كدخبر: 3009 تاريخ : 7 نوامبر 2023 - 10:19
"بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه کل کشور"

سنجه های عملکردی ارتقای نظام سلامت مشخص شد

نمایندگان مردم در مجلس سازوکار اهداف کمّی سنجه های عملکردی ارتقای نظام سلامت را مشخص کردند.

سنجه های عملکردی ارتقای نظام سلامت مشخص شد

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ نمایندگان در جلسه علنی نوبت صبح روز(سه شنبه ۱۶ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات لایحه برنامه هفتم توسعه، با ماده ۶۸ این لایحه با ۱۶۸ رأی موافق، ۹ رأی مخالف و ۱۱ رأی ممتنع از مجموع ۲۲۳ نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید غنی نظری در مخالفت با ماده ۶۸ این لایحه گفت: بحث آموزش پزشکان در تمامی استان های کشور باید به صورت جدی مدنظر قرار بگیرد، کل کشور تهران نیست. در شهرستان ها با کمبود پزشکان متخصص روبرو هستیم. در موضوع پزشک خانواده در بسیاری از استان ها که عملیاتی شد، موفق نبودیم. مرگ و میر ناشی از سکته در سنین پایین، بحث ارجاع نظام سلامت و… از جمله مواردی است که باید در این برنامه مورد توجه قرار بگیرد.

فتح الله توسلی نیز در موافقت با این ماده یادآور شد: در حوزه درمان با مشکلات جدی روبرو هستیم، در حال حاضر شهرستان حوزه انتخابیه بنده با کمبود بهورز، پزشک متخصص، دارو و… روبرو است. دیوان محاسبات در برنامه ششم طی گزارش ۹۰۰ صفحه ای که ارسال کرد، حدود ۷۶ حکم در وظایف وزارت بهداشت و درمان مشخص نمود که متاسفانه تربیت نیروی انسانی، سیاست کلی جمعیت، سلامت کامل مادر و کودک و… محقق نشده است، اما بخشی از موارد برنامه ششم به صورت کامل اجرایی شده است. بنده انتظار دارم با توجه به بررسی که همکاران در کمیسیون تلفیق داشتند، این ماده به مرحله اجرایی شدن برسد.

براساس ماده ۶۸ این لایحه؛ در اجرای بند (۱۲) سیاست های کلی برنامه هفتم و به منظور تحقق اهداف کّمی زیر مطابق با احکام این فصل اقدام می شود:

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار