كدخبر: 2785 تاريخ : 8 سپتامبر 2023 - 23:02

تشکر نماینده مردم شريف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ از حمایت امام جمعه محترم شهرستان بهار از تفکیک حوزه انتخابیه

تشکر نماینده مردم شريف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ از حمایت امام جمعه محترم شهرستان بهار از تفکیک حوزه انتخابیه

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ فتح الله توسلی نماینده مردم شريف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ در گفت‌وگو با نشریه چشم انداز آینده از سخنان امام جمعه محترم بهار در خصوص تفکیک حوزه انتخابیه تشکر کرد و گفت:

_ طرح افزایش تعداد نمایندگان  در کمیسیون  امور داخلی و شوراهای مجلس مطرح شد و اینجانب  به محض اطلاع از این موضوع  شخصا چندین بار در کمیسیون حاضر شدم و دلایل خود را برای ضرورت تفکیک دو شهرستان اعلام کردم که در ادامه بخشی از سخنانم در این کمیسیون را تقدیم می کنم.

_ مکاتبات متعددی در این زمینه با ریاست محترم مجلس،هیات رییسه؛ رئیس کمیسیون  مربوطه داشتم.

_ تعدادی از معتمدین شهرستان در مجلس حضور پیدا کردند وبا هماهنگی صورت گرفته با مهندس نیکزاد نایب رئیس وقت مجلس ملاقات کردند.

_ طی مکاتبه ای از شخصیت های منطقه که قبلا نماینده بودند از جمله جناب اقای  طلایی نیک و جناب آقای دکتر اسماعیلی خواستم در این راستا کمک کنند.

_ مکاتبه ای تنطیم واز مجمع نمایندگان خواستم در این راستا حمایت کنند.

 نهایتا:

  کمیسیون که با حضور  مرکزپژوهشهای مجلس؛ مسئولان وزارت کشور و اطلاعات و اعضای کمیسیون  شوراها تشکیل می شد معتقد بودند: استان همدان   براساس شاخص‌هاي  اعلام شده از جمله جمعیت و … در حال حاضر  دو نماینده اضافه دارد اما امکان کاهش تعداد نمایندگان فعلی نیست لذا به استان همدان (نه بهار و کبودراهنگ ) نماینده دیگری تعلق نمی گیرد.

فعلا طرح مربوطه به صحن مجلس نیامده و حسب اعلام جناب آقای دکتر قالیباف رئیس محترم مجلس؛ شورای محترم نگهبان  اعلام کرده که حتی در صورت تصویب  در مجلس نیز این موضوع به انتخابات سال‌جاری نخواهد رسید.

این طرح اشکالات عدیده امنیتی و … دارد و نمایندگان زیادی هم مخالف تصویب آن به شکل فعلی هستند.

بدون شک اینجانب از تفکیک حوزه انتخابیه استقبال می کنم و از هیچ اقدامی دراین زمینه کوتاهی نکرده ونخواهم کرد و از حمایت همه عزیزان در این راستا ممنونم.

لازم به ذکر است در مجلس دهم نیز این طرح حتی با تفکیک  حوزه انتخابیه به صحن علنی آمد اما کلیات آن رد شد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار