كدخبر: 3209 تاريخ : 30 دسامبر 2023 - 10:00

بیانیه نماینده مردم شریف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ به مناسبت یوم الله نهم دی

بیانیه نماینده مردم شریف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ به مناسبت یوم الله نهم دی

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ متن این بیانیه  به شرح ذیل است :

حدود ۱۴سال پیش درچنین روزهایی کشوربزرگ ایران با تاریخی  به قدمت خود تاریخ و تمدنی ۷۰۰۰ساله بعد از خلق حماسه بزرگ حضور حداکثری درانتخابات ، روزهای سخت و طاقت فرسایی را تجربه می کرد، روزهایی که غبارها و فضای مه آلودی که از سوی دشمنان این نظام درخارج از کشور وبرخی عوامل آنها در داخل ایجاد شده بود ،تشخیص حق وباطل را سخت کرده بود ،۸ماه دفاع مقدسی که باید دراین فضای غبار آلود و بین خانواده خود اقدام به مین روبی می نمودیم تا کسی از اعضای این کشوربزرگ ۸۰میلیونی آسیبی نبیند. چه سخت بود وقتی که خیابانهای تهران دو قطبی شدند و برادری در برابر برادر دیگر قرار گرفته بود درحالی که او را نمی شناخت! چه سخت بود دیدن صحنه رقصیدن وپایکوبی عده ای در روز عاشورا ، چه سخت بود دیدن تخریب اموال عمومی، چه سخت بود جوانان سنگ به دستی که به جای پرتاب سنگ به سمت صهیونیستها آن را به سمت مقاومت و برادران خود پرتاب می کردند وپایگاههای بسیج را آتش می زدند ، فتنه ای بود عظیم.

اما دراین میان کشتی بان این انقلاب، سخت مراقب بود تا کشتی انقلاب دراین دریای متلاطم به سرمنزل مقصود و به ساحل آرامش برسد. او هرگز ازساکنان کشتی سئوال نمی کرد که از کدام قوم و قبیله و طایفه و مسلک هستی و تنها ازآنها می خواست کشتی که درآن نشسته اند را سوراخ نکنند تا هم خود وهم دیگران به آسایش برسند .چه روزهای سختی بود ،کشتیبان مظلوم بود اما کشتی درحرکت بود!

آدمهای بزرگی که کم آوردند

آدمهای به ظاهر بزرگی که دراین کشتی نشسته بودند ،کم آوردند وآدمهای به ظاهر کوچکی که بزرگ بودند وسخنی ازآنان درمیان نبود ، سیاسیونی که درک اندکی ازسیاست داشتند و غیرسیاسیونی که بصیرت داشتند و ۸ ماه حماسه به ۹ دی ختم شد، مردمی که دیگر صبرشان از این شرایط به سر آمده بود،مردمی که احساس کردند انقلابشان درخطر است ، چون سیل خروشانی جاری شدند و حماسه ای خلق کردند تاریخی و ماندگار به عظمت خود ملت ایران .

کشتی بان انقلاب در تعریف این حضور گفت: «روزهاى سال، به طور طبیعى و به خودى خود همه مثل همند؛ این انسانها هستند، این اراده‌‌‌‌‌ها و مجاهدتهاست که یک روزى را از میان روزهاى دیگر برمی کشد و آن را مشخص می کند، متمایز می کند، متفاوت می کند و مثل یک پرچمى نگه می دارد تا راهنماى دیگران باشد. روز عاشورا – دهم محرم – فى نفسه با روزهاى دیگر فرقى ندارد؛ این حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز جان می دهد، معنا می دهد، او را تا عرش بالا می برد؛ این مجاهدتهاى یاران حسین بن على (علیه السّلام) است که به این روز، این خطورت و اهمیت را میبخشد. ، روز نهم دىِ امسال هم از همین قبیل است. نهم دى با دهم دى فرقى ندارد؛ این مردمند که ناگهان با یک حرکت – که آن حرکت برخاسته از همان عواملى است که نوزدهم دىِ قم را تشکیل داد؛ یعنى برخاسته ى از بصیرت است، از دشمن‌‌‌‌‌شناسى است، از وقت‌‌‌‌‌شناسى است، از حضور در عرصه‌ى مجاهدانه است – روز نهم دى را هم متمایز می‌کنند.

سیدانقلاب فرمود:مطمئن باشید که روز نهم دىِ  هم در تاریخ ماند؛ این هم یک روز متمایزى شد. شاید به یک معنا بشود گفت که در شرائط کنونى – که شرائط غبارآلودگىِ فضاست – این حرکت مردم اهمیت مضاعفى داشت؛ کار بزرگى بود. هرچه انسان در اطراف این قضایا فکر میکند، دست خداى متعال را، دست قدرت را، روح ولایت را، روح حسین بن على (علیه السّلام) را مى‌‌‌بیند. این کارها کارهائى نیست که با اراده‌‌‌‌ى امثال ما انجام بگیرد؛ این کار خداست، این دست قدرت الهى است؛ همان طور که امام در یک موقعیت حساسى – که من بارها این را نقل کرده‌‌‌‌ام – به بنده فرمودند: «من در تمام این مدت، دست قدرت الهى را در پشت این قضایا دیدم». درست دید آن مرد نافذِ بابصیرت، آن مرد خدا(بیانات در دیدار مردم قم در سالگرد قیام نوزدهم دى ماه ۱۹/۱۰/۱۳۸۸)

مسئولان تکلیف خود را روشن کنند

اکنون وبعدازگذشت سالها از آن فتنه بزرگ؛فتنه های کوچک وبزرگ بسیاری تجربه کردیم که بخشی از آن بخاطرآلوده شدن برخی مسئولان به دنیا و جذابیتهای دنیا وفراموش کردن آرمانهای انقلاب است.

نهم دی ۸۸، حادثه کوچکی نیست بلکه آن حرکت عظیم و ماندگار مردمی، شبیه حرکت بزرگ ملت در روزهای اول انقلاب است و باید تلاش شود در سالگرد این حماسه، حرف اصلی ملت ایران، یعنی حرکت در سایه دین و تحقق وعده‌های الهی  و آرمانهای انقلاب وخدمت به محرومان؛مبارزه با فساد و خدمتگزاری به مردم در دستورکار همه باشد.

اکنون هرکس کوچکترین قدمی یا کاری درجهت خدمت به مردم برداردانقلابی است و انقلاب اکنون به  وحدت نیازدارد‌.

مشارکت حداکثری در انتخابات  خواست رهبر معظم انقلاب و تامین کننده امنیت ملی و منافع ملی کشور است

توسلی خادم مردم شريف شهرستانهای بهار وکبودراهنگ . هشتم دی ماه ۱۴۰۲

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار