كدخبر: 405 تاريخ : 18 ژوئن 2018 - 17:43

اندرحکایت شهرک صنعتی ویان

آقای استاندار دربازید سه سال پیش هشدار داده بودند که اگر مشکلات واحدهای صنعتی شهرستا‌ن‌ها در شهرستان و استان برطرف نشود، از سایر مجراهای قانونی برای حل مشکلات بهره‌برداری خواهیم کرد. اکنون سئوال این است که علیرغم عدم رفع مشکلات ، چرا استاندار محترم از سایر مجاری قانونی که اعلام کرده بودند استفاده نکرده است؟

اندرحکایت شهرک صنعتی ویان

به گزارش صدای کورنگ به نقل از سایت فرمانداری کبودراهنگ ،فرماندار محترم شهرستان جناب آقای دکتر مهدوی دراولین بازدید خود شهرک صنعتی ویان را انتخاب کردند وبه همراه برخی همکارانشان از این شهرک بازید کردند و در نهایت با اشاره به اهميت رشد اقتصادي و فراهم کردن زمينه ايجاد اشتغال گفتند : شهرک صنعتي ويان از سال ۶۹ با ۱۰۹ واحد صنعتي شروع به کار کرده که متاسفانه امروز به دلايل مشکلات مالي و نوسانات قيمت ها در بازار تنها ۲۵ واحد فعال و مابقي تعطيل شده اند که براي راه اندازي مجدد اين واحدها بايد تلاش کنيم .
توليد کنندگان کمبود آب مورد نياز واحدهاي توليدي ، عدم توسعه زير ساخت هاي شهرک ، نوسانات قيمت بازار و ارز و عدم نقدينگي را از عمده مشکلات و موانع پيش روي توليد عنوان کردند
در این زمینه نکات مهمی وجود دارد :
۱- اقدام فرماندار محترم شهرستان در بازید از یک محل تولیدی و تنها شهرک صنعتی شهرستان بسیار قابل تقدیر است و اینجانب به نوبه خود از این برادر عزیز تشکر می کنم و امیدوارم که این بازدیدها بتواند به شناخت دقیق ایشان از وضعیت شهرستان و تلاش برای حل مشکلات موجود کمک کند
۲- عدم دعوت از تنها رسانه رسمی شهرستان(صدای کورنگ) برای تهیه خبر این بازید و اتکا به نماینده تلویزیون فقط زمانی قابل پذیرش است که آن را به بی اطلاعی فرماندار محترم نسبت دهیم که البته عزیزان روابط عمومی فرمانداری و سایر مسئولین در جریان حضور خبرنگار صدای کورنگ در شهرستان هستند و مناسب است که برای پوشش رسانه ای اقدامات نهادها دعوت شوند البته این برای معرفی خدمات مسئولین نیز مهم است .
۳- از نظر محتوایی، بازدید فرماندار محترم واظهارات ایشان بسیار قابل تامل و در عین حال بسیار ناراحت کننده است .جناب آقای مهدوی در این بازید اعلام کردند که درحال حاضر تنها ۲۵ واحد از ۱۰۹ واحد صنعتی این شهرک فعال است و این یعنی یک فاجعه برای وضعیت شهرستان کبودراهنگ .جناب آقای نیک بخت استاندار محترم همدان درسال ۱۳۹۳ از این شهرک بازدید کردند و دستوراتی برای فعالیت واحدهای صنعتی و کمک به فعالان اقتصادی صادر کردند. استاندار همدان در بازدید از این واحد تولیدی، خواست تا مسئولان بخش خصوصی مشکلات را به وی منعکس کنند و گفت: تمام تلاش دولتمردان حمایت از واحدهای تولیدی فعال و کمک به احیای واحدهای تولیدی غیر فعال است.سئوال این است که آیا این مشکلات طی بیش از سه سال گذشته به ایشان منعکس نشده است؟اگر گزارش شده است چرا اقدامی برای جلوگیری از تعطیلی قریب ۷۰درصد واحدهای صنعتی انجام نشده است؟


۴- آقای استاندار دربازید سه سال پیش هشدار داده بودند که اگر مشکلات واحدهای صنعتی شهرستا‌ن‌ها در شهرستان و استان برطرف نشود، از سایر مجراهای قانونی برای حل مشکلات بهره‌برداری خواهیم کرد. اکنون سئوال این است که علیرغم عدم رفع مشکلات ، چرا استاندار محترم از سایر مجاری قانونی که اعلام کرده بودند استفاده نکرده است؟
۵- نهایتا اینکه چرا نماینده محترم شهرستان در قبال تعطیلی ۸۴ واحد صنعتی از ۱۰۹ واحد صنعتی شهرستان سکوت کرده اند؟ چرا از وزیر محترم صنعت در مجلس سئوال نکردند؟ چرا اقدامی برای نجات این واحدها و نجات زندگی کارگران و کارمندان این واحدها انجام نداده اند .
امیدواریم که مسئولین محترم به این چرا ها که حق مردم شهرستان است پاسخهای مناسب ارائه نمایند. صدای کورنگ در راستای رسالت رسانه ای خود این موضوع را پیگیری خواهد کرد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار