كدخبر: 2632 تاريخ : 6 آگوست 2023 - 11:26
تلاش برای تامین زنجیره ای میادین تره بار تهران در راستای حمایت از تولیدکنندگان سیب زمینی ؛

گوجه فرنگی و سیر در استان همدان بویژه شهرستان های بهار و کبودراهنگ/خرید تضمینی پایدار و حذف واسطه فروش محصولات کشاورزی

به دعوت و با حضور دکترتوسلی،نماینده مردم بهار و کبودراهنگ درمجلس، مهندس فصاحت مدیرعامل سازمان میادین میوه و تره بار تهران در استان همدان حضور یافت و با دکتر بهراملو رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان همدان و معاونین سازمان جهاد استان و مدیران جهاد کشاورزی شهرستان نشست بررسی روند اجرای زنجیره ای تأمین میادین میوه و تره بار محصولات سیب زمینی و‌ سیر در راستای حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده برگزار شد.

گوجه فرنگی و سیر در  استان همدان بویژه شهرستان های بهار و کبودراهنگ/خرید تضمینی پایدار و حذف واسطه فروش محصولات کشاورزی

به گزارش خبرگزاری صدای کورنگ : نماینده مردم بهار و کبودراهنگ با اشاره به اینکه باید بخشی از غرفه های میادین بصورت رایگان و یا با تخفیف ویژه در اختیار تولید کنندگان قرار بگیرد گفت:دغدغه کشاورزان نوسانات قیمت است با این روند محصولات با قیمت عادلانه در اختیار شهروندان قرار می گیرد و تولید کننده هم بازار پایدار و مطمئنی خواهد داشت.

فتح الله توسلی گفت: بحث امنیت غذایی مردم موضوع مهمی است و با رعایت الگوی کشت و مدیریت محصولات میتوان بازارهای داخلی و خارجی را تامین کرد.

وی گفت:وضعیت محصولات در نقاط مختلف باید بررسی شود و وظیفه ما کمک به کشاورز و حمایت از مصرف کننده است و حذف واسطه ها  ودلالها کمک به هر دو بخش است.

مدیر عامل سازمان میادین میوه و تره بار شهرداری تهران گفت: ای کاش می‌توانستیم بدنه مجموعه را طوری آماده کنیم که این روند بصورت ثابت بماند و نظارت مداوم صورت گیرد.

ایوب فصاحت با اشاره به اینکه تثبیت قیمت هنر می خواهد و اگر در سازمان جهاد این موضوع مدیریت شود بهتر خواهد شد گفت:تا زمانی که تشکل ها فعال نشوند براحتی نمی توان تصمیم گرفت.

وی افزود:در راستای تامین زنجیره ای بازار میادین تره بار تهران توافق ما بصورتی است که هم مصرف کننده بتواند براحتی خرید کند و هم از تولید کننده حمایت شود.

وی با بیان اینکه ادامه داد:امیدواریم مسیری باز شود تا این همکاری پایدار ایجاد شود تا هم قیمت تضمینی برای تولید کننده و حذف واسطه  با همکاری و نظارت سازمان صورت گیرد.

وی ادامه داد: همچنین آماده واگذاری غرفه هم هستیم و محصولات سیب زمینی،سیر و گوجه فرنگی در میادین بصورت مستقیم به بازار برود.

فصاحت ادامه داد: در حوزه فرآوری بعضی محصولات هم نیز می توانیم همکاری داشته باشیم و بر این باور هستیم ارتباط با صنایع تولیدی منجر به موفقیت تشکل ها خواهد شد.

در استان همدان سالانه با ۲۰هزار هکتار کشت محصول سیب زمینی حدود۸۵۰ هزار تن تولید، و با ۴هزار هکتار سیر حدود ۵۵هزار تن سیر بصورت سالانه تولید می شود.

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار