كدخبر: 2501 تاريخ : 9 جولای 2023 - 15:46
عضو کمیسیون اقتصادی مجلس :

شرکت‌های واسطه‌ای باید حذف شود/ حمایت از مشاغل سخت و زیان‌آور

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس حذف شرکت های واسطه ای را ضروری دانست و درباره مشاغل سخت گفت: افرادی که مشاغل سخت و زیان‌آور دارند باید امتیازات ویژه‌ای دریافت کنند و بازنشستگی آنها متفاوت باشد.

شرکت‌های واسطه‌ای باید حذف شود/ حمایت از مشاغل سخت و زیان‌آور

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ فتح الله توسلی  در موردبررسی وضعیت حقوق و مزایایی کارکنان دولت و بازنشستگان در برنامه هفتم افزود: در تلاش هستیم تا در لایحه این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

وی اظهار کرد: در برنامه هفتم توسعه محاسبه میانگین حقوق بازنشستگان بر مبنای پنج سال آخر خدمتشان بود که این بند حذف شد و مبنای محاسبه حقوق بازنشستگان همانند سال های گذشته، دو سال آخر خدمت خواهد بود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد همسان سازی حقوق بازنشستگان افزود: افزایش حقوق بازنشستگان موضوع مهمی است که باید به آن توجه شود بعضا بازنشستگان اعتراضاتی نسبت به حقوق و مزایایی خود دارند و از این وضعیت راضی نیستند مجلس به دنبال این است که دغدغه آنها در این حوزه رفع شود.

نماینده کبودر آهنگ با اشاره به طرح ساماندهی کارکنان دولت اضافه کرد: این طرح از جمله موضوعات مهم کشور است که دولت به دلیل تامین مالی در بحث استخدام نیروهای شرکتی ملاحظاتی دارد عدم تناسب بین حقوق بازنشستگان و کارکنان شاغل مشکلاتی را برای مردم ایجاد کرده و نیاز است این موضوع در لایحه برنامه هفتم مورد توجه قرار گیرد.

توسلی حذف شرکت های واسطه ای تامین نیروی انسانی را ضروری دانست و گفت: در این مدل قرارداد حقوق و مزایایی افراد به شرکت های جانبی پرداخت می شود و بخشی از این هزینه به شرکت ها اختصاص می یابد که نارضایتی ها را در پی داشته است و باید این هزینه ها به خود کارکنان پرداخت شود و شرکت های واسطه ای حذف شود.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس در مورد مشاغل سخت بیان داشت: مشاغل زیان آور و افرادی که شرایط خاص از نظر کاری دارند باید امتیازات ویژه ای دریافت کنند و بازنشستگی آنها متفاوت باشد بنابراین در تلاش هستیم تا در لایحه برنامه هفتم این افراد مورد حمایت جدی قرار گیرند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار