كدخبر: 1500 تاريخ : 12 اکتبر 2020 - 23:20
رئیس سابق کمیسیون اصل نود مجلس بازداشت شد

نقش مردم و رسانه در مبارزه با فساد

خدا را شاکریم که به عنوان یک نشریه مستقل از سالها پیش روند صحیحی را در معرفی عملکرد مدیران پاک و ازطرفی مطالبات مردم در پیش گرفتیم و بارها درخصوص عملکرد نماینده محترم تذکردادیم و البته تحقیرشدیم و تهدید شدیم ولی نایستادیم چون به انچه انجام می دادیم ایمان داشتیم و داریم .بارها به آقای نماینده هشدار دادم که نماینده را به دامداری و معدن چکار؟بارها گفتم که نماینده را با گمرک و خودرو و پدیده و عضویت درهیات مدیره فوتبال چه کار؟!

نقش مردم و رسانه در مبارزه با فساد


بعد از روی کار آمدن آیت الله رئیسی شاهد اقدامات ارزشمند دستگاه قضایی در مبارزه با مفاسد اقتصادی بویژه جراحی دمل های چرکین در پیکر نظام اسلامی هستیم؛ از طبری در خود دستگاه قضایی تا برخی مسئولان ارشد دولتهای سابق و دولت فعلی؛ فرزندان برخی مقامات که به اشتباه آقازاده گفته می شوند بلکه حرام زاده هایی هستند که با سو استفاده از عناوین پدران ومادران و بستگانشان تیشه به ریشه نظام زدند و مردم را به کشور بدبین کردند تا برخی نمایندگان مجلس که به اعتماد مردم خیانت کردند و پدیده هایی شدند در نوع خود عجیب اما دردناک و ترسناک و مورد اخیرش که نماینده منطقه ما بود متاسفانه.
✅ در این موضوع درسهای بزرگی وجود دارد که لازم است به آن دقت شود:
۱-دستگاه قضایی بدون داشتن اطلاعات واسناد کافی نه می تواند و نه باید فردی را که سالها مسئولیت سیاسی یا اجرایی یا خدماتی یا هر نوع مسئولیتی داشته را بازداشت و محاکمه نماید بلکه این دستگاههای نظارتی و امنیتی هستند که باید مدارک لازم را دراختیار دستگاه قضایی بگذارند و برای این مراکز نظارتی هم چندان اسان نیست که بتوانند اسناد ومدارک فساد و تخلفات مسئولان را جمع آوری کنند و حلقه های دیگری لازم است و آن عبارت است از مردم و رسانه ها.
۲- مردمی که دربخشهای مختلف جامعه حضوردارند بهترین قاضی برای شناخت عملکرد افراد هستند اما همین مردم اگر نتوانند آنچه می بینند و می شنوند را به نهادهای نظارتی و سایر مراکز کشور برسانند مفسد درجای خود سالها می ماند و کارمردم نیز انجام نمی شود و در اینجا نقش رسانه ها و فضای مجازی اهمیت خود را نشان می دهد.
۳اگر رسانه های مستقل نباشند تا با افشای فساد و اقدامات مفسدانه افراد فاسد مردم و مسئولان را از وجود دمل های چرکین و زالوها آگاه نمایند بدون شک این افراد نه شناخته می شوند ونه محاکمه و نه محکوم . رسانه ها و مردم باید فضای نا امنی برای مسئولانی که خدای نکرده قصد فساد دارند ایجاد کنند و هزینه فساد را بالا ببرند و همه بدانند که خیانت به مردم و کشور بهایی بس سنگین دارد و یکی از غرامتهایی که باید بپردازند معرفی شدن به مردم است . ۴افراد فاسد در نظام اسلامی اگرچه اندکنداما تاثیر رفتارشان براعتماد عمومی مردم به حاکمیت به شدت مخرب است و متاسفانه اغلب افراد با چهره ها وعناوینی می ایند که برای مردم مقدس است ؛شمیم ولایت عنوان بسیار قشنگی است هم شمیم هم ولایت اما وقتی این عنوان محلی باشد برای فساد حتما تاثیراتش مخرب تر ازعناوین دیگر است وبا چنین افرادی باید محکم تر برخورد شود.
۵خدا را شاکریم که به عنوان یک نشریه مستقل از سالها پیش روند صحیحی را در معرفی عملکرد مدیران پاک و ازطرفی مطالبات مردم در پیش گرفتیم و بارها درخصوص عملکرد نماینده محترم تذکردادیم و البته تحقیرشدیم و تهدید شدیم ولی نایستادیم چون به انچه انجام می دادیم ایمان داشتیم و داریم .بارها به آقای نماینده هشدار دادم که نماینده را به دامداری و معدن چکار؟بارها گفتم که نماینده را با گمرک و خودرو و پدیده و عضویت درهیات مدیره فوتبال چه کار؟! ۶اکنون که ایشان درحال بازداشت و پاسخگویی به عملکرد خود و برخی افرادش است باید پاسخگوی هشت سال عملکرد خود درحوزه انتخابیه هم باشد؛وعده هایی که داده شد وعملی نشد ؛ مدیرانی که با توصیه ایشان مسئولیت گرفتند وبه کسی پاسخگو نبودند و از همه مهمتر اعتماد ازدست رفته مردم .
مردم عزیز نباید فساد افراد هرچه قدر مهم را بنام نظام بگذارند و بدانند ماهیت نظام جمهوری اسلامی پاک ومنزه است از فساد و باید با کمک هم ؛با مطالبه با شفافیت با کمک به دستگاه‌های نظارتی وامنیتی ؛ دملهای چرکین را جراحی و فضا را برای مفسدین نا امن کنیم.
لازم می دانم از دستگاههای امنیتی ونظارتی استان که علیرغم مشکلات وفشارهای بسیار در پرونده اخیرنقش اساسی داشتند تشکر کنم.

اللهم اجعل عواقب امورنا خیرا
توسلی مدیرمسئول نشریه سیاسی اجتماعی چشم انداز آینده و پایگاه خبری تحلیلی صدای کورنگ
بیستم مهرنودونه

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار