كدخبر: 3185 تاريخ : 22 دسامبر 2023 - 13:05
توسلی:

در بودجه ۱۴۰۳ عدالت نسبی رعایت شد

نماینده مردم بهار در مجلس گفت: در اصلاح لایحه بودجه ۱۴۰۳ عدالت نسبی رعایت شده و می توان در زمان بررسی نقاط ضعف آن را بررسی کرد.

در بودجه ۱۴۰۳ عدالت نسبی رعایت شد

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ؛ در نشست علنی روز(چهارشنبه، ۲۹ آذرماه) مجلس شورای اسلامی و در موافقت با کلیات لایحه بودجه سال ۱۴۰۳ گفت: پیش بینی رشد اقتصادی ۳٫۱ درصدی در لایحه بودجه پیش بینی معمولی است که البته با پیش بینی سند برنامه تفاوت هایی دارد اما این رشد می تواند منطقی باشد. همچنین کاهش سهم درآمدهای نفتی در بودجه و کاهش وابستگی به نفت یکی از نقاط مثبت این لایحه است اما باید به نحوی مدیریت شود که افزایش مالیات ها فشار مضاعف به مردم وارد نکند.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس شورای اسلامی افزود: توجه به حمل و نقل عمومی و مدیریت منابع هدفمندی یارانه ها یکی دیگر از نقاط مثبت لایحه بودجه ۱۴۰۳ است. همچنین در بحث معافیت های واردات خودرو نیز پیش بینی های خوبی برای حوزه سلامت و سایر بخش هایی که عقب ماندگی به لحاظ تجهیزاتی دارند شده است.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس افزود: کاهش حقوق گمرکی ماشین آلات و تجهیزات با توجه به مشکلاتی که در حوزه عمرانی و تجهیزات راهسازی در حوزه های انتخابیه همه نمایندگان وجود دارد یکی از نقاط قوت لایحه بودجه است و امیدواریم با این تدبیر و نوسازی و تجهیز ماشین آلات راهسازی کمک بزرگی به مناطق کشور شود. همچنین در حوزه برف روبی در فصل سرد سال و سرعت بخشیدن در عملیات عمرانی در فصول کاری این حکم موثر خواهد بود.

وی با بیان اینکه برخی نقاط ضعف در لایحه بودجه در مجلس قابل اصلاح است، گفت: موضوع استمهال وام های کشاورزان و پیش بینی منابع پایدار برای کشاورزان موضوعی است که می توان آن را با اصلاحاتی در صحن مجلس مرتفع کرد.

نماینده مردم بهار، کبودرآهنگ در مجلس خاطرنشان کرد: اصلاح ساختار صندوق کارآفرینی امید جهت استفاده از منابع آن یکی دیگر از نقاط مثبت بودجه است و می توان گفت عدالت محوری به طور نسبی در بودجه رعایت شده است و اگر نقاط ضعفی نیز در آن وجود دارد می توان در زمان بررسی اصلاح شود.

وی در بخش دیگری از صحبت های خود تصریح کرد: افزایش ۱۸ درصدی حقوق متناسب با تورم پیش بینی شده نیست و برخی جابه جایی های منابع برای جبران تعهدات دولت در این لایحه قابل قبول نیست.

توسلی در بخش پایانی صحبت های خود با اشاره به رأی دیروز مجلس به ارجاع تحقیق و تفحص از غار علیصدر به قوه قضائیه، گفت: نور امید در فضای تاریک ۴۰ سال گذشته مدیریت این مجموعه تابیده شده است و مردم به این موضوع امیدوار شده اند.

وی ضمن محکومیت حادثه تروریستی راسک سیستان و بلوچستان نیز، گفت: خفاشانی که در دل شب بزدلانه به مدافعان مرز و امنیت کشور حمله می کنند تاریخی جنایت بار از خود به جای گذاشته اند و این اقدام با برخورد قاطع به شدت محکوم است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار