كدخبر: 2120 تاريخ : 1 آوریل 2022 - 02:03

فتح الله توسلی رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر و در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ عنوان کرد:

فتح الله توسلی رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس در گفتگو با مهر و در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ عنوان کرد:

🔹فتح‌الله توسلی رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک فرارسیدن سال نو، در رابطه با شعار سال ۱۴۰۱ گفت: کشوری که تولید داشته باشد وابسته دیگر کشورها نخواهد بود. تولید، مبنای قطع وابستگی است و ابعاد مختلفی مثل صنعت و کشاورزی را شامل می‌شود.

🔹وی افزود: باید بدانیم کشوری که تولید ناخالص داخلی بالایی داشته باشد می‌تواند ادعا کند در حوزه اقتصاد توانمند است و مشکلاتی مثل تورم و گرانی مردمش را تهدید نمی‌کند.

🔹رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس تصریح کرد: رهبر معظم انقلاب نیز با توجه به اهمیت این موضوع، شعار چند سال گذشته را مبتنی بر تولید مطرح کرده‌اند تا انگیزه‌ای در مسئولین و مردم ایجاد شود و به جای حرکت به سمت واسطه‌گری یا وابستگی به دیگران، تولیدات داخلی در دستورکار و اولویت قرار گیرد.

🔹توسلی با اشاره به اینکه مقام معظم رهبری همیشه تأکید کرده‌اند که عنوان سال صرفاً شعاری نباشد، بیان کرد: اگر نگوییم همه، باید بگوییم بسیاری از نام‌گذاری‌های سال‌های اخیر، صرفاً به صورت شعاری باقی‌مانده‌اند، از شعار سال چند بنر در سطح شهر نصب کردیم یا در سربرگ سازمان‌ها آن را آوردیم اما در عمل نتوانستیم آنطور که مدنظر رهبر انقلاب بود، آن را اجرایی کنیم؛ این در حالی است که محقق کردن عنوان سال یک فرض، تکلیف سازمانی و وظیفه ملی برای همه مسئولان است.

توسلی با تأکید بر اینکه عناوین و مباحثی که رهبر انقلاب بیان می‌کنند به هم پیوسته هستند، اظهار کرد: اقتصاد هر کشوری ابعاد مختلفی دارد و مقام معظم رهبری با توجه به شرایط کشورمان مباحث اقتصادی را مطرح می‌کنند. «نهضت نرم‌افزاری» یکی از موضوعاتی است که رهبر انقلاب چند سال پیش بر آن تاکید کردند که اگر تاکنون در این زمینه آنچنان که شایسته بود فعالیت می‌شد، امروز می‌توانستیم از طریق آن ارزآوری داشته باشیم؛ اما می‌بینیم که موفقیت چندانی در این حوزه حاصل نشده است.

🔹رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس با اشاره به اینکه امسال نیز مجدداً در شعار سال، «دانش» مورد تأکید قرار گرفته است، عنوان کرد: قید «دانش‌بنیان» در شعار سال ۱۴۰۱ و توجه مجدد به این حوزه، به این علت است که ایران در مسیرهای بسیاری با مانع تحریم مواجه است، اما دشمنان علم و دانش را نمی‌توانند برای ما تحریم کنند.

🔹وی با تأکید بر اینکه دانش قابل حصار نیست، گفت: دشمن نمی‌تواند دانش را برای ما محدود کند، بنابراین دانشمندان را هدف قرار می‌دهد؛ اما این جنایات نیز برای آن‌ها کارساز نخواهد بود چراکه دانش، خیر و برکتی جاری است و استادان و دانشمندان این خیر جاری را به جامعه منتقل می‌کنند. دشمن شاید جنایتکارانه دانشمندان ما را حذف کند ولی نمی‌تواند ملت و جامعه‌ای که آن‌ها تربیت می‌کنند را حذف کند.

🔹توسلی با بیان اینکه اگر امروز در مذاکرات با صدای بلند حرف می‌زنیم به این علت است که در دانش هسته‌ای توانمند هستیم، تصریح کرد: در حوزه‌های مختلفی مثل هوافضا، هسته‌ای، بهداشت و درمان، تولید دارو، ژنتیک و دیگر مواردی که در آن به توصیه‌های رهبری توجه شده، موفق شدیم با ورود دانشمندان پیشرفت‌های خوبی داشته باشیم. امسال نیز با توجه به همراهی رئیس‌جمهور و نمایندگان مجلس این مسیر را ادامه خواهیم داد.

🔹رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس عنوان کرد: اقتصادی که متکی بر تولید دانش‌بنیان باشد موجب توسعه و پیشرفت می‌شود و کشور را از دسترس تحریم و فشارهای خارجی در امان نگاه می‌دارد، همچنین اقتصاد و درآمدی پایدار ایجاد می‌کند.

🔹وی با اشاره به اینکه نسبت به کشورهای همسایه در حوزه دانش یک سر و گردن بالاتر هستیم، تأکید کرد: اگر دانش به حوزه صنعت راه یابد، به طور قطع می‌تواند ارزآوری را افزایش دهد، اقتصاد ملی را تقویت کند و وابستگی را به حداقل برساند، باید بتوانیم دانشی که داریم را به مرحله صنعت و تولید برسانیم.

🔹رئیس کمیته دیپلماسی اقتصادی مجلس خاطرنشان کرد: اولین مخاطبان شعار سال جدید همه دستگاه‌ها و کسانی هستند که در اداره کشور نقش دارند. در مرحله بعدی همه فرزندان کشور، دانشجویان، محققان و دانشمندان کشور موظف هستند آنچه آموخته‌اند را به حوزه تولید بیاورند و علم خود را به مرحله تولیدات داخلی برسانند. این راه اقتصاد کشور را پایدار خواهد کرد.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار