كدخبر: 3254 تاريخ : 12 ژانویه 2024 - 19:38

چهارمین جلسه بررسی مشکلات آب حوزه انتخابیه  در وزارت نیرو

توسلی،نماینده مردم بهار و کبورداهنگ در مجلس، در چهارمین جلسه بررسی مشکلات آب حوزه انتخابیه در وزارت نیرو با اشاره کمبود آب در ۶۵ روستای منطقه گفت: کاهش نزولات آسمانی باعث تخلیه سفره‌های زیرزمینی شده و شرایط حقیقتا بحرانی است.

چهارمین جلسه بررسی مشکلات آب حوزه انتخابیه  در وزارت نیرو

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ ، توسلی با اشاره به نیروگاه برق شهید مفتح که به شکلی آبی است گفت:جانمایی  این نیروگاه از ابتدا اشتباه بوده ومتاسفانه تمام سفره های زیر زمینی را تخلیه کرده و قریب ۵۰۰ میلیون متر مکعب آب را بخار کرده است  و بیش  ۲۷ حلقه چاه اطراف کبودراهنگ ایجاد کردند که اکنون تبعات آن را  با ۱۷ فروچاله  شاهد هستیم.

فتح‌الله توسلی با اشاره به اینکه وجود فروچاله‌ها سرمایه گذاران را برای سرمایه گذاری در شهرستان فراری داده است، افزود: سرمایه گذارانی که به اشکال مختلف حاضر به سرمایه گذاری در شهرستان بودند و برای سرمایه گذاری نیاز به پرداخت تسهیلات داشتند از آنها در مواردی بیمه فروچاله درخواست می‌شد که این یک موضوع جدید بود و فقط در منطقه ما ایجاد شد و بانک ها از سرمایه گذاران طلب می‌کردند و به همین علت و نیز عدم پرداخت تسهیلات در موارد بسیاری نتوانستیم تعداد بسیاری از سرمایه گذاران را جذب کنیم.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ در مجلس درباره مازوت‌سوزی نیروگاه نیز گفت: نباید مردم منطقه بیشتر از این آسیب ببینند؛ هم آب بدهند، هم منطقه آنها دچار  فروچاله و آلودگی زیست محیطی شود و هم برای نیروی کار نیروگاه از نیروهای غیربومی استفاده شود و هم به خاطر بحث مازوت  سلامتی شان به خطر بیفتد  و این بخشی از ظلمی است که وزارت نیرو به منطقه داشته است .

وی در ادامه گفت: پیگیری برای تخصیص سهم آب از سد تالوار نیز صورت گرفته و در سفر وزیر نیرو دستور آن داده شد و امور آب مطالعات آن را انجام داده است‌ و این ضروری است چرا که از ۱۲۰ کیلومتر انتقال حدود ۱۰۰ کیلومتر در حوزه انتخابیه بنده است با این شرایط حدود ۶۵ روستای بهار و کبودراهنگ آب ندارد و این برای مردم قابل قبول نیست و قطعا باید تامین آب مسیر انتقال صورت گیرد.

وی افزود: این حق مردم بهار و کبودراهنگ است که به این مناطق توجه ویژه‌ای شود و جزء قشر مولد جامعه هستند.

نماینده مردم بهار و کبودراهنگ گفت: طبق برآورد کارشناسان آبفا مبلغ ۲۷۰ میلیارد تومان برای حل مشکل در روستاها و شهرها نیاز است که با توجه به پیگیری که داشتیم در یک مرحله ۱۳۵ میلیارد تومان و دوباره ۸۵ میلیارد تومان در حال جذب هستیم.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار