كدخبر: 3053 تاريخ : 18 نوامبر 2023 - 10:40

جذب بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آب در شهرستان های بهار و کبودراهنگ/تغییرات اقلیمی شرایط کشور را متحول کرده

جذب بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای حل مشکل آب در شهرستان های بهار و کبودراهنگ/تغییرات اقلیمی شرایط کشور را متحول کرده

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ توسلی،نماینده مردم شریف بهار و کبودراهنگ در مجلس در جشنواره خیرین آبرسان شهرستان بهار:از ابتکار بسیار زیبای آبفای استان و شهرستان در ثبت خیرین آبرسان تشکر می کنم.

تغییر اقلیم شرایط کشور را کاملا متحول کرده است،کاهش نزولات آب عملا سفره های زیرزمینی را تخلیه کرده و شرایط حقیقتا بحرانی است.

در سطح ملی موضوعات را دنبال می کنیم و بر اساس آمار مرکز مطالعات از ۶۰۹ محدوده مطالعاتی ۴۱۰ محدوده در بعنوان محدوده ممنوعه قرار گرفته است.

بیش از ۱۷ فروچاله در اطراف کبودراهنگ  داریم که هم کشاورزی را تهدید می کند و هم زندگی مردم را،و مناطق به جای اینکه مناطق سرسبز باشد تبدیل  به مناطق بیابانی شده است.

تهدید آب در بخش های مختلف به ویژه در حوزه سلامت نیز مشکلاتی برای مردم ایجاد کرده است،این خواهش را از مردم عزیز دارم که ما در شرایط عادی نیستیم،خود مردم باید مراقبت کنند

با این روند افراد مولد را از دست خواهیم داد و روستایی ها در خدمت تولید هستند و منطقه ما منطقه مولدی است.

واقعیت ها را باید بپذیریم  که کشت های بی رویه برخی محصولات بدون مدیریت، منطقه را به بحران تبدیل کرده است و ادامه روند قطعا چالش جدی و بحران ایجاد خواهد کرد و باید مدیریت درستی در حوزه کشاورزی داشته باشیم.

طبق برآورد کارشناسان آبفا مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل در روستاها و شهرها نیاز است که با توجه به پیگیری که داشتیم در یک مرحله میزان۱۳۵ میلیارد  و همچنین نیز ۵۸ میلیارد محقق شد و ما توانستیم ده برابر منابع استان را از مرکز اخذ کردیم.

پیگیری برای سهم آب از سد تالوار صورت گرفته و در سفر وزیر نیرو دستور آن داده شد و امور آب مطالعات آن را انجام داده است،خود این پروژه قریب به هزار میلیارد تومان اعتبار لازم دارد و  وزارت نیرو و امور آبفا تامین خواهد کرد.

این حق مردم بهار وکبودراهنگ است که به این مناطق توجه ویژه ای شود چرا که در اوج بحران در کنار  مردم بوده، و باید در تخصیص اعتبار شهرستان های بهار و کبودراهنگ ویژه دیده شود.

از عزیزان خیز تشکر می کنم و اگر مشارکت این عزیزان نباشد قطعا با مشکل مواجه خواهیم شد، تلاش های شبانه روزی آبفای استان نیز قابل تقدیز است.

مجتمع حسین آباد عاشوری که سالیان سال متوقف شده بود، اینک آب شرب ۱۶ هزار نفر  را تامین می کند و همچنین مجتمع جمشید آباد هم در حال تامین اعتبار آن هستیم.

مرتبا با استاندار محترم و فرماندار شهرستان پیگیر موضوعات هستیم و گره گشایی از کار مردم را وظیفه می دانیم.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار