كدخبر: 3234 تاريخ : 9 ژانویه 2024 - 17:24
فتح اله توسلی:

اصلاح قوانین مانع صادرات فرش، ضروری است

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تشریح اهداف آمریکا در تحریم فرش ایران، گفت: آمریکا صادرات پنج ملیارد دلاری صادرات فرش ایران را تحریم کرده تا 2.5 میلیون نفر از بافنده‌های فرش که از مردم طبقات ضعیف هستند را تحت فشار قرار دهد و آنها را بیکار کند. آن‌ها می‌خواهند در نتیحه این تحریم، بافنده‌ها به حاشیه شهرها مهاجرت کنند و امنیت ملی هدف قرار گیرد.

اصلاح قوانین مانع صادرات فرش، ضروری است
به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، فتح الله توسلی افزود: موضوع فرش با امنیت ملی کشور گره خورده و با هویت ملی در ارتباط است و از این حوزه فرش و مسائل آن برای ما اهمیت ویژه‌ای دارد. فرش مخصوص کشور ایران است و با تاریخ ایران گره خورده است.

ایشان درباره موضوع مرکز ملی فرش گفت: با دولت چالش‌هایی داریم و ما معتقدیم فرش نباید زیرنظر یک اداره کل قرار گیرد. درنتیجه این تلاش‌ها بالاخره مرکز ملی فرش احیا شد و ما همچنان برای تشکیل معاونت فرش در یک وزارتخانه تلاش می‌کنیم.

او ادامه داد: باید به فرش دستباف اهمیت داد و باید سرای فرش دستباف داشته باشیم اما در این مسیر کوتاهی کرده‌ایم. صنایع و اقتصاد کشور باید به سمتی برود که کم‌آب‌بر باشد و یکی از این حوزه‌ها، صنعت فرش و صنایع‌دستی است.

ایشان تاکید کرد: باید قوانین و مقررات گمرکی اصلاح شود، به بیمه فرش‌بافان توجه شود و قوانین مانع صادرات فرش باید اصلاح شود. من بارها در موضوع بازگشت ارز صادراتی با رئیس‌کل بانک مرکزی صحبت کرده‌ام چراکه باید این صنعت ملی مورد حمایت جدی قرار گیرد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار