كدخبر: 2000 تاريخ : 25 فوریه 2022 - 21:24

مازوت سوزی نیروگاه شهید مفتح متوقف شود

مازوت سوزی نیروگاه شهید مفتح متوقف شود

به گزارش خبرگزاری فارس/نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی گفت: بارها برای استفاده از سوخت مازوت نیروگاه مفتح تذکر داده‌ام که هنوز نتیجه‌ای نداشته و باز هم پیگیر هستم.

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، “مازوت سوزی نیروگاه مفتح همدان تعطیل شود” عنوان سوژه‌ای است که در سامانه “فارس من” خبرگزاری فارس ثبت شده است.

خبرگزاری فارس به دنبال پیگیری این موضوع از مسوولان نیروگاه بود که با وجود چندین بار تماس، متأسفانه تمایلی برای مصاحبه نشان ندادند.

بر همین اساس با نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس گفت‌وگو کردیم که وی در پاسخ به این درخواست مردمی به خبرنگار فارس گفت: بنده هم به این مشکل واقفم، تاکنون بیش از ۱۰ نامه به وزیر نیرو و معاونان او زده‌ام، باره از نیروگاه بازدید داشتم و به مدیران آنها نیز این مشکل را گوشزد کرده‌ام.

فتح‌الله توسلی با بیان اینکه مازوت‌سوزی نیروگاه شهیدمفتح آسیب جدی زیست محیطی به دنبال دارد که این مسئله را برای معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان محیط زیست نیز تشریح کرده‌ام گفت: این نیروگاه علاوه بر استفاده از سوخت مازوت، سفره‌های آب زیرزمینی منطقه را نیز خالی کرده و باعث ایجاد فروچاله‌هایی شده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از مشکلات موجود عدم استفاده از نیروهای بومی در نیروگاه شهیدمفتح است که در این زمینه چندین بار تذکر مکتوب و شفاهی داده‌ام اما کاری صورت نگرفته است.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی عنوان کرد: طی نامه‌ای به وزیر اقتصاد نیز عنوان کردم که چرا صنایع این منطقه حساب‌های شرکت را به این شهرهای اطراف نمی‌آورند و تنها پرداخت حقوق پرسنل را بانک‌های منطقه بر عهده دارند.

وی با تاکید بر اینکه بنده همواره این مسائل را پیگیری می‌کنم و مطالبات مردم را از وزارتخانه دنبال می‌کنم در پاسخ به اینکه چرا از فیلتر در نیروگاه استفاده نمی‌شود افزود: استفاده از فیلتر در سوخت مازوت یک مسئله است اما در نیروگاه مفتح مازوت ۲۶۸ که از نوع بالاترین است، استفاده می‌شود.

توسلی با بیان اینکه نیروگاه درخواست گاز کرده اما در زمستان گاز در اختیار صنایع قرار نمی‌گیرد گفت: این در حالی است که در تابستان نیز نیروگاه از مازوت استفاده می‌کند و دودی که بلند می‌شود روی ریه‌ها و سفره‌های مردم می‌نشیند.

وی عنوان کرد: علاوه بر نیروگاه، صنایع اطراف آن از جمله فولاد ویان و فولاد راد نیز به تعهدات اجتماعی خود عمل نمی‌کنند به طوری که برخی ۲۰ سال معافیت مالیاتی گرفته‌اند اما حاضر نیستند از نیروهای بومی استفاده کنند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: این صنایع اکثر نیروهای خود را از شهرستان‌های دیگر آورده‌اند در حالی که از آب و هوای این منطقه استفاده می‌کنند و معافیت مالیاتی نیز دارند.

وی خاطرنشان کرد: برای حل مشکلاتی که نیروگاه شهیدمفتح ایجاد کرده، هر روز پیگیر هستم و از دستگاه‌ها و سازمان‌های مختلف مسئله را دنبال می‌کنم اما فعلا که اتفاقی نیفتاده است.

توسلی با تاکید بر اینکه نمی‌دانند از سال ۷۰ با تاسیس نیروگاه چه بلایی سر این منطقه آمد و چه فروچاله‌هایی که ایجاد نشد افزود: این مسئله به قدری بحرانی شده که از یک سرمایه‌گذار برای ایجاد گلخانه درخواست بیمه فروچاله شده است.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار