كدخبر: 334 تاريخ : 1 ژوئن 2018 - 05:59

واکنش تند اروپایی‌ها به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فلزات

مقام‌های اروپایی به تصمیم روز پنجشنبه دولت آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فلزات واکنش نشان داده و آن را محکوم کردند.

واکنش تند اروپایی‌ها به تصمیم آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فلزات

کشورهای اروپایی روز پنجشنبه به تصمیم «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا برای اعمال تعرفه بر واردات فلزات از اتحادیه اروپا واکنش نشان دادند.

دولت آمریکا روز پنج‌شنبه علی‌رغم هشدارهای قبلی اعلام کرد قصد دارد بر واردات فلزات فولاد و آلومینیوم از کانادا، مکزیک و اتحادیه اروپا تعرفه اعمال کند.

«ژان کلود یانکر»، رئیس کمیسیون اروپا با بیان اینکه از این تصمیم نگران است گفت: «امروز روز بدی برای تجارت جهانی است و ما در روزهای آینده تدابیری را برای مقابله با آن معرفی خواهیم کرد.»

یانکر اضافه کرد: «اتحادیه اروپا معتقد است این تعرفه‌های یکجانبه توجیه‌پذیر نیستند و با قواعد سازمان تجارت جهانی مغایرت دارند. نام این اقدام به کلام ساده و روشن، حمایت‌گرایی است.»

یونکر در بخش دیگری از این بیانیه امریکا را به شکایت در سازمان تجارت جهانی و افزایش تعرفه بر برخی محصولات وارداتی از امریکا تهدید کرد. در این بیانیه آمده است: «آمریکا چاره‌ای جز شکایت به سازمان تجارت جهانی و اعمال تعرفه‌های اضافی بر برخی از محصولات وارداتی از آمریکا باقی نگذاشته است.»

«سسیلیا مالمستروم» کمیسر اتحادیه اروپا در امور تجاری هم با اشاره به مذاکرات آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها برای توافق بر سر این تعرفه‌ها گفت: «در طول مذاکرات، آمریکا تلاش کرد از تهدید اعمال محدودیت های وارداتی، به عنوان اهرمی برای امتیازگیری از اتحادیه اروپا استفاده کند. شیوه کار کردن ما اینطور نیست و قطعا این نحوه رفتار مناسبی بین شرکای دیرینه، دوستان و متحدان، نیست.»

مکزیک در تلافی تصمیم آمریکا، اعلام کرد بر واردات فهرستی از اقلام از آمریکا از جمله انگور، گوشت خوک و ورق فولاد تعرفه اعمال می کند.

سفیر اتریش در اتحادیه اروپا گفت: « این احساس در اروپا شکل گرفته که ما شریک خود در آن سوی اقیانوس اطلس را از دست داده ایم و تمرکز بر توانمندی های خود، به یک ضرورت برای ما بدل شده است.»

فرانسه نیز این اقدام را «غیرقابل‌توجیه» توصیف کرد. آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد پاسخ سیاست ترامپ درباره اینکه «آمریکا در اولویت است» بایستی «اروپا متحد است» باشد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار