كدخبر: 2834 تاريخ : 29 سپتامبر 2023 - 16:56
نماینده مردم بهار و کبودراهنگ:

قوانین جوانی جمعیت برای مردم تبیین شود

نماینده مردم بهار و کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: قانون جامع "حمایت از خانواده و جوانی جمعیت" در مجلس یازدهم تصویب شده اما مردم به طور کامل از آن واقف نیستند که باید این قوانین برای مردم تبیین شود.

قوانین جوانی جمعیت برای مردم تبیین شود

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ فتح الله توسلی در دومین مجمع سلامت شهرستان بهار، اظهار کرد: در قانون جامع تصویب شده “حمایت از خانواده و جوانی جمعیت”در مجلس یازدهم حوزه‌های مسکن، واگذاری زمین، تسهیلات فرزندآوری، مسائل پزشکی، ناباروری و تسهیل ازدواج جوانان از موضوعاتی است که در این قانون دیده شده و آمده است.

وی با اشاره به اینکه جوانی جمعیت از سال‌های گذشته جزو دغدغه‌های مهم مقام معظم رهبری بوده است، گفت: پیری جمعیت عواقب سوء برای کشور دارد و اگر روال پیری جمعیت به این صورت باشد در آینده نزدیک ممکن است تبدیل به تهدید در حوزه‌های مختلف شود.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اجرای این قانون فرصت طلایی در افزایش نرخ باروری موثر بوده و می‌تواند در رفع مشکل بانوان شاغل، خانواده‌های بدون مسکن و ایجاد انگیزه و روحیه در زوج‌های جوان کمک کند.

توسلی با اشاره به اینکه ادارات و نهادهای سطح شهرستان با شبکه بهداشت و درمان در حوزه بهداشت و سلامت شهروندان باید مشارکت فعالانه‌ای داشته باشند، خاطرنشان کرد: همه ما باید به منظور ارتقای سطح کمی و کیفی وضعیت بهداشتی شهروندان تلاش کنیم و البته برای تحقق این مهم تلاش، اهتمام و تعامل شهروندان نیز بسیار مؤثر و سودمند خواهد بود.

توسلی در ادامه با اشاره به ضرورت توجه به ایمنی راه های شهرستان بهار، تصریح کرد: راه همدان- بهار- گل تپه -علیصدر که یکی‌ از نقاط حادثه خیز منطقه بود که خوشبختانه با پیگیری لازم هم اکنون عملیات اجرایی چهار بانده کردن آن در حال انجام است.

وی تصریح کرد: راه خلعت آباد نیز به عنوان یکی دیگر از  نقاط حادثه خیز  شهرستان بوده که با پیگیری‌های صورت گرفته، پس از اخذ ماده ۲۳ ، هم اکنون از چهار محل اعتبار برای آن در نظر گرفته شده و به تنهایی از محل منابع بانکی ۲۵۰ میلیارد تومان مشارکت بانکی دارد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار