كدخبر: 2136 تاريخ : 1 آوریل 2022 - 02:37

تحقیق و تفحص از خاص ترین غار دنیا !اسرار غار علیصدر افشا می شود…

تحقیق و تفحص از خاص ترین غار دنیا !اسرار غار علیصدر افشا می شود…

عضو مجمع نمایندگان استان همدان در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به اهمیت جهانی و بین المللی غار علیصدر، متاسفانه ما نتوانستیم از ظرفیت آن به بهترین شکل استفاده کنیم، امیدواریم بعد از تحقیق و تفحص و مشخص شدن وضعیت مدیریت جدید این مهم امکان پذیر شود.

💠 فتح الله توسلی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت در مورد تحقیق و تفحص شرکت سیاحتی علیصدر همدان گفت: غار علیصدر یکی از مهمترین و بزرگترین مناطق گردشگری دنیاست که تا قبل از اپیدمی کرونا سالانه حدود ۷۰۰ الی ۸۰۰ هزار گردشگر از این غار تاریخی بازدید می‌کردند و بالغ بر ٣٠ میلیارد تومان درآمد سالیانه داشته است.

🔹نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: غار علیصدر نه تنها برای استان همدان بلکه برای تامین ارز، جذب گردشگر و معرفی ظرفیت‌های کشور نیز می‌تواند منبع درآمد مهمی باشد اما متاسفانه به دلیل عدم مدیریت درست، این اتفاق صورت نگرفت.

ابهامات بسیاری در خصوص نحوه مدیریت غار علیصدر است

🔹وی تصریح کرد: ابهامات بسیاری در خصوص نحوه مدیریت این غار، از درآمدها با هزینه کرد آن از قبل وجود داشت، حدودا ۳۰ سال گذشته غار علیصدر به یک شرکت واگذار شده که سرمایه اولیه این شرکت مشخص نبوده و تصاحب زمین‌های اطراف در روستای حومه این غار و موارد بسیار دیگر وجود دارد که منجر به تشکیل پرونده در بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات شده است، برای رفع این ابهامات، به درخواست بنده تحقیق و تفحص در کمیسیون فرهنگی مطرح و تصویب شد و در صحن نیز با رای قاطع حدود ۱۷۰ نماینده به تصویب رسید.

🔹در جلسه‌ای که در کمیسیون فرهنگی برگزار شد، بنده به عنوان رئیس، کیومرث سرمدی نماینده مردم اسدآباد نایب رئیس اول، حسین میرزایی نماینده اصفهان نایب رئیس دوم، احمد حسین فلاحی نماینده مردم همدان دبیر معرفی و مقرر شد کار را به صورت رسمی و قانونی آغاز کنند.

🔹توسلی افزود: طى مکاتباتی که با سازمان بازرسی کل کشور و دیوان محاسبات انجام گرفت و درخواست و معرفی دو نفر از بازرسان و حسابرسی و همچنین افراد دیگر در بخش حقوقی برای تشکیل کمیته را داشته‌ایم که پس از صدور احکام، مکاتبات ما با بانک‌ها، مجموعه‌های اقتصادی در استان و کشور انجام خواهد شد.

چگونگی تحقیق و تفحص از غار علیصدر

🔹وی تاکید کرد: برای کسب اطلاعات مردمی افرادی در غار علیصدر مستقر خواهند شد و براساس قانون، شرکت سیاحتی، وزارت میراث فرهنگی و بقیه نهادهای دولتی و غیردولتی موظف به همکاری با این کمیته هستند. تحقیق و تفحص دو بعد دارد، متاسفانه به دلیل عدم مدیریت درست وزارت میراث فرهنگی و گردشگری غار را به ۸۰۰ میلیون تومان در سال اجاره داده بودند و ابهامات و حاشیه‌های زیادی در خصوص هزینه کرد و نحوه مدیریت وجود دارد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار