت‌های فرهنگی و ورزشی را در نظر گیرد تا بتوان برای جوانان و نوجوانان روستایی برنامه برگزار کرد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار