كدخبر: 2947 تاريخ : 25 اکتبر 2023 - 12:19
نماینده مردم بهار کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت:

زیبنده مسؤلان نظام نیست باعث زمین گیر شدن تولید کنندگان باشند

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در ادامه پیگیری های خود برای حل مشکلات تولید کنندگان خوشه ها و شهرک های صنعتی شهرستان بهار وکبودراهنگ، شب گذشته در نشستی با معاون وزیر صَمت ومدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرکها ی صنعتی ایران با حضور تولیدکنندگان مسائل و نیاز های شهرستانها را بررسی کرد.

زیبنده  مسؤلان نظام نیست باعث زمین گیر شدن تولید کنندگان باشند

 به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، فتح الله توسلی در ابتدای جلسه با معرفی ظرفیت های موجود در حوزه انتخابیه خود گفت: چنین ظرفیت هایی در کشور بی نظیر است و می تواند تأثیر سازنده ای در اشتغال جوانان داشته باشد.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس در ابتدا موضوع تریلی سازی شهر صالح آباد را مطرح کرد واظهار داشت: ایجاد شهرک تریلی در صالح آباد می تواند در سطح ملی و کشوری باعث اشتغال و تولید باشد و نقش مهمی در امنیت حمل ونقل جاده ای دارد.

ولی با اشاره به تولید کیف در روستای زاعه تولید جوراب و البسه و مانتو در کردآباد، تولید شوریجات و ترشیجات در مهاجران و در روستا های کبودراهنگ ، تولید فرش در هر دو شهرستان، شهرجهانی سفال لالجین که ثبت جهانی شده را از  ظرفیت هایی دانست که در سال های اخیر مورد بی مهری مدیران و مسولان قرار گرفته و حمایتی در شأن این  تولید کنندگان شهرستان انجام نشده است.

عضو کمسیون اقتصادی مجلس به معاون وزیر صَمت گفت: تولید کننده های بهار و کبودراهنگ در کارگاه های کوچک و گاهأ در منازل شخصی  فعالیت تولیدی خود را به صورت سُنتی  انجام می دهند، در حالی که تولید کنندگان شهرستان های بهار و کبودراهنگ این ظرفیت را دارند که به صورت ۳ شیفت در مجموعه های صنعتی و بزرگ تولیدات خود را در سطح ملی و صادراتی عرضه کنندبه عنوان مثال  کارخانه ای در شهر لالجین با ۷۰۰ نفر نیرو، کار انجام می دهند و صادرات نیز دارند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد:  تولید کنندگان مناطق محروم هر دو شهرستان که به صورت سُنتی مشغول به کار هستند آنگونه که باید حمایت نمی شوند چرا که من در این مدت یک سال و اندی که در خدمت مردم هستم به دلیل درخواست های مکرر و سرکشی هایی که از کارگاه های سُنتی انجام دادم  حضور شرکت شهرک ها در این دو شهرستان را بسیار کم رنگ دیده ام چرا که نتوانسته نقش خود را ایفا کند.

در ادامه گفتگوها جمعی از تولید کنندگان تعاونی  سفال لالجین  در جلسه حضور داشتند از افزایش قیمت واگذاری زمین  فاز ۲ شهرک صنعتی فاز ۲  لالجین ابراز  نارصایتی داشتند و اینگونه بیان کردند که این افزایش قیمت از ۷۰۰ هزار تومان در هر متر مربع به بیش از ۴۰۰%افزایش قیمت دارد و این موضوع  باعث انصراف برخی از متغاضیان زمین شده و برخی افراد چک هایشان که به شهرک صنعتی داده بودند برگشت خورده و مشکلاتی ایجاد کرده است.

تولید کنندگان  ضمن قدردانی و تشکر از پیگیری توسلی  نماینده مردم،    از معاون وزیر صَم  درخواست کردند در کمترین زمان  فاز ۲ شهرک صنعتی لالجین همچنین خوشه شوریجات و ترشیجات شهر مهاجران تعیین تکلیف شود.

در ادامه نیز شهردا صالح آباد ، رئیس و اعضای شورای شهر مهاجران و لالجین حجت الاسلام محققی امام جمعه لالجین،  مسؤلان تعاونی و اتحادیه سفالگران  و تولید کنندگان و معتمدین شهرستان بهار و لالجین،  خواسته های خود را مطرح کردند

امروز با توجه به منویات مقام معظم رهبری باید از پتانسیل های هر منطقه بخصوص مناطق محروم  در راستای ایجاد اشتعال برای مردم همان منطقه  به کار گیری شود و نباید دستگاه ها طوری عمل کنند که در جلسات نارضایتی از آنها مطرح شود و می بایست جلسات و پیگیری ها در راستای رونق بخشیدن در توسعه مجموعه های تولیدی باشد چرا که  زیبنده نیست که  تولید کنندگان زیر بار مشکلات مالی  زمین گیرشوند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار