كدخبر: 1865 تاريخ : 31 ژانویه 2022 - 00:14

بکار گیری ظرفیت های موجود در روستاها بهترین روش حل مشکلات

بکار گیری ظرفیت های موجود در روستاها بهترین روش حل مشکلات

‍ فرماندار شهرستان کبودراهنگ در اولین نشست خبری با اصحاب رسانه:

هدف مدیران شهرستان کبودراهنگ بکار گیری ظرفیت های موجود، کشاورزی و پرورش دام و طیور در شهرها و روستاه برای ایجاد اشتغال و حل مشکلات اقتصادی در سطح شهرستان کبودراهنگ است و از سرمایه گذاران برای ایجاد صنایع تبدیلی نیز حمایت ویژه می شود.

به گزارش خبرنگارصدای کورنگ، فرماندار شهرستان کبودراهنگ در جمع اصحاب رسانه اشتغالزایی را مهمترین هدف دولت سیزدهم برشمرد و گفت: ایجاد گلخانه در روستاها از مهمترین و کاربردی ترین روش های ایجاد اشتعال و مصرف بهینه آب همچنین افزایش تولید در شهرستان است.

یداله ابراهیم خوانی اظهار کرد: در نظر داریم با حمایت کشاورزان و جوانان علاقمند در شهرستان کبودراهنگ را به سمت و سوی کاشت محصولات کم آب بر مانند زعفران، گل محمدی و بادام سوق دهیم چرا که آب و هوای شهرستان کبودراهنگ مسعد برای کشت این محصولات است و باید از کشاورزی سنتی پرهیز شود.

وی رونق دامداری و پرورش گوسفند نژاد مهربان را از دیگر برنامه های دولت در شهرستان کبودراهنگ برشمرد و افزود: در تلاش هستیم برای رونق اشتغال در کنار کشاورزی و دامداری، واحد های غیر فعال شهرک صنعتی ویان و دیگر صنایع در شهرستان راه اندازی شوند و در این باره ناحیه صنعتی اورقین ک۶ بخشی از آماده شده وارد چرخه تولید شود و علاوه بر این شهرک صنعتی شیرین سو را پیگیر هستیم صنایع مختلف داشته در این شهرک ایجاد شود.

ابراهیم خوانی حمایت از فعالیت صنایع تبدیلی را از مهمترین اهداف جهاد کشاورزی شهرستان برشمرد و خاطر نشان کرد: محصولات کشاورزی و دامداری زیادی در سطح شهرستان تولید می شود ولی به دلیل نبود صنایع تبدیلی و خام فروشی مبلغ ناچیزی عاید کشاورزان و دامداران می شود و در این باره از سرمایه گذاران دعوت می کنیم در این حوزه ورود پیدا کنند چرا که از آنها برای ایجاد صنایع تبدیلی حمایت ویژه خواهیم کرد.

نماینده دولت در شهرستان کبودراهنگ از پیگیری ایجاد گاوداری اصیل و صنایع وابسته به آن در کبودراهنگ خبر داد و افزود: نماینده مردم شهرستان های بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی پیگیر دریافت مجوز و اعتبارات کلان برای ایجاد گاوداری اصیل است تا بتوانیم با رونق اشتغال برای جوانان جویای کار، محرومیت را از چهره شهرستان بزوداییم.

ابراهیم خوانی گریزی نیز به تولید پوشاک در روستای کرد آباد زد و گفت: در نظر داریم خوشه تولید لباس در کردآباد را حمایت کنیم تا تولید کنندگان پوشاک کردآباد بتوانند تولیدات و توزیع مانتو را در سطح ملی و کلان افزایش دهند در حوزه صنایع دستی مانند فرش بافی و … از بانوان حمایت می شود.

وی ادامه داد: در حوزه گردشگری نیز در نظر داریم با بکار گیری ظرفیت های تالاب شیرین سو این تالاب را در راستای رونق گردشگر ارتقاع دهیم./پروین سلیمی

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار