كدخبر: 2519 تاريخ : 14 جولای 2023 - 19:03
نماینده مردم شهرستان‌های بهار وکبودراهنگ:

تکمیل مثلث گردشگری استان با ارتقا راه گل‌تپه – قروه

نماینده مردم شهرستان‌های بهار وکبودراهنگ از تکمیل مثلث گردشگری استان با ارتقا راه گل‌تپه – قروه خبر داد.

تکمیل مثلث گردشگری استان با ارتقا راه گل‌تپه – قروه

توسلی در گفتگو با همدان پیام گفت: احداث راه گل‌تپه به قروه از خواسته‌های اهالی گل‌تپه بود که از شهر گل‌تپه تا معدن طلای قروه ۹ کیلومتر فاصله است که تاجیک‌ها در این معدن با درآمدهای بسیار زیاد مشغول به کار هستند و شهرستان قروه نیز از عواید این معدن بهره‌مند می‌شود. از گل‌تپه تا معدن راه صحرایی و بین مزارع بود.

توسلی افزود: برای حل پایدار مشکل آب منطقه از وزیر نیرو درخواست کردم که تخصیص آب از سد تالوار برای روستاها و شهرهای در مسیر انتقال قائل شود ووزیردستورات لازم را صادر کرده و در حال انجام مطالعات است.

نماینده بهار وکبودراهنگ گفت: به دلیل وسعت منطقه و نبود دستگاه‌های بالابر یک دستگاه بالابر تأمین و دستگاه دیگر هم در حال تجهیز و تأمین است. همچنین پست ۶۳ کیلوولت شیرین سو برای تأمین برق ناحیه صنعتی شیرین سو و مصارف خانگی در سفر رئیس‌جمهور مصوب شده که در حال تحویل زمین و… هستیم.

وی به سفر مسئولان کشوری به منطقه با دعوت خود اشاره کرد و گفت: در این سفرها تصمیمات بسیار مهمی گرفته شده است و این سفرها در نوع خود بی سابقه است. در دوسال گذشته وزرای صمت، نیرو، آموزش‌وپرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ علوم و تحقیقات، و معاونین وزیر صمت، کشاورزی، راه، آموزش‌وپرورش، اقتصاد، نیرو، ارتباطات، راهداری و… به منطقه سفرکرده‌اند و در سفر مسئولان وزارت ارتباطات تأمین ۲۰ سایت جدید و تقویت ده‌ها دکل‌های موجود برای رفع مشکلات ارتباطی مصوب شد.

توسلی افزود: باتوجه‌به وجود ۲۰۰ روستا تلاش شد از منابع دستگاه‌های مختلف برای بهسازی روستاها استفاده شود. در این راستا مبالغ قابل‌توجهی از منابع در اختیار نماینده (توازن ۲) و یا از معاونت مناطق محروم رئیس‌جمهوری، وزارت نفت و…. اخذ و در اختیار بنیاد مسکن قرار گرفته است. در حال حاضر در ۷۰ روستا پروژه عمرانی تعریف شده که در حال اجرا است و برای سال بعد هم پروژه‌های مشابه با هماهنگی فرمانداران و سازمان برنامه در حال تعریف است.

نماینده بهار وکبودراهنگ گفت: در دو سال گذشته ده ها میلیارد تومان تسهیلات از طریق بانک‌ها در قالب تبصره ۱۶ یا ۱۸ یا به طور خاص دستورات مدیران عامل تأمین و به مردم پرداخت شده است که دراین راستا حمایت‌های معاونت اقتصادی استانداری و مدیران کل تعاون کار و رفاه اجتماعی و صمت مؤثر بوده است و نیاز جوراب‌بافان لتگاه به نخ نیز تأمین شده و فقط در روستای کرداباد ۲۶ میلیارد تومان تسهیلات پرداخت شده است.

توسلی گفت: یکی از مهم‌ترین اقدامات حل مشکل زمین‌شهری کبودراهنگ بود که یک مشکل ۳۵ساله و با پیگیری‌های انجام شده و مساعدت استاندار و دستگاه‌های نظارتی این مشکل حل شده و در حال صدور اسناد مالکیت به نام مردم است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار