كدخبر: 3260 تاريخ : 23 آوریل 2024 - 11:14

اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ باید امسال به بهره‌برداری برسد

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس از تکمیل و افتتاح پروژه اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) شهرستان کبودراهنگ در سال‌جاری خبر داد.

اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ باید امسال به بهره‌برداری برسد

فتح الله توسلی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: بیمارستان امام رضا(ع) شهر کبودراهنگ فاقد اورژانس بود و تنها دو تخت بیمارستانی در ورودی بیمارستان در فضایی کوچک و نامناسب برای اورژانس این بیمارستان اختصاص داده شده بود که پاسخگوی نیازهای مراجعه‌کنندگان و بیماران نبود.

وی با بیان اینکه با پیگیری لازم موافقت احداث و ساخت اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ اخذ و از طریق وزارتخانه احداث این اورژانس مصوب شد، افزود: در سال ۱۴۰۱ در زمینی به مساحت ۱۲۰۰ متر در نزدیکی بیمارستان امام رضا(ع) عملیات اجرایی این پروژه آغاز شده و در حال حاضر طرح فوق دارای ۴۵ تا ۵۰ درصد پیشرفت فیزیکی است.

توسلی با بیان اینکه برای این پروژه مرحله به مرحله و برای هر فاز یک پیمانکار پیمانکار انتخاب می‌شود، خاطرنشان کرد: البته وزارت بهداشت در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی اوایل ساخت این پروژه خیلی تعلل کردند و چند ماه اعتبار این پروژه در حساب آنها بود.

وی با اشاره به طول کشیدن این پروژه ادامه داد: بعد از آن پیمانکار طرح را انتخاب کردیم و بعد از انتخاب پیمانکار در ساخت این پروژه اشکال ایجاد شد و در این رابطه دادستان ورود پیدا کرد و این طرح مدتی متوقف شد و به خاطر آن توقف مدتی تکمیل این طرح طول کشید.

توسلی با بیان اینکه پس از این موضوع اعتبار این طرح به اتمام رسیده بود که با پیگیری لازم تأمین اعتبار لازم برای طرح فوق مجدد پیگیری شد، گفت: در حال حاضر این طرح در حال اجرا و ساخت است اما فعلاً به علت اتمام اعتبار تکمیل این طرح باقی مانده که در این رابطه روز گذشته با معاون وزیر بهداشت صحبت کردیم و وی هم با استان صحبت کرد و قرار شد که عملیات اجرایی این پروژه ادامه یابد و اعتبار آن از طریق وزارت بهداشت تأمین شود.

وی بیان کرد: معاون وزیر قول داد در همین مرحله از پروژه ۱۰ میلیارد تومان دیگر برای ادامه روند پروژه تأمین اعتبار می‌کند که کار پیش برود ضمن اینکه به تدریج هم باید صورت وضعیت پروژه ارائه شود تا مابقی اعتبار به این طرح تزریق شود.

توسلی با اشاره به اینکه امسال حتماً باید اورژانس بیمارستان امام رضا(ع) کبودراهنگ تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد، یادآور شد: علاوه بر این طرح، پروژه ساختمان درمانگاه تأمین اجتماعی کبودراهنگ نیز با سرعت خوبی در حال احداث و ساخت است.

وی گفت: یکی از اهداف ما تکمیل پروژه‌های نیمه‌تمام حوزه انتخابیه است و باید این پروژه‌ها را تکمیل کرده و یا به پیشرفت فیزیکی مناسبی برسانیم که پروژه‌های حوزه راه و بهداشت و درمان از جمله این پروژه‌ها هستند.

وی اظهار کرد: متأسفانه سیل استان سیستان و بلوچستان موجب شد بخش زیادی از منابعی که برای حوزه راه گذاشته بودند، برای بحث اورژانسی این استان اختصاص داده شود که این امر کار تأمین اعتبار برای پروژه‌های راه حوزه انتخابیه را تاحدودی سخت کرده و پیگیریم که از منابع دیگر اعتبار لازم را برای پروژه‌های حوزه انتخابیه بهار و کبودراهنگ از جمله دو پروژه راه همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر و پروژه راه خلعت‌آباد تأمین کرده و این دو طرح را به پیشرفت فیزیکی مناسب و مطلوبی برسانیم.

توسلی اضافه کرد: در حال حاضر پروژه راه همدان- بهار- گل‌تپه- علیصدر قطعه همدان تا حسن قشلاق انجام شده و در پروژه راه خلعت‌آباد نیز پیمانکار پروژه در حال تجهیز کارگاه برای آغاز عملیات اجرایی این طرح است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار