كدخبر: 1770 تاريخ : 19 دسامبر 2021 - 00:16

انتقاد به سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت تخصیص بودجه طرح‌های عمرانی شهرستانها/ جاده های کبودرآهنگ و بهار جان مردم را می گیرند

انتقاد به سازمان برنامه و بودجه در مورد وضعیت تخصیص بودجه طرح‌های عمرانی شهرستانها/ جاده های کبودرآهنگ و بهار جان مردم را می گیرند

فتح الله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس نسبت به عدم تخصیص بودجه‌ای برای اعمال ماده ۲۳ قانون در مورد اجرای طرح‌های عمرانی و جاده ای و رسیدگی به وضعیت راه های حوزه انتخابیه ام انتقاد کرد و گفت: در جاده‌های حوزه انتخابیه من به صورت هفتگی بر اثر تصادفات تعدادی از هموطنانمان کشته می شوند، گفت:محور همدان-گل تپه–غارعلیصدر-بیجار یک راه اصلی است که ۴ بانده شدن آن تصویب شده است اما اقدامی در این خصوص انجام نشده است.

فتح اله توسلی نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت؛ ضمن انتقاد از سازمان برنامه و بودجه به دلیل وضعیت تخصیص بودجه برای اعمال ماده ۲۳ قانون مربوط به طرح‌های عمرانی گفت: من نماینده مردم یک منطقه محروم هستم که طی سالیان گذشته درباره توجه به تقویت زیرساخت‌ها و اعتبارات استانی و ملی مورد غفلت واقع شده است.

وی ادامه داد: مدتهاست پیگیر این موضوع از طریق تذکرات، ارسال نامه، مراجعات حضوری و مذاکرات از سازمان برنامه و بودجه هستم تا تغییراتی در این مورد ایجاد کند اما هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است. نامه ما را به شخص دیگری بدون اینکه دستوری بر روی آن صادر شود، ارجاع داده‌اند.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تصریح کرد: برای پیگیری ماده ۲۳ که سال ۱۳۹۴ تصویب شده، سه وزیر راه و شهرسازی طی ادوار مختلف به سازمان برنامه و بودجه نامه زده‌اند اما اکنون شاهدیم که در بودجه سال ۱۴۰۱ این موضوع قید نشده که قابل قبول نیست. ۶ سال از تصویب این قانون گذشته و عدم اجرای آن را در بودجه سال آینده نمی‌پذیریم و باید اصلاح شود.

توسلی با تاکید براینکه در جاده‌های حوزه انتخابیه من به صورت هفتگی بر اثر تصادفات تعدادی از هموطنانمان کشته می شوند، گفت: محور همدان-گل تپه–غارعلیصدر-بیجار یک راه اصلی است که ۴ بانده شدن آن تصویب شده است. با توجه به وجود منطقه گردشگری غار علیصدر در این منطقه سالانه پیش از شیوع کرونا ۶۰ هزار نفر توریست از آن بازدید می‌کردند.

وی در ادامه افزود: سال ۹۴ احداث و تقویت جاده های همدان- بهار- گل تپه- غار علیصدر تصویب شد و در سال ۹۵ استاندار وقت اعلام کرد، کار ساخت آن آغاز خواهد شد و حتی بانک صادرات اعلام آمادگی کرد که می توانند کنسرسیوم بانکی را برای ساخت آن انجام دهند. بارها با سازمان برنامه و بودجه در این مورد مذاکره کردم اما هنوز هیچ اقدامی نشده است.

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس تاکید کرد: ما حتی شاهد تصادفات گسترده در جاده های کبودرآهنگ – سوباشی-گل تپه -بیجار هستیم و اگر جان باختن مردم برای آقایان مسئول عادی شده اما برای ما مهم است. هربار شاهد جان باختن افراد در تصادفات جاده ای منجر به اتش سوزی هستیم و متاسفانه خودرو آتش نشانی نیز در این مسیر وجود ندارد.

توسلی اظهار کرد: من به شدت به مدیریت سازمان برنامه و بودجه در این مورد انتقاد دارم و اگر به موارد مذکور و رسیدگی به جاده ها توجه نشود حتی تحقیق و تفحص از این سازمان را پیگیری می کنم.

بیست و چهار اذر۱۴۰۰

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار