كدخبر: 3124 تاريخ : 6 دسامبر 2023 - 11:14

آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان بهار

آیین تکریم و معارفه مدیر شبکه بهداشت و درمان بهار با حضور معاونین توسعه و بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان، فرماندار بهار، امام جمعه و سایر مسئولین شهرستان در سالن همایشهای شبکه بهداشت و درمان برگزار شد.

آیین تکریم و معارفه سرپرست مدیریت شبکه بهداشت و درمان بهار

 به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ به نقل از روابط عمومی معاونت توسعه دانشگاه، دکتر بابک یوسفی معاون توسعه دانشگاه در ابتدای سخنان خود در این مراسم با دورد به شهدای ۸سال دفاع مقدس، شهدای حرم و حریم اظهار داشت: طی ۴۰ سال گذشته مهمترین تحولی که در نظام سلامت اتفاق افتاد این بود که امروز به جای پزشکان هندی و پاکستانی، فرزندان ایران از خود شهرستان و بومی منطقه مسئولیت سلامت را برعهده گرفته‌اند.

 وی با قدردانی از اقدامات دکتر دارابی در طی تصدی مسئولیت، عنوان کرد: براساس مطالعات صورت گرفته ۲۵درصد از سلامت شهرستان برعهده مدیر شبکه بوده و ۷۵ درصد برعهده سایر دستگاهای اجرایی است که هم‌افزایی دو چندان در این حوزه را ایجاب می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع دانشگاه ادامه داد: شهرستان بهار در نقشه کلی سلامت استان به علت موقعیت خاص جغرافیایی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و در برنامه‌ریزی کلان سیستم بهداشت و درمان استان جهت توسعه و ارتقای شاخص‌ها در اولویت است و برنامه‌های مشخصی برای آن در نظر گرفته شده است.

**حدود ۳۰ درصد افراد بالای ۲۵ سال در استان مبتلا به فشارخون هستند 

دکتر فاطمه ترکمان اسدی معاون بهداشتی و رئیس مرکز بهداشت استان نیز در این مراسم با بیان اینکه همه ۷۰۰ نفر پرسنل کادر درمان شهرستان بهار باید به  این تاکید مقام معظم رهبری در سیاست‌های کلی نظام سلامت توجه داشته باشند که همواره پیشگیری مقدم بر در مان است اظهار کرد: در همین راستا پویش غربالگری دیابت و فشارخون در استان راه اندازی شده تا غربالگری و پیشگیری در دو حوزه فشار خون و دیابت به طور کامل در جامعه هدف انجام شود.  

وی افزود: براساس تخمین‌های صورت گرفته از سوی معاونت بهداشتی در افراد بالای ۲۵سال حدود ۳۰درصد افراد مبتلا به فشار خون هستند بر این اساس لازم است همه افراد جامعه هدف در این پویش مشارکت نمایند و در مسیر پیشگیری و درمان صحیح بیماری قرار گیرند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی همدان در بخش دیگری از سخنان خود به نقش برجسته خیرین سلامت در شهرستان بهار اشاره کرد و افزود: امیدواریم این جمع خیرخواه همچنان با قدرت به فعالیت خود ادامه دهند و منشأ برکات و اثرات خیر بسیاری در این شهرستان شوند.

**دو مجمع سلامت در شهرستان بهار برگزار شده است 

دکتر دارابی مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان بهار نیز در این جلسه گزارشی از اقدامات صورت گرفته از جمله راه اندازی مجمع سلامت شهرستان بهار و اقدامات خیرین در راستای کلنگ زنی و ساخت اورژانس مهاجران بیان کرد.

وی در ادامه از شورای روستای حسن قشلاق، فرماندار شهرستان و… برای تامین زمین جهت ساختمان مرکز جامع سلامت فرهنگیان که تا امروز ۵۰درصد پیشرفت فیزیکی داشته تقدیر کرد.

دکتر دارابی پایگاه اورژانس همه‌کسی را از نقاط شاخص در حوزه شهرستان برشمرد و بیان داشت که این پروژه در حال ساخت است و امیدواریم تا دهه فجر بتوانیم آن را افتتاح کنیم.

وی همچنین با اشاره به اینکه تجهیز و گسترش خدمات در بیمارستان پورسینا به عنوان بیمارستان تحت بیهوشی انجام دهنده خدمات دندانپزشکی در دست اقدام است تبیین کرد: دو مجمع سلامت در شهرستان بهار برگزار شده که از این حیث، شبکه بهداشت و درمان بهار در بین شهرستان‌های استان به عنوان شاخص معرفی شده است.

مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان بهار با بیان اینکه ۹کارگروه سلامت در شهرستان فعال شده که یکی از مهم تر ین آن ها کارگروه آب است اضافه کرد: این کارگروه موفق شد کیفیت آب را در خیلی از مراکز روستایی و…ارتقاء دهد و درجهت امنیت غذایی نیز اقدامات شایسته‌ای صورت گرفته است.

وی همچنین از واگذاری داروخانه بیمارستان آیت اله بهاری خبر داد و گفت: این اقدام در جهت بهره وری انجام شد که تنوع داروهای در دسترس را افزایش داد و گامی مؤثر در جهت افزایش بهره وری بود.  

دکتر دارابی تبیین کرد: در راستای جوانی جمعیت کارگروه  شهرستان تلاش کرد کیفیت ارائه خدمات به مادران باردار و نوزادان را افزایش دهد و همگام با مرکز استان در بهبود نرخ باروری و ارتقای شرایط اجرای قانون جوانی جمعیت بکوشد.

دکتر ریحانی سرپرست جدید مدیریت شبکه بهداشت ودرمان بهار نیز با تشکر از توصیه‌ها و راهنمایی‌های معاونین توسعه و بهداشتی دانشگاه از زحمات دکتر دارابی تقدیر کرده و ابراز امیدواری نمود که در آینده مسیر تحول در شبکه بهداشت و درمان بهار را با قدرت ادامه دهند.

در پایان این مراسم با اهدای لوح از زحمات دکتر دارابی مدیر سابق شبکه بهداشت و درمان بهار قدردانی شد و ابلاغ سرپرستی جدید شبکه به دکتر ریحانی اعطا گردید.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار