كدخبر: 3688 تاريخ : 25 ژوئن 2024 - 11:49

ابلاغ دستورالعمل بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تسریع پیدا می کند

فتح الله توسلی در راستای پیگیری مطالبات مردم شریف بهار و کبودراهنگ در نامه ای خطاب به آقای دکتر مخبر سرپرست ریاست جمهوری بر اجرای بند «ض» تبصره 7 قانون بودجه 1403 و ابلاغ آئین نامه اجرایی آن تأکید کرد.

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به بند “ض” تبصره (۷) قانون بودجه سال ۱۴۰۳ کل کشور گفت: این مصوبه با هدف حمایت از فعالان بخش کشاوزی که به علت شرایط خشکسالی نتوانستند، تعهدات بانکی خود را عمل کنند و دچار معوقات و بدهی شدند و نتوانستند اقساط خود را به شکل کامل پرداخت کنند تصویب شده است .

وی ادامه داد :برای اینکه این بخش از فعالان بتوانند با پرداخت اصل سود تسهیلات خود هم بازگشت منابع را به بانک‌ها افزایش دهند و هم قدرت وام دهی بانک‌ها افزایش پیدا کند و هم حساب جرایم فعالان کشاورزی بخشوده شود، این موضوع در سطح کشور مطرح و پیگیری شد.

فتح الله توسلی اظهار داشت: بر این اساس بانک های عامل موظفند نسبت به بخشودگی سود،کارمزد و جریمه های دیر کرد تسهیلات پرداختی تا دو میلیارد ریال با سررسید های تا پایان سال ۱۴۰۲ تمامی بهره برداران بخش کشاورزی خسارت دیده از حوادث غیر مترقبه به ویژه سیل،سرمازدگی و خشکسالی اقدام و به مدت یکسال استمهال نمایند.

وی افزود:بار مالی ناشی از اجرای این بند توسط سازمان برنامه و بودجه کشور تضمین و پرداخت خواهد شد.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس با تأکید بر ابلاغ دستورالعمل اجرایی این بند توسط دولت گفت:بسیاری از کشاورزان منطقه که نتوانسته بودند به تعهدات خود عمل کنند بدلیل شرایط خشکسالی اکنون با مشکل مواجه هستند که لازم است دولت محترم هرچه سریعتر دستورالمعل اجرایی بخشودگی جرایم و امهال وام کشاورزان تا ۲ میلیارد ریال را ابلاغ کند

توسلی گفت: امیدواریم این مصوبه هر چه سریعتر اجرایی شود تا فعالان بخش کشاورزی سراسر کشور بتوانند از این بخشودگی استفاده کنند.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار