كدخبر: 2544 تاريخ : 20 جولای 2023 - 12:01
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی :

تک محصولی بودن، تهدیدی برای شهرستان بهار

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی در جلسه بررسی کشت فراسرزمینی شهرستان بهار و رسیدگی به مشکلات حوزه کشاورزی این شهرستان گفت: در حال حاضر ظرفیت منابع انسانی خویی در شهرستان بهار داریم ولی منابع آبی محدود است و با این وضعیت در آینده با مشکل مواجه خواهیم شد.

تک محصولی بودن، تهدیدی برای شهرستان بهار

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ فتح الله توسلی اضافه کرد: تک محصولی بودن، تهدیدی برای شهرستان بهار محسوب می‌شود و تولید سیب زمینی در شهرستان بهار با کمبود منابع آب و سفال در شهر لالجین به دلیل کمبود خاک رس، مشکل ساز خواهد شد.

وی به فرآوری و صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان اشاره کرد و گفت: به دلیل عدم وجود صنایع تبدیلی کشاورزی در شهرستان، سیب زمینی به صورت خام عرضه می شود و ارزش افزوده و سود نصیب کارخانه‌های چیپس می‌شود.

توسلی تصریح کرد: به دلیل عدم اعمال تحریم در عرصه کشاورزی، این عرصه ظرفیت بالایی در حوزه بین الملل برای ما ایجاد می‌کند و ما باید سعی کنیم بخشی از نیازهای کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه را تامین کنیم و مشکلات را در این حوزه به حداقل برسانیم.

وی از ظرفیت اتکا به عنوان فرصتی یاد کرد و گفت: سازمان اتکا با در اختیار داشتن ظرفیت حمل و نقل و منابع مالی قابل توجه، مدیریت متمرکز و سازماندهی شده می تواند نقطه محکمی برای اتکا باشد.

وی حوزه های مختلف از جمله تولید چیپس و صنایع تبدیلی، بازیافت پسماند سفال، نساجی و منسوجات و فرش را از ظرفیت ها و فرصت های سرمایه گذاری اتکا دانست و گفت: وجود ۷ هزار خیاط و ۶ هزار فرشباف دستی از ظرفیت های شهرستان های بهار و کبودراهنگ است و به دنبال این هستیم که حوزه بهار و کبودراهنگ به قطب نساجی غرب کشور تبدیل شود و این صنعت با حداقل آلودگی هوا و مصرف آب، بخش قابل توجهی از نیاز کشور و حتی کشورهای همسایه را تامین کند.

وی درخصوص کشت فراسرزمینی گفت: جلسات مکرری در این خصوص برگزار شده و باید این نکته را در نظر داشت که کشاورزان و سرمایه گذاران از مقررات کشور هدف آگاه شوند تا راحت تر بتوانند در این عرصه گام نهند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار