كدخبر: 996 تاريخ : 8 دسامبر 2019 - 22:03

انتخابات وآزمون مردم

به شعارها دقت کنید اما مبنا قرار ندهید بلکه عملکرد او را ببینید :اگربرخلاف قانون، مسئولان ادارات را با خود همراه می کند بدانید که درآینده این مسئولان را مورد سئوال قرار نخواهد داد ، اگر برای اخذ رای دروغ می گوید، بدانید که در صحن علنی مجلس نیز دروغ خواهد گفت، اگر دم از ولایت می زند ببینید چه قدر با شاخصهای مطرح شده توسط ولایت هماهنگ است .«سربار ولایت» با «سرباز ولایت» تفاوت در یک نقطعه است اما عجب نقطه سنگینی .!

انتخابات وآزمون مردم



  • با آغاز ثبت نام داوطلبان نمایندگی مجلس شورای اسلامی، تقویم انتخابات مجلس رسما کلید خورد و افرادی که در خود این توانایی را می دیدند که در قوه مقننه خدمت کنند، با مراجعه به مراکز معین شده ثبت نام نمودند.
  • با پایان ثبت نام ،روند بررسی صلاحیتها آغاز می شود و بعد از چند مرحله ،نهایتا افرادی به عنوان کاندیداهای تایید صلاحیت شده قراراست خود را در معرض انتخاب مردم قرار دهند.
  • شاخصهای افراد اصلح در نظام مقدس جمهوری اسلامی مشخص است و هرکس که در بین این کاندیداها بیشترین تناسب با این شاخصها را داشته باشد، شایسته حضور در مرکز قانونگزاری کشور است .اما در این میان درد نهفته ای وجود دارد که همواره در انتخابات بروز می دهد که لازم است در این باره با مردم سخن گفت:
    ۱- انتخابات ،مسابقه وعده دادن و دروغ گفتن نیست بلکه «آزمون صداقت » است، پس دقت کنید و بررسی کنید که یک نماینده چه اختیاراتی دارد و اگر کاندیدایی خواست خارج از اختیاراتش سخنی بگوید ووعده ای دهد ،اورا متوقف کنید تا بیش از این به شما توهین نکند و خود را درآتش نیندازد!
    ۲- نماینده مجلس حق ندارد با زر و زور و تزویر خود را به مردم معرفی کند:
  • کاندیدایی که به بهانه یک جلسه ،معتمدین و مردم را به فرمانداری می کشاند تا در زمان ثبت نام ، شو تبلیغاتی راه بیندازید حتما دروغگوست و شایسته وکالت شما نیست.
  • کاندیدایی که در جلسه خصوصی خود به دوستانش با افتخار می گوید :«شما نگران پول نباشید من با ۹ میلیارد پول به صحنه آمده ام!» ،حتما انسان پاکی نیست ،زیرا اگر این همه پول در اختیار اوست اول پاسخ دهد که چگونه به این مبلغ کلان که قطعا درصدی از اموال اوست دست یافته است و اگر مال دیگری است، ازچه کسی گرفته وقراراست درقبالش چه کاری برایش انجام دهد؟
  • کاندیدایی که با استفاده از قدرت و نفوذ خود ، دیگران را تهدید می کند یا قانون را نادیده می گیرد ، شایسته ملت مظلومی که پناهی ندارند جز قانون نیست و نباید اجازه داد که این افراد زمام امور را به دست بگیرند .
    ۳- اجازه ندهید از فقر و محرومیت مردم سوء استفاده کنند. برخی از کسانی که قدرت و ثروت در زیر زبانشان مزه کرده است، علاقمند هستند تا مردم را در فقر نگه دارند تا در زمان انتخابات با پرداخت مبلغی ناچیز یا شام ونهار وهدیه ،سرنوشت او را بخرندو بعد که به قدرت رسیدند هم از قدرتشان برای فقیر نگه داشتنشان استفاده کنند، بدانید که برگ رای ناموستان است و سرنوشت یک ملت به این برگه هاست.
    ۴- پاکدستی وطهارت مالی شرط مسئولیت در جمهوری است، کسی که مسئول فاسدی را جایی می گمارد حتما خودش هم مفسد است،کسی که گمرک را به فساد می کشد حتما کالای فاسد وارد می کند،کسی که در پرونده های مختلف نام او به نیکی یاد نمی شود ،حتما از قدرتی که مردم به او می دهند برای فساد بیشتر استفاده خواهد کرد و همه کسانی که اورا انتخاب کنند در این فساد شریکند.
    ۵- شفافیت وپاسخگویی مسئولان ،یکی از ضامنهای امنیت ملی است :امروز عراق را بنگرید ،لبنان را نگاه کنید و حتی بخشی از تظاهرات و ناراحتی های مردم کشورمان را ببینید. مردم از انقلاب بدی ندیده اند اما از انقلابی نماهایی که با لباسهای مختلف وارد نهادهای حاکمیتی شدند و به مردم خیانت کردند، شاکی اندمردم از بی تدبیری شاکی اند نه اینکه نمی توان تدبیر کرد!. تمام نمایندگان فعلی وقبلی باید صریح وروشن و در حضور رسانه ها و مردم عملکرد خود را اعلام کنند و به سئوالات و ابهامات پاسخ دهند اگر طفره رفتند بدانید یا عملکردی ندارند یا عملکرد فاسدی داشته اند .بالاخره بعد از ۴سال ،زمان پاسخگویی رسیده، برخی از اینکه این زمان رسیده بسیار ناراحتند زیرا این روزها مجبورند حتی اگر ظاهری هم شده پاسخ سئوالات مردم را بدهند.از این فرصت استفاده کنید.
    ۶- به شعارها دقت کنید اما مبنا قرار ندهید بلکه عملکرد او را ببینید :اگربرخلاف قانون، مسئولان ادارات را با خود همراه می کند بدانید که درآینده این مسئولان را مورد سئوال قرار نخواهد داد ، اگر برای اخذ رای دروغ می گوید، بدانید که در صحن علنی مجلس نیز دروغ خواهد گفت، اگر دم از ولایت می زند ببینید چه قدر با شاخصهای مطرح شده توسط ولایت هماهنگ است .«سربار ولایت» با «سرباز ولایت» تفاوت در یک نقطعه است اما عجب نقطه سنگینی .!
    درآینده باز با شما سخن خواهم گفت .مراقب باشید
    قل یجمع بیننا ربنا ثم یفتح بیننا بالحق و هو الفتاح العلیم »(سباء، ۲۶۱)
    بگو پروردگار ما، ما را گرد می آورد آنگاه میان ما به حق داوری می کند زیرا او داوری کننده داناست

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار