كدخبر: 442 تاريخ : 29 ژوئن 2018 - 10:59

فرماندار جدید کبودراهنگ؛مشکلات رسوب شده ،انتظارات بحق؛جهت گیریهاي صحيح

مدت کمی است که مهدوی فرماندار شهرستان شده است واین مدت ،زمان کافی برای ارزیابی عملکرد ایشان نیست اما جهت گیری و سیاستگزاری درستی انتخاب شده و مردم شهرستان ورسانه ها نیز از این روند حمایت می کنند .بازدیدایشان از نانواییها (به عنوان محلی که قوت غالب مردم را تامین می کنند) و شهرک صنعتی ویان( به عنوان محلی که کانون تولید است ) و بازدید از بازار کبودراهنگ –اگر بتوانیم اسمش را بازار بگذاریم(به عنوان محل کسب و کار)و شرکت در جمع دهیاران بخش گل تپه(که مستقیما با مردم در ارتباط هستند و بازدید روز تعطیل ایشان از روستای قلی آباد ( کم جمعیت ترین روستای بخش مرکزی و تفرجگاه شهرستان) نشان داد که فرماندار جدید با برنامه مدون و هدفمند کار خود را شروع کرده است . به زودی ان شاء الله در مصاحبه اختصاصی مفصلی ،با فرماندار محترم ،دیدگاهها وبرنامه های ایشان را دریافت وبه اطلاع مردم شریف شهرستان خواهیم رساند.

به گزارش صدای کورنگ ،درتاریخ ۲۰ خرداد سالجاری آقای دکتر حجت الله مهدوی با حکم وزیر محترم کشور به عنوان فرماندار شهرستان کبودراهنگ معرفی شد .ایشان سابقه مدیریت درشهرها و مناطق مختلف و در حوزه های متعدد را درکارنامه خود دارند و مدتی نیز در فرمانداری اسدآباد و شهرداری کبودراهنگ فعالیت کرده اند .
اگرچه بررسی عملکرد فرماندار محترم دراین مدت کوتاه ، ممکن است نامفهوم تلقی شود اما بررسی جهت گیری ها و اقدامات ایشان دراین مدت کوتاه می تواند سیاستها و رویکردهای کلی ایشان را مشخص کند که برمبنای آن راهبردها وراهکارهای اجرایی تدوین خواهدشد.
محمدناصر نیکبخت استاندار محترم همدان در مراسم معرفی مهدوی گفت: «فرماندار جدید به علت چندین سال فعالیت در کبودرآهنگ به ظرفیت های این شهرستان آشنایی دارد. یکی از اولویت های مسئولان تلاش در راستای جلوگیری از مهاجرت روستائیان به شهرها با ایجاد فرصت های شغلی است.»
استاندار همدان بیان کرد: ۱۵ هزار میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به همراه ۲ هزار و ۶۰۰ میلیارد ریال تسهیلات کم بهره برای ایجاد اشتغال در روستاهای این استان پیش بینی شده است.
نیکبخت اضافه کرد: اعتبار عمرانی شهرستان کبودرآهنگ هم ردیف با شهرستان همدان است که انتظار می رود فرماندار برای جذب این اعتبار همت و تلاش خود را بکار گیرد.وی از فرماندار جدید کبودرآهنگ خواست تسهیلات بانکی پیش بینی شده حوزه رونق تولید، فراگیر و اشتغال روستایی را به طور کامل جذب کند. امیدواریم استاندا محترم در این شرایط ،فرماندار را یاری کنندزیرا شهرستان کبودراهنگ بیش از هرجای دیگری مستحق توجه است زیرا مدتهاست که مورد بی توجهی بوده است .
اما فرماندار محترم دراین مدت علاوه بر برخی ملاقاتهای تشریفاتی با مسئولان اجرایی و قضایی شهرستان که در ابتدای مسئولیت هر مسئول اجرایی در جایگاه فرماندار انجام می شود.اقدامات وفعالیتهای قابل تقدیری داشته اند که امیدواریم این اقدامات ادامه پیدا کند .
بازدیدایشان از نانواییها (به عنوان محلی که قوت غالب مردم را تامین می کنند) و شهرک صنعتی ویان( به عنوان محلی که کانون تولید است ) و بازدید از بازار کبودراهنگ –اگر بتوانیم اسمش را بازار بگذاریم(به عنوان محل کسب و کار)و شرکت در جمع دهیاران بخش گل تپه(که مستقیما با مردم در ارتباط هستند و بازدید روز تعطیل ایشان از روستای قلی آباد ( کم جمعیت ترین روستای بخش مرکزی و تفرجگاه شهرستان) نشان داد که فرماندار جدید با برنامه مدون و هدفمند کار خود را شروع کرده است .
نگاهی به سخنان ایشان بعد از این بازدیدها نیز این گمان را تقویت می کند که فرماندارجدید درتلاش است تا بخشی از مشکلاتی که سالیان سال است در جای جای این شهرستان رسوب کرده است را حل کند یا حداقل از شدت آن کم کند . وی در بازدید ازشهرک صنعتی ویان شهرک صنعتي ويان در مساحت ۳۸۴ هکتار با گنجايش ايجاد ۲۰۰ واحد توليدي به عنوان بزرگ ترين شهرک صنعتي استان گفت : «شهرک صنعتي ويان از سال ۶۹ با ۱۰۹ واحد صنعتي شروع به کار کرده که متاسفانه امروز به دلايل مشکلات عديده تنها ۲۵ واحد فعال و مابقي تعطيل شده اند که براي راه اندازي مجدد اين واحدها بايد با پيگيري مستمر و تلاش مضاف اقدامات اساسي در دستور کار قرار گيرد. دراین زمینه یادداشت دیگری در صدای کورنگ منتشر شد.
فرماندار کبودراهنگ در بازدید از نانواییها گفت:« جلساتي آموزشي با نگاهي آسيب شناختي از وضعيت موجود و گذشته براي واحدهاي صنفي برگزار و واحدهاي نانوايي ملزم به پذيرش و اجراي ضوابط و استانداردهاي تعيين شده گردند.».
مهدوی در گل تپه با اشاره به اعتبارات عمراني از شوراها و دهياران خواست تا با تعامل وهمکاري مسئولين در راستاي توسعه وآبادني روستاها و شهر تلاش کنندوگفت:«پروژه هايي که ماهيت اشتغال زايي داشته باشند در اولويت کاري قراردارندکه بخشداران وشوراهاي ودهياران بايد براي تحقق اين امر مهم مارا ياري دهند.»فرماندار کبودراهنگ به درستی گل تپه را يک بخش استراتژيک دانست که به خاطردارا بودن رادار سوباشي که حافظ امنيت آسمانهاي غرب کشور و غار شگفت انگيز عليصدر به عنوان بزرگترين غارآبي جهان در اين بخش مي باشد.
علاوه براین دیدگاه فرماندار محترم قابل ذکر است که گل تپه نقطه اتصال همدان به عنوان مرکز استان همدان به استان کردستان وغرب کشور است و درصورت برنامه ریزی دقیق می تواند در زمینه ترانزیت کالا از همدان و تهران به بیجار وکردستان از طریق کبودراهنگ نیز نقش مهمی ایفا کند .
اقدام دیگر فرماندار بازدیداز ادارات و مطالبه از مدیران محترم است که تاکنون از آن تاحدودی غفلت شده است.اینجانب در یادداشت قبلی گفتم که مدیران تنبل و غیر پاسخگو باید بدانند که درشرایط فعلی کشور و منطقه ، ادامه حضورشان در دولت وبدنه اجرایی خیانت به کشور ومردم است و در شهرستان کبودراهنگ نیز برخی عادت کرده بودند که مورد سئوال واقع نشوند اما حسب اطلاع بنده، فرماندار محترم با قاطعیت از آنها خواسته است که فعال شوند و گرنه نمی توانند در مسئولیت خود حضور داشته باشند.
همانطور که گفته شد ،مدت کمی است که مهدوی فرماندار شهرستان شده است واین مدت ،زمان کافی برای ارزیابی عملکرد ایشان نیست اما جهت گیری و سیاستگزاری درستی انتخاب شده و مردم شهرستان ورسانه ها نیز از این روند حمایت می کنند . به زودی ان شاء الله در مصاحبه اختصاصی مفصلی ،با فرماندار محترم ،دیدگاهها وبرنامه های ایشان را دریافت وبه اطلاع مردم شریف شهرستان خواهیم رساند. توسلی -صدای کورنگ

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار