كدخبر: 3111 تاريخ : 29 نوامبر 2023 - 10:21
استاندار همدان تأکید کرد:

حل مشکلات واحدهای تولیدی با نگاه تسهیل‌گری

استاندار همدان گفت : ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان همدان با نگاه تسهیل‌گری و حمایت از تولید، مشکلات واحدهای تولیدی را بررسی و حل می‌کند.

حل مشکلات واحدهای تولیدی با نگاه تسهیل‌گری

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ به نقل از روابط عمومی استانداری همدان، علیرضا قاسمی‌فرزاد استاندار همدان صبح سه شنبه در جلسه‌ی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان در مصاحبه با خبرنگار صداوسیمای مرکز همدان، گفت: مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) سال‌های متمادی در شعار سال که سرلوحه‌ی امور است، موضوع تولید و اشتغال را مورد تأکید قرار داده‌اند.

مقام عالی دولت در استان گفت: امسال با توجه به شعار سال، افزایش تولید و مهار تورم در صدر امور قرار دارد و این رویکرد با تأکید رئیس‌جمهور محترم حضرت آیت الله رئیسی، در استان نیز عمل می‌شود.

وی افزود: هر واحد تولیدی در بخش‌های مختلف صنعت، معدن، کشاورزی و گردشگری که دارای مشکل در حوزه‌ی بانکی، مالیاتی، بیمه تأمین اجتماعی و سایر زمینه‌ها باشد، می‌تواند به دستگاه مربوطه یا معاونت هماهنگی امور اقتصادی استانداری و دفتر جذب و سرمایه‌گذاری مراجعه کند تا موضوع آن سریعاً در ستاد تسهیل و رفع موانع تولید مطرح شود.

استاندار همدان بیان کرد: امروز در این جلسه پرونده‌ی یک گلخانه که دو فقره تسهیلات گرفته بود و معوقات بانکی داشت، مطرح و مقرر شد یک مورد از تسهیلات معوق تا پایان آذرماه تسویه شده و ۱۰ درصد تسهیلات دیگر پرداخت شود و باقی‌مانده به مدت یکسال استمهال شود.

وی ادامه داد: پرونده‌ی یک واحد تولید آجر نیز که با توجه به فصل سرما و برودت هوا میزان تولید آن کاهش یافته و برای رفع این چالش، دستگاه خشک‌کن به مجموعه اضافه شده است تا میزان ظرفیت واحد تولیدی افزایش پیدا کند، مطرح شد.

قاسمی فرزاد تصریح کرد: مقرر شد موضوع واحد تولیدی مذکور در کمیسیون ماده ۱۱ مطرح و با نگاه تسهیل‌گری در این کمیسیون بررسی و مصوب گردد و سازمان حفاظت از محیط‌زیست هم به دلیل عدم وجود آلایندگی موافقت خود را اعلام کرد.

استاندار همدان افزود: در مورد یک کارخانه تولید آهن اسفنجی که مشکلات امور مالیاتی و بیمه تأمین اجتماعی داشت نیز مقرر شد از دستگاه تخصصی استعلام شود و بر اساس پاسخ آن دستگاه به هیأت دادرسی ارائه و پرونده‌ی آن بر مبنای نظر کارشناسی مورد رسیدگی قرار گیرد و در موضوع تأمین اجتماعی هم کد کارگاه برای مساعدت لازم به دستگاه‌ متولی اعلام شود.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار