كدخبر: 2366 تاريخ : 4 مارس 2023 - 23:07

سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد به بهره برداری رسید

سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد به بهره برداری رسید

سیستم غبارگیر شرکت فولاد راد تولید کننده میلگرد و شمش فولاد از ذوب و ضایعات آهن با ظرفیت ۴۰۰ هزار تن در سال امروز پنجشنبه چهارم اسفند با حضور علی سلاجقه رییس سازمان حفاظت محیط زیست ؛ علیرضا قاسمی فرزاد استاندارهمدان و فتح الله توسلی نماینده بهار و کبودراهنگ در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ افتتاح شد.

افتتاح و بهره برداری ازاین ۲ دستگاه غبارگیر در شهرک صنعتی ویان کبودرآهنگ در راستای کنترل غبار خروجی با هزینه ۵۰ میلیارد تومان صورت گرفته است.

به گزارش ایرنا، رییس سازمان حفاظت محیط زیست در جریان بازدید و افتتاح این طرح گفت: مجموعه فولاد راد از باطله فولادی کشور برای نبرد، شمش و میلگرد استفاده می کند و یکی از مشکلات اصلی این واحد تولید گرد و غبار در طی سال ها متمادی بوده است .

علی سلاجقه افزود: با توجه به جهت باد غالب منطقه این وضعیت برای مردم کبودراهنگ مشکلاتی ایجاد کرده بود که با استفاده از ظرفیت های دانش بنیان داخل کشور و در یک بازه زمان مناسبی ، ۲ قسمت از سه قسمت آلاینده رفع و امروز افتتاح شد.

وی بیان کرد: هر یک از این قسمت هایی که افتتاح شد ۱۷۵ هزار متر مکعب در ساعت تولید گردوغبار داشت وبا راه اندازی قسمت سوم، این مجموعه از نظر آلایندگی مشکل خاصی ایجاد نخواهد کرد.

معاون رییس جمهوری ادامه داد: از دیگر کارهای خوبی که این شرکت انجام داد استفاده از آب باز چرخانی است که تاثیری در منابع آب زیر زمینی منطقه ندارد.

مجتمع فولاد راد ویان به مساحت ۳۰ هکتار سال ۹۶ با میزان اشتغالزایی یک هزار نفر به صورت مستقیم و چهار هزار نفر به صورت غیر مستقیم با سرمایه گذاری بخش خصوصی به بهره برداری رسید .

این واحد با ظرفیت تولید اسمی ۵۰۰ هزار تن میلگرد در سال تولیدات خود را به کشورهای عراق، افغانستان، پاکستان و گرجستان صادر می کند که ارز آوری سالانه حدود ۱۰۰ میلیون دلار دارد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار