كدخبر: 1509 تاريخ : 25 اکتبر 2020 - 00:00

شورای شهر در خطر انحلال

شورای عالی حل اختلاف وزارت کشور سه نفر از اعضای شورای شهر را سلب عضویت نموده و شورای شهر کبودراهنگ عملا در آستانه انحلال قرار گرفته است .

شورای شهر در خطر انحلال


✳️ براساس آخرین اخبار رسیده به صدای کورنگ و چشم انداز آینده ؛,بعد از ماهها فراز ونشیب ؛ شورای عالی حل اختلاف وزارت کشور سه نفر از اعضای شورای شهر را سلب عضویت نموده و شورای شهر کبودراهنگ عملا در آستانه انحلال قرار گرفته است .
✳️ بحث شکایت علیه سه عضو شورا از زمانی آغاز شد که در دی ماه سال ۹۸ موضوعی تحت عنوان هرس درختان و درگیری بین برخی اعضا و شهردار وقت مطرح شد. اعضای شورا معتقد بودند که به درخواست مردم و برای جلوگیری از درگیری به محل رفته اند اما شهردار وقت مدعی بود که مورد ضرب وشتم قرارگرفته است .
نهایتابا شکایت شهردار وقت پرونده ای تشکیل شد که اخیرا با رای شورای حل اختلاف وزارت کشور به استناد ماده ۹۲ قانون شوراها سلب عضویت شدند.
✅ بر اساس قانون شهرهای تا ۵۰۰۰۰ هزار نفر جمعیت دارای ۵ عضو اصلی و ۳ عضو علی البدل می باشد.حال با عنایت به اینکه شورای شهر کبودراهنگ دارای ۲ عضو علی البدل باید دید این شورا می تواند به کار خود ادامه دهد یا منحل می شود.
✅ همچنین به استناد تبصره های ذیل ماده ۹۲ قانون شوراها فرد یا افرادی که سلب عضویت می گردند، میتوانند به دیوان عدالت اداری شکایت نمایند. دادگاه مذکور خارج از نوبت به موضوع رسیدگی میکند و رأی آن قطعی و لازم الاجراء خواهد بود.
در صورتیکه دیوان عدالت اداری حکم به ابطال رأی مرجع پایین تر دهد، عضو علی البدل از شورای اسلامی خارج و عضو قبلی فعالیت خود را در شورای اسلامی از سر می گیرد.
اخیرا رئیس شورای شهرستان کبودرآهنگ و سخنگوی شورای شهر به شدت از فرماندار به دلیل عدم تشکیل منظم جلسات وبی توجهی به خواست شوراها انتقاد کرده بودند.

سوم آبان نودونه

0 دیگاه

ارسال دیگاه

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای مورد نیاز علامتگذاری شده اند *

آخرین اخبار